Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

Holm
Holm Jul 27 '14

Har du et link til det tyskeforum ?

Kiefer
Kiefer Jul 27 '14

Se evt her: http://tff-forum.de/...=1453&start=2690

/Martin

Holm
Holm Jul 27 '14

Tak

sorbra
sorbra Jul 27 '14

Angående de ladepladser hvor man kører forlæns ind, så var vi forbi Falkenberg 2 gange i den forgangne uge. Første gang var om eftermiddagen, efter at den var åbnet aftenen før. Heldigt :).

Som man kan skimte af billedet ladede vi med næsen først. 

En Tesla medarbejder fra København fortalte at den nye "forlæns" lade position både skulle understøtte at man ikke altid skal bakke ind, men også at det var en eksperimentel position, som skal gøre det muligt for en Model X med anhænger at lade.

Det fremgår også af billedet hvad der sker ved travle SC'er hvor skiltningen ikke er på plads endnu... Bemærk endelig den smukke sameksistens af fortidens og fremtidens ladestandere :).

kajakaj
kajakaj Jul 27 '14

@sorbra - er det dermed bekræftet at model x fås med anhængertræk

NOELON
NOELON Jul 27 '14

@kajakaj: Ja, Model X kommer med anhængertræk som option. Den kan jo ikke rigtig have tagbøjler pga dørene.

Bjarni
Bjarni Jul 27 '14

@TSLA: Hvor er det bekræftet? For hver gang jeg har spurgt Tesla, så har de ingen informationer om præcis dét emne. Bare fordi den logisk burde have det, så er det ikke ensbetydende med, at den så også får det. F.eks. ser jeg ingen grund til at Model S ikke har fået anhængertræk. De 400+ hestekræfter burde nok kunne trække det.

Flemming
Flemming Jul 27 '14
Hamborg supercharger var i funktion i går morges kl ca 05 hvor jeg benyttede den.
Der er kun 2 standere så der vil helt sikker blive kø.
Vender tilbage med et indlæg omkring min tur med Teslaen som servicevogn for Teamrotaryhillerod.dk cykelhold og min hjemkørsel fra Paris til Hillerød på kun 17 timer.
sorbra
sorbra Jul 27 '14

@kajakaj: Jeg gætter på at det betyder at Model X får mulighed for anhængertræk, fordi Tesla medarbejderen af sig selv nævnte det, uden at jeg havde spurgt ind til Model X. Men en bekræftelse vil jeg nu ikke kalde det :).

NOELON
NOELON Jul 27 '14

@Bjarni: Det snakkede jeg med Tesla folk om ved præsentationen i LA og har senere fået det bekræftet af Lars fra Tesla i Kirstinehøj under en snak om at det jo netop bliver umuligt at sætte tagbøjler på X'eren. Personligt er det da også en af mine personlige motivationer for at anskaffe en X'er, da jeg ikke kan undvære at køre med Trailer og ikke gider eje en ICE for det.

Hookmaker
Hookmaker Jul 27 '14

Gutter, ku´ vi ikke holde denne tråd til SC og flytte TMX diskussionen over til rette sted? ...;-)

NOELON
NOELON Jul 27 '14

Faktisk helt enig! Ind imellem køres der skævt af emnerne ift. at der allerede er andre tråde der behandler det skæve.

JF
JF Jul 28 '14
Måske det er en gammel nyhed, men nu er alle 8 åbne i Middelfart...
Hookmaker
Hookmaker Jul 28 '14

Det var da en god nyhed..;-)!

Holm
Holm Jul 28 '14

Hvis man se på Teslas side under sc ser det ud som om at der skal være en mellem Bremen og Osnabrück ? er der nogle som ved om de også har åbnet det eller hu ?

Hookmaker
Hookmaker Jul 28 '14

Det er der ikke. Syvest for Hamburg i retning Holland, er den første ved Emsbüren, dvs. vest for Osnabrück. 

Leth
Leth Jul 29 '14
Citat fra JF Måske det er en gammel nyhed, men nu er alle 8 åbne i Middelfart...

Sådan her så der ud i dag, da jeg kiggede forbi :)

MicTheCat
MicTheCat Jul 30 '14
Og sådan så det ud i fredags. Tog turen på gåben fra Middelfart havn for at fruen skulle se hvordan en Tesla ser ud inden hendes bliver leveret om to uger. Der var INGEN så det skal åbenbart ikke lykkes for hende at se en før hun selv får en ;-)
Kiefer
Kiefer Jul 30 '14

De par gange jeg har været i Middelfart har jeg også været rimelig meget alene... Måske man skulle have prioriteret at få åbnet alle standerne ved Randers i stedet, her har jeg oplevet flere biler hver gang jeg har været forbi, hvor de fleste dog har været nordmænd. 

/Martin

Krogh
Krogh Jul 30 '14

Har været i Middelfart en del gange, og har kun en gang prøvet at holde alene, har endda skulle holde i kø et par gange, så det kommer nok an på hvilke tider man er der...

Forummets indlæg er redigeret af Krogh Jul 30 '14
Sider: «« « ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... » »»