Har du et link til det tyskeforum ?
Angående de ladepladser hvor man kører forlæns ind, så var vi forbi Falkenberg 2 gange i den forgangne uge. Første gang var om eftermiddagen, efter at den var åbnet aftenen før. Heldigt :).
Som man kan skimte af billedet ladede vi med næsen først.
En Tesla medarbejder fra København fortalte at den nye "forlæns" lade position både skulle understøtte at man ikke altid skal bakke ind, men også at det var en eksperimentel position, som skal gøre det muligt for en Model X med anhænger at lade.
Det fremgår også af billedet hvad der sker ved travle SC'er hvor skiltningen ikke er på plads endnu... Bemærk endelig den smukke sameksistens af fortidens og fremtidens ladestandere :).
@kajakaj: Ja, Model X kommer med anhængertræk som option. Den kan jo ikke rigtig have tagbøjler pga dørene.
@TSLA: Hvor er det bekræftet? For hver gang jeg har spurgt Tesla, så har de ingen informationer om præcis dét emne. Bare fordi den logisk burde have det, så er det ikke ensbetydende med, at den så også får det. F.eks. ser jeg ingen grund til at Model S ikke har fået anhængertræk. De 400+ hestekræfter burde nok kunne trække det.
@kajakaj: Jeg gætter på at det betyder at Model X får mulighed for anhængertræk, fordi Tesla medarbejderen af sig selv nævnte det, uden at jeg havde spurgt ind til Model X. Men en bekræftelse vil jeg nu ikke kalde det :).
@Bjarni: Det snakkede jeg med Tesla folk om ved præsentationen i LA og har senere fået det bekræftet af Lars fra Tesla i Kirstinehøj under en snak om at det jo netop bliver umuligt at sætte tagbøjler på X'eren. Personligt er det da også en af mine personlige motivationer for at anskaffe en X'er, da jeg ikke kan undvære at køre med Trailer og ikke gider eje en ICE for det.
Gutter, ku´ vi ikke holde denne tråd til SC og flytte TMX diskussionen over til rette sted? ...;-)
Faktisk helt enig! Ind imellem køres der skævt af emnerne ift. at der allerede er andre tråde der behandler det skæve.
Hvis man se på Teslas side under sc ser det ud som om at der skal være en mellem Bremen og Osnabrück ? er der nogle som ved om de også har åbnet det eller hu ?
Det er der ikke. Syvest for Hamburg i retning Holland, er den første ved Emsbüren, dvs. vest for Osnabrück.
Måske det er en gammel nyhed, men nu er alle 8 åbne i Middelfart...
Sådan her så der ud i dag, da jeg kiggede forbi :)
De par gange jeg har været i Middelfart har jeg også været rimelig meget alene... Måske man skulle have prioriteret at få åbnet alle standerne ved Randers i stedet, her har jeg oplevet flere biler hver gang jeg har været forbi, hvor de fleste dog har været nordmænd.
/Martin
Har været i Middelfart en del gange, og har kun en gang prøvet at holde alene, har endda skulle holde i kø et par gange, så det kommer nok an på hvilke tider man er der...