Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

Larsen
Larsen Aug 8 '14
Husk nu, Kiefer, at SC,erne er til gennemrejse, og ikke til at de lokale skal tappe gratis strøm :-)
Kristian70k
Kristian70k Aug 8 '14

og jeg var en af dem der fik en prøvetur.. og efterfølgende bestilte en :) mega lækker bil i har jer der.. glæder mig til at jeg bliver udstyret med sådan en :)

Kiefer
Kiefer Aug 8 '14

Larsen: Ruten i dag hed Hinnerup -> Hirtshals -> Hjørring SC -> Randers SC -> Hinnerup, så man kan godt sige at i dag var det berettiget, ellers har det hele ugen heddet eftermiddagslur på Randers SC inden "ulvetime" derhjemme ;-)

/Martin

christer
christer Aug 8 '14
Men hvad med freakin' Køge?? :)
Kiefer
Kiefer Aug 8 '14

Kommer vel efter sommerferien, Tesla tid?

/Martin

Marlin
Marlin Aug 9 '14
Så tog vi i dag vores første lidt længere tur. Fra holbæk til Trend med stop for ladning i Randers. Det gik super godt. Vi havde 40 km. Tilbage da vi nåede Randers. Tiden gik fint med snak med andre Tesla-ejere som også var i gang med at lade. 3 danskere og 2 nordmænd.
Nu venter vi kun på at made in Denmark går i gang
sjensen
sjensen Aug 10 '14

@Marlin: Muntert. Jeg var i den røde Tesla og vi var netop på vej hjem fra sommerhus i Trend. Lidt opladningstips til den del af landet: Clever har p.t. gratis opladning i Haverslev (lige vest for Rold Skov) og der skulle også være gratis opladning på Clever-administrerede ladere i Skive og Thisted (ikke afprøvet). Alle kræver type2-type2 kabel.

Sommerhus-opholdet blev i øvrigt også den første anledning til at prøve 220V opladning fra et almindeligt el-udtag. 

Marlin
Marlin Aug 10 '14
@jensen. Det var da sjovt
Marlin
Marlin Aug 10 '14
Så røg teksten igen. SUK. Gad vist om det er fordi jeg bruger ipad.
Vi har lejet et sommerhus på karensvej 4. Lækkert område og 5 minutters gang til trend kro.
Resten af ugen står på golf. Der skal ses made in Denmark
Marlin
Marlin Aug 10 '14
Vi har lejet et sommerhus på karensvej 4. Lækkert område og 5 minutters gang til trend kro.
Marlin
Marlin Aug 10 '14
Marlin
Marlin Aug 10 '14

Vi afprøver også 220v ladning. Ved 13amp lades med 14/km i timen. Det kan sætte ens tålmodighed på prøve. Men hvad.....vi har ferie og skal ikke nå noget
Marlin
Marlin Aug 10 '14
Undskyld jeg skriver i etaper......
Kiefer
Kiefer Aug 11 '14

@christer: Vil jeg også gerne vide, jeg går ikke ud fra den er åben inden jeg skal bruge den fredag...?

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Aug 11 '14

@Marlin tror ikke teksten smutter.. tror den er der for dine indlæg kommer en tre gange :)

christer
christer Aug 11 '14
@ Kiefer, strengt taget ved vi vel ikke engang om den kommer i Køge eller andetsteds...?
Kiefer
Kiefer Aug 14 '14

Tesla har opdateret deres Supercharger kort til at være en anelse mere interaktivt:

http://www.teslamotors.com/da_DK/findus

/Martin

FrederikC
FrederikC Aug 14 '14

Er den sat præcis den nye i århus (service og butik) eller er det bare midtby ?

Kiefer
Kiefer Aug 14 '14

Pointer er sat ved Samsøgade i Århus, det tror jeg er helt tilfældigt og ikke noget man skal lægge noget i.

Rygtet gik på at Tesla skulle have valgt en placering ud af Grenåvej.

/Martin

OleKrohn
OleKrohn Aug 14 '14
Jeg har fået følgende at vide: en af verdens største superchargere åbner ved Køge med i alt 12 pladser. Det sker i etaper, hvor Tesla først overtager en tidligere installation (Better place? ) Med 4-6 pladser for derefter at åbne for deres egen nybyggede. Tidshorisont: 4-8 uger. Kilde: høj troværdighed. Tillykke til jer ejere. Vi andre søger endnu engang at tage tilløb.
Sider: «« « ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... » »»