Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

DerHansi
DerHansi Aug 14 '14

Nøørjj, julen falder tidligt i år :-)

Glæder mig til at køre igennem det røde bånd :-)

DerHansi

Comeback
Comeback Aug 14 '14

det er længe ventet jeg når lige at få leveret min i tide til åbningen :)

Ja julen falder tidlig :)

/Henrik

christer
christer Aug 14 '14
@OleKrohn Super!!! Tak for info, det bli'r godt! Jeg har ofte ture sydover:)
FrederikC
FrederikC Aug 14 '14

Så kan det jo kun være et sted, nemlig hos Better Place Køge.

Der ser også ud til at være den fornødne strøm.

Lidt sjovt adressen er dieselvej/servicevej ;)

brianmassesson
brianmassesson Aug 14 '14

Det eneste rigtige sted hvis det skulle være Køge. Perfekt placering - stort set direkte på motorvejen. Køge kommune er berømte for at være laaaangsomme med deres gravetilladelser - håber de for en gang skyld får kæden på!

Men lækkert så kan man komme hjem til sin mor og far syd for Køge - gratis mad + gratis strøm - hvad sker der :-)

kajakaj
kajakaj Aug 14 '14

Perfekt sted når man kommer ind vest fra

KS
KS Aug 14 '14

Perfekt når man bor i Bjæverskov

Kiefer
Kiefer Aug 14 '14

Spændende, det modsiger jo en del hvad projektlederen for SC udrulningen sagde til mig før ferien, men måske konkursboet efter Better Place har taget en pille og kommet til fornuft så vi kan få placeret den SC ude ved motorvejen, i stedet for et eller andet obskurt sted inde i Køge...

/Martin

FrederikC
FrederikC Aug 14 '14
Citat fra kseitzberg

Tror du bliver træt af at holde 10 min hjemmefra og lade ;-)

FrederikC
FrederikC Aug 14 '14
Citat fra Kiefer

Spændende, det modsiger jo en del hvad projektlederen for SC udrulningen sagde til mig før ferien, men måske konkursboet efter Better Place har taget en pille og kommet til fornuft så vi kan få placeret den SC ude ved motorvejen, i stedet for et eller andet obskurt sted inde i Køge...

/Martin

Jeg tror ikke på noget før jeg ser det, men det frister da næsten at køre forbi imorgen og kigge. 

Kiefer
Kiefer Aug 14 '14
Citat fra FrederikC
Citat fra kseitzberg

Tror du bliver træt af at holde 10 min hjemmefra og lade ;-)

Derfor der skal være 12 pladser, så der også er plads til os på tur, i forhold til alle de lokale der bare lige skal ud og toppe op, som Hoomaker oplevede i Holland/Belgien ;-)

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Aug 15 '14
Ja jeg skal IHVERTFALD helt fra Lyngby og derned og sidde med mit ugens rapport, når hollændernes sommerferie starter, så kan de fanme lære det kan de...;-)
muller
muller Aug 15 '14

@Hook: Ugens rapport lyder lidt old school, når der nu er internet i bilen... :-) Findes det overhoved mere? Eller er det et gammelt yndlingsnummer du hiver frem fra handskerummet?

Hookmaker
Hookmaker Aug 15 '14
@muller, Haha, - nu er jeg efterhånden også ved at være i klassen "old School"....;-)
PBP
PBP Aug 15 '14

i skrivende stund har Tesla for os jyder kun 2 svagheder. Der mangler SC i KBH området så vi kan køre over og få service, eller besøge området. De ladere de har på Kirstinehøj, vil give for lang ventetid, hvis det er hurtige ting der skal laves, og så har de for få. Endelig mangler en SC syd for grænsen, så man uden problemer kan komme længere sydpå.

I skrivende stund har Sverige flere SC på et langt mindre salgsgrundlag. Tesla DK kom i omdrejninger, så vi kan få flere Teslaer til at køre i DK 

FrederikC
FrederikC Aug 15 '14

Spurgte lige på kirstinehøj, og der skulle komme 2 SC'ere på kirstinehøj. ETA dog ukendt.

KS
KS Aug 16 '14

Var lige forbi (det tidligere) BetterPlace i Køge, og skiltene er blevet afmonteret fra bygningen - det er sket i løbet af denne uge, så måske der sker noget..

Kunne også være rigtigt cool, hvis Køge fik den første batteriskifte station til Teslaer - der er ihvertfald plads til det i Køge - eller også kunne bygningen bruges til at udvidde forretningsmodellen til også at inkludere produktion af mad - eller måske et lille fitness center, så vi kunne være med til at lave den strøm vi kører på.. :-)

Bjarni
Bjarni Aug 16 '14

Haha det kunne nok lave nogle overskrifter, hvis man skulle lave sin egen strøm på løbebåndet ;-)

Men umiddelbart synes jeg det vil knibe lidt med pladsen, hvis der skal være plads til 8 standere og batteriskifte i bygningen til gennemkørsel.: http://goo.gl/ytVRny

DerHansi
DerHansi Aug 16 '14

@kseitzberg : øeeh batteri-skifte ?? hvorfor det ?

Der hansi

Kiefer
Kiefer Aug 16 '14

Kunne da være fint med batteriskifte, så kunne man få et lånebatteri når man nåede til Køge og skulle videre til København, så kan ens eget lade op mens man suser rundt derinde, og når man så er færdig kører man på vejen hjem forbi og henter sit eget batteri igen. 

Så er bilen jo i princippet ladet op på 2x 90 sekunder, som er den tid Elon siger det skal tage at skifte batteri.

/Martin

Sider: «« « ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... » »»