Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer May 13 '14

Jeg vil nu også gerne tillade mig at stille spørgsmål ved udtalelsen "fine afstande", jeg synes der er en anelse langt, jeg tror ikke på at jeg kan stille fartpiloten til 125km/t og så kunne køre over 300km på en opladning uden at være død nervøs over om jeg skulle løbe tør inden jeg når frem. Jeg vil mene at en afstand på ca. 200km nok er mere passende.

Forøvrigt billeder fra byggeriet ved KasseL: http://www.tff-forum.de/...=1453&start=1260

/Martin

Skaarup
Skaarup May 13 '14
Det er fine afstande, forstået på den måde at det nu kan lade sig gøre at komme sydpå (næsten) uden at tanke andre steder. Det er da perfekt! Jeg skal til Gardasøen til sommer, og de to stationer her er guld værd for mig.

Virker som om der er fart på nu, de begynder i hvertfald at poppe op rundt omkring nu.
Kiefer
Kiefer May 13 '14

Tesla burde også stille en legeplads op til ungerne så de har noget at lave i de 20 minutter der tager at tanke, vil nok gøre ferien mindre stressende når man skal stoppe og tanke i 20-25 minutter af gangen, hvis de (ungerne) ved at der er en legeplads når man kommer frem ;-)

/Martin

PBP
PBP May 13 '14

Det ville også være super hvis man kunne afspille videoer på skærmen når den holder stille og lader

Hookmaker
Hookmaker May 19 '14

GODT at der snart sker noget SC i DK! Da storebæltsbroen åbnede for år tilbage sagde jeg endegyldigt farvel til færger! I går tog jeg så Aarhus -Odden - og da jeg kørte af sagde jeg endegyldigt farvel en gang til! HOLD K.... noget skod!! 300+ andre idioter med hele familien gyldenkål på slæb, trængsel, larm og jeg ved snart ikke. Det eneste positive var at nu havde man da optrækket til at kunne overhale igennem på oddenvejen, ja undskyld mig, men den tur har jeg kørt for sidste gang..;-)

Kiefer
Kiefer May 19 '14

Hookmaker: Sådan er vi vist så forskellige, jeg prøver at undgå broen og den lange køretur når jeg kan, alt for mange på vejene der kører i vejen Jeg kører altid på en Blueclass-billet så slipper du for alle de andre "idioter" på færgen og kan sidde i fred og ro :-)

Havde tidligere på året den ældste af vores piger med fra København med en eftermiddagsfærge hjem søndag aften, hun ville på et tidspunkt en tur rundt og se færgen, og da vi nåede ned i den "billige" ende fik jeg beskeden at nu ville hun gerne tilbage til vores pladser, for hernede larmede det altså, en lille snob på 4 år ;-)

Men det er lidt sjovt så stor forskel der er på Molslinien alt efter tidspunkt man kommer på. Det er meget sjældent at jeg prøver weekend og ferieturene over, da det primært er arbejdsrelaterede ture jeg har. og der vist endda et krav fra firmaet, at vi bruger vores brobizz og rent faktisk vælger færgen frem for broen da de har en vistnok ret attraktiv rabataftale med Molslinien.

Men har du hørt noget nyt omkring SC i DK, synes der er ret stille på den front...

/Martin

Hookmaker
Hookmaker May 19 '14

Yes, der graves ved Middelfart (iht. Tesla) og kommer forhåbentlig snart en melding..;-)

Boski
Boski May 19 '14
Ja, der må snart ske noget. Kan ikke forestille mig at man kan byde nordmændene ikke at kunne køre på sommerferie i Europa. Hvis der skal bygges SC i Middelfart, skal det være i forbindelse med et sted hvor man kan spise eller få en forfriskning. Det er der ikke i Middelfart i øjeblikket.
Kiefer
Kiefer May 19 '14

Henrik, Henrik, sådan noget siger man ikke ustraffet uden at komme med flere oplysninger, hvor, hvem og hvor længe har de gravet? ;-)

/Martin

NOELON
NOELON May 19 '14

Den åbner om 1 uge og ligger ved Comwell Hotellet tæt på motorvejen:

https://www.google.dk/maps/@55.5103147,9.7654665,16z

De næste bliver i Randers ved Graceland og i Hjørring. Så kommer Køge og Farøbroen. København kommer til at vente på sig.

Men 6 mere i Norge og 12-14 i Sverige. Inden årets udgang kan vi køre Skandinavien tyndt - helt til Tromsø.

Kiefer
Kiefer May 19 '14

Nogen der kører forbi og verificerer med  billeder, i kender udtrykket, "pictures or it did not happen" ;-)

Men super fedt, fra Århus til Flensborg og på indkøb via Middelfart Supercharger!

/Martin

NOELON
NOELON May 19 '14

Den officieller åbning med snor overklipning bliver ifl. mine oplysninger d. 30. Maj, så tror jeg, at de ville blive glade for et par intereserede kunder, men mon ikke snart de sender noget ud om det....

Kiefer
Kiefer May 19 '14

Jeg stiller gerne op i Middelfart til klipning af snor osv.. :-)

/Martin

KS
KS May 19 '14
Er der om 1 time
Kiefer
Kiefer May 19 '14

Det er sørme at være i god tid ;-)

/Martin

KS
KS May 19 '14

Lidt Guf fra Middelfart.

Officielt skulle der være Grand Opening fredag den 30 - tidspunkt kommer vel officielt fra Tesla.

Rygterne siger at Randers kommer efter Middelfart er klar, dernæst Hjørring. Så skulle turen komme Sjælland - Kirstinehøj og Farø. Måske også en ved grænsen ellers et stykke nede i Tyskland.

Ved åbningen har jeg et lille stykke kabel (en leder af kablet fra transformer til SC'er) som vi kan dele, hvis nogen kan klippe det i små stykker :-)

Forummets indlæg er redigeret af KS May 19 '14
NOELON
NOELON May 19 '14

Nice :-) Godt at have pålidelige kilder!!

TwoChops
TwoChops May 19 '14
Det er da superfedt !
Kiefer
Kiefer May 19 '14

Super godt gået :-)

/Martin

NOELON
NOELON May 19 '14

Det er nok et spørgsmål om Farø eller Køge kommer først. Men nu er jeg ret sikker på at Kirstinehøj skal skrives Stor-København og at det kommer sidst/sent.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»