Jeg var forbi parkeringspladsen ved Fields hvor record deltagerne skal mødes den 21., og der var betonklodser for indgangen. Håber de har en (elektrisk) gaffeltruck med til rekordforsøget ;-)
kseitzberg har på side 20 d. 1. september skrevet, at der er åbning mandag d. 8. sep.
Og mon ikke han er nogenlunde pålidelig? ;-)
@Deacon:
Det skal du ikke regne med :-)
Fik det fra en af de gode folk, som gik og gravede tidlig mandag morgen. Tidsplanen var at de skulle være færdige med at installere alt i dag, Tesla skulle teste i morgen, og åbning mandag. Samme historie fra el drengene der installerede kabler i går, så medmindre de er fyldt med løgn og humbuk, så tror jeg på dem. Det var de samme som jeg mødte i Middelfart da den blev installeret, og da var oplysningerne gode nok.
Var lige forbi i dag torsdag kl 17 og tog et par foto. Ingen af håndværkerne ville sige noget om hvornår de er klar, men mon ikke de kan være klar fredag formiddag til at test.
Ikke godt at vide. Pt er den jo blot laget for stumperne til de 6 SC'er man er ved at stille op
Gætter på at de afventer byggetilladelse for nedrivning og byg af de før omtalte 12 standere + solceller.
@FrederikC:
Rygtet siger at de kun har lejet sig ind på BetterPlace grunden i Køge, og at den "rigtige" SuperCharger bliver installeret på grunden ved siden af - eller bagved om man vil. Der kommer en ny vej bagom grunden i forbindelse med etableringen af den nyge Køge Bugt bane, som kommer parallelt med motorvejen. Dermed kommer den til at være på grunden nærmest motorvejen, og ville snildt kunne ses fra motorvejen - altså en super showcase for alle der pendler forbi på motorvejen.
Så de skal kun bruge grunden midlertidigt. Alt skal graves op, men det bliver nok først til foråret.
Den nye SuperCharger er ikke engang tegnet endnu - grunden blot købt til formålet. Derfor kan man heller ikke søge byggetilladelse endnu.
Så er der opdateret på hjemmesiden
http://www.teslamotors.com/da_DK/supercharger
Ser sku godt ud med planer, nu også en ovre ved Esbjerg, sådan Tesla! Og en ekstra omkring kbh ligner det, evt. på svensk side, og ja også Lolland. Så kan man sku komme rundt over det meste snart.
Kunne man forestille sig at Tesla i Kastrup er der hvor den næste placeres?
Men under alle omstændigheder er det super lækkert at når vi kigger ind i 2015 har 9-10 Superchargere enten i DK eller lige i nærheden.
Herhjemme er vi allerede begyndt at snakke om hvor turen i efteråret 2015 skal gå hen i vores X :-)
/Martin
Har hørt snak om at der skal komme en SC'er på servicecentret i Kastrup. De har brug for den når folk er til service, så de kan få ladet bilerne op. Der skulle komme 2 standere i gården, som kun er åbne i åbningstiden, og 2 udenfor, som der kan lades på døgnet rundt. Så vidt jeg forstod var planen oktober - teslatid
Er meget sikker på at Tesla snart får SuC nær Hamborg op. I sær hvis det ikke længere er muligt at lade ved Tesla efter åbningstid. Gætter på inden denne md. er slut.