Comeback: En graf der ser helt normal ud, det sjove er at kw/t viser en negativ værdi når man oplader på en SC, hvis du laver den samme graf når du lader hjemme, vil den vise en positiv værdi.
/Martin
Comeback: En graf der ser helt normal ud, det sjove er at kw/t viser en negativ værdi når man oplader på en SC, hvis du laver den samme graf når du lader hjemme, vil den vise en positiv værdi.
/Martin
En rækkevidde på 270 rated, det skulle være ca. 47,5KW ved 175 wh/km. Det kommer vist meget an på hvor langt nede batterierne er for at kunne opnå 47,5KW på 30 minutter. Jeg har de par gange jeg har haft behov for at få den op på 90% SoC afsat 45 min til dette, det plejer at holde nogenlunde stik.
@Hookmaker: Husk altid at når vi snakker marketing tal, så er det altid rated. Det giver den største rækkevidde i teorien, og det er det marketingafdelingen godt kan lide.
/Martin
Har haft samme oplevelse som Flemming - dog kun på ture til Norge. Ekstra opladning i forbindelse med spisning og ellers sigte mod at have 40-50 km tilbage ved næste supercharger.
Trafik, vejr, terræn, kørestil og risiko for trængsel ved supercharger spiller selvfølgelig ind. "270 km på 30 minutter" kræver formentlig en jævn hastighed på 80-90 km/t hvilket nok er mere normalt i visse dele af USA end på Europas motorvejsvej.
Jeg har en enkelt gang benyttet Middelfart og synes at ladehastigheden var meget høj (ikke sikkert men måske 6-700KM/t eller endda omkring 800KM/t). Nu har jeg flere gange kørt til Göteborg og retur til Birkerød og benyttet SC Falkenberg - fint sted med både Max, McDonald og en Preem tankstation. MEN ladehastigheden ligger kun på omkring 550 KM/t når batteriet er tomt (har under 40KM retur) og ender omkring 480 KM/t, når den er ladet op til ca. 290KM. Alle tal er typical usage, som jeg altid har kørt med.
Har jeg ret i at nogle SC lader hurtigere end andre eller husker jeg bare min første gang i Middelfart forkert?
de første SC der kom er vel 90 kvh.. og de sidste der er lavet er enten 120 eller 135 kvh.... sådan har jeg læst det :)
Det er rigtigt, men tror ikke dem i danmark eller nyere er 90. Mener alle er 120 eller 135 hvis der er lys i dem.
Randers var første 135 Kwh og efterfølgende (Hjørring og Køge) er også 135 Kwh. Middelfart er 120 Kwh - mener ikke den er opgraderet.
har prøvet randers også.. synes ikke jeg kom så højt op. Kan man regne med dem som ikke har lys er 120? Er der lys i randers og hjørring. Synes ikke jeg så det.
Har lige kørt Beitostölen via Oslo og retur med 3 opladninger op: Falkenberg, Uddevalla og Solli, men kun 2 ned Solli og Falkenberg. Jeg havde samme hastighed som JensMelhede ca 550 på alle og det passede fint med ca. 45 min. til spisning og luftning af hunden. Jeg mener der var lys i standerne alle 3 steder, men mener ikke det var hurtigere end når jeg har ladet i Middelfart.
ok så er det nok kun middelfart som kajkaj siger der er 120kw. Mener ikke jeg har set højere kw end omkring 116 KW. Men må teste næste gang.
Glemte at sige at min erfaring er den samme som flemmings og SJensens. Man lader aldirg fuldt op, men tilpasser sig, så man lader så man kan nå næste panlagte SuC. Så den faktiske ladetid er ikke længere end en burgers tid...;-). PÅNÆR dog lige når man skal en tur indenom et eller andet der ligger off -route ELLER man skal flytte sig til næste SuC på autobanen med 180 km/t...;-)
Har lige fået at vide at leveringen af min Tesla er ændret fra late jan. til late feb. Det bliver en lang vinter.
Min kone har spurgt om jeg ved hvor meget strøm der tabes per. døgn bilen står stille, hun tænker selvfølgelig på ferier hvor bilen ofte står 14 dage i lufthavnen.
Jeg måtte indrømme at det ved jeg faktisk ikke, mener dog at have set noget et sted med 5 km. per. døgn, er det rigtigt?
@tintin se den her video fra Bjørn
https:///...QcV31eoSaX4rE8avQL4A
Generelt er han rigtig god til vidoer, så jeg har abon. på hans kanal og ser alle hans videoer, da de er gode til at hjælpe med at have en forståelse for hvordan det er at leve med en Tesla