Så mangler vi bare at få en CHAdeMO adapter til vore biler, så vi ikke er bundet til SuC'erne.
Bortset fra den højre pris pr kWh er dette jo lidt interessant
Så mangler vi bare at få en CHAdeMO adapter til vore biler, så vi ikke er bundet til SuC'erne.
Bortset fra den højre pris pr kWh er dette jo lidt interessant
@svogen, det er der nogen der har vidst længe, så det er ikke noget nyt.
@Gunberg, glem CHAdeMO, det er et dødt koncept og overhovedet ikke nødvendigt for at kunne køre Tesla, med mindre du bare VIL af med pengene...;-)
Men Tesla burde åbne for nogle flere ampere på AC - så hurtig AC kan udnyttes.
@Hookmaker: Er Teslas interne kabling i bilen dimensioneret for mere end 32A, jeg kunne have mine tvivl, set i lyset af de problemer der var med bare at få dem over 13/26A.
/Martin
De indbyggede AC til DC konvertere i Teslaen er moduler. Modulerne kan klare hver 16A. I model S er der plads til 2 moduler. Når der lades med DC, er der ikke de samme modulbegrænsninger. CHAdeMO kan fint være generel standard på ladestationer 'ude i byen'. Det er jo Tesla's plan at tilbyde CHAdeMO adaptere til Europa, så mon ikke de dukker op snarligt.
Har I set der er kommet info om Supercharger frem til 2016 på teslas side.
Nogen som planlægger en kør selv tur til Tyrkiet eller en tur til Moskva. :-)
Supergod nyhed at Rødekro er på vej, så vi ikke skal omvejen til Middelfart når vi skal sydpå
Nå, jeg kom lidt for sent; ville også lige ind og skrive jeg havde set silhouetten af nogle ladere i Rødekro :)
Jeg kan oplyse at de i Kastrup er ved at lægge kabler i vejen, så går ud fra det er de store elkabler. Ser dog ud til de kommer til at lave en del standere. Jeg kan tage et billede imorgen.
Jeg fik prøvetur i fredags og der fortalte de 2 Tesla reps, at der ved service center i Århus lige som ved Kirstinehøj bliver opstillet 4 x SC, 2 indenfor hegnet og 2 udenfor hegnet. De sidste 2 vil således kunne bruges 24/7.
Det lyder godt nok dejligt hvis det er rigtigt. Det vil helt sikkert gøre at en Århusianer, der måske overvejer en Tesla vil flyttes til at bestille en.
Det lyder godt nok dejligt hvis det er rigtigt. Det vil helt sikkert gøre at en Århusianer, der måske overvejer en Tesla vil flyttes til at bestille en.
Yep - er selv i den katagori
Det med Århus lyder godt, men hvis man kigger på det officielle kort over planlagte superladere, kommer der ingen rød prik frem for Århus, hverken snart, til vinter, i 2015 eller 2016. Så... det kan selvfølgelig være der kommer overraskelser.
Bluecoffee: Husk på at der heller ikke er nogen officiel prik ved servicecenteret i Hamborg, måske det vil være det samme i Århus. Men både Clever og EON må da sidde og ægre sig over Tesla med alle de SuperCharger de plaster Danmark til med ;-)
/Martin
Bluecoffee: Husk på at der heller ikke er nogen officiel prik ved servicecenteret i Hamborg, måske det vil være det samme i Århus. Men både Clever og EON må da sidde og ægre sig over Tesla med alle de SuperCharger de plaster Danmark til med ;-)
/Martin
Under supercharger er der prik ved Hamborg, hvis man skifter tidshorizonten til "kommer snart" - hvad snart så end betyder
Bendix: Det betyder at der kommer en "rigtig" supercharger i Hamborg med mere end 4 pladser. Men korrekt, begrebet "kommer snart" har vist sig at være et lid vidt begreb når det gælder SC i Hamborg og omegn.
Nu har jeg så lært lidt om byggetilladelser i Hamborg regionen her på det sidste, og hold da op en omgang bureaukrati de har sig dernede, det er ikke mærkeligt det tager lang tid...
/Martin
Bendix: Det betyder at der kommer en "rigtig" supercharger i Hamborg med mere end 4 pladser. Men korrekt, begrebet "kommer snart" har vist sig at være et lid vidt begreb når det gælder SC i Hamborg og omegn.
Nu har jeg så lært lidt om byggetilladelser i Hamborg regionen her på det sidste, og hold da op en omgang bureaukrati de har sig dernede, det er ikke mærkeligt det tager lang tid...
/Martin
Hej Martin,
Jeg er helt med på at det betyder, der kommer en "rigtig" SC - min kommentar gik på hvordan man skal tolke snart :-)
Bliver fedt når Hamborg kommer, det kommer til at åbne Tyskland og dermed resten af Europa op
Bh
Bendix