Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

Bluecoffee
Bluecoffee Jul 21 '15
En "spøjs" oplevelse fra Østrigsturen: Dieselbil lægger an til at parkere foran SuC, forsøger venligt at forklare chaufføren på skoletysk, at han spærrer for ladepladserne, og det ville være venligt af ham at parkere lidt væk. Manden - hvis bil signalerer, at han er elektriker!- bruger grove gloser på den dumme dansker, og parkerer rask foran pladserne. Kort efter kører en patruljevogn ind på tanken, og vupti, så kører han alligevel lidt væk. Gnæk, gnæk.
krabbe
krabbe Jul 31 '15
Lige et surt opstød !

Kommer for 1,5 time siden til Kristinehøj (Teslaen er sulten og jeg skal ind og Handle Wispbars )
Der er dog fuldt optaget på ladepladserne,

En Norsk Tesla
Og en Dansk P85+

jeg får lidt luft i dækkene (den ene sensor har meldt Low tyre presure) sludre så lidt med den flinke mekaniker om dæk - sænkningssæt osv.

Løber derefter så lidt imellem (Tesla og Autobixen ) for at teste at Thules cykelholdere passer på Wispbars.

Efter handlen er klaret

1. x Wispbars ved Tesla
3 x cykelholdere ved Autobixen (der er 30% rabat i butikken)

Ser jeg at den Norske Og Danske bil fortsat holder på pladsen

Jeg spørger i klargøringen om evt. Den danske bil på SC er deres,
men de siger at det er det ikke og at den også holdt på pladsen da de kom i morges !

Han tilbyder lidt strøm inden for hegnet, som jeg gladeligt acceptere :)

Jeg har nu holdt her i 20 min og på vej afsted igen

Den Norske Tesla er Kørt og en ny Dansk Tesla suger nu strøm på pladsen

Men den Danske P85+ holder der fortsat :(

Hvem er så egoistisk at man spærre 1 ud af 2 pladser på en SC i så mange timer ? ?
Kiefer
Kiefer Jul 31 '15

Ja, Tesla skulle se at få maks 45 minutters parkering op derude, og så ellers begynde og håndhæve det med nogle parkeringsbøder, jeg tror gerne Carpark eller andre vil hjælpe med det sidste...

Jeg er helt enig, det kan ikke passe, at en enkelt bil skal holde og spærre en SuC en hel dag.

/Martin

ekniert
ekniert Jul 31 '15

Nu ved jeg ikke hvem ejeren er af denne p85+ som har holdt der hele dagen i dag, men jeg har da tidligere erfaret at Autoskadestuen har haft kundernes biler holdende på SuC længere tid af gangen og Tesla kan intet gøre hvis en biler holder længere end 45 min. Jeg synes bare det er dybt respektløs! SuC er jo udelukkende lavet for rejsende og ikke for at man som "nabo" kan suge strøm uafbrudt.

Bianco
Bianco Jul 31 '15
Citat fra ekniert   ...men jeg har da tidligere erfaret at Autoskadestuen har haft kundernes biler holdende på SuC længere tid af gangen ...

Har AutoSkadestuen kommentar til dette? 

Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Jul 31 '15

Hej Alle

Vi må bøje os i sandet og erkende at vi har begået en fejl i dag. Det er korrekt at vi har sat denne bil i laderen tidligere i dag og dybt beklageligt glemt den. Det er korrekt at vi til tider anvender superchargeren til kundebiler, når det skal gå stærkt. Jeg ved ikke om andre naboer suger strøm uafbrudt, men vores brug er superchargeren er begrænset.

@ekniert, som plaster på såret kan du komme forbi og få en kop kaffe og en gratis p-skive af mærket Park-Solar, der i bedste Teslaånd kører på solceller til en værdi af DKK 499.

Stort undskyld herfra.

Mvh

Autoskadestuen

DeaconWP
DeaconWP Jul 31 '15

I er tilgivet herfra. Det er jo menneskeligt af fejle, og er gik jo ikke længe fra jeg ringede og pænt oplyste Jer om problemet, til det var løst.

Nokia - connctiong people.

Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Aug 1 '15

En lille opdatering: Indser nu at det er Krabbe der har været påvirket af hændelsen, så du er selvfølgelig også velkommen forbi til en kop kaffe og en p-skive. Endnu engang undskyld herfra,

lasen
lasen Aug 11 '15
Citat fra TwoChops Apropos seddel i forruden kunne man overveje denne app:
SuperChargerQR

Hej
den app er genial - hvis man ligger QR i forruden så er det kun folk med samme app der sender besked til dig om at du skal "møve bilen" væk - kan linke til Tesla account så kan folk også følge med om du er opladet - mega smart!!!
Tommi
Tommi Aug 11 '15

SuperChargerQR er et MUSTHAVE! Den er genial, og hvis bare alle brugte den ville det løse mange frustrationer ved standerne i "myldretiden". Specielt hvis man linker app'en til sin Tesla account, så den der venter kan scanne koden i ruden og se, hvor langt bilen er i sin opladning!

BoHolden
BoHolden Aug 11 '15

Har installeret den nu ! :-)

Klaus_
Klaus_ Aug 11 '15

Hvad sker der hvis man har en telefon hvor SuperChargerQR ikke kan køre på?

griffel
griffel Aug 11 '15

- Og den findes kun til iPhone...?

GO4IT
GO4IT Aug 11 '15

Jeg synes ikke jeg kan linke til min Tesla konto. Den bliver ved med at sige jeg skal checke credentials og prøve igen. Er der nogen der har prøvet det?

Tommi
Tommi Aug 11 '15
@GO4IT - Hmm jeg har pludselig samme problem - det har virket. Måske Tesla har lukket for access...
GO4IT
GO4IT Aug 11 '15

Fint at vide at det ikke kun er mig ;-) Man kan håbe det er et midlertidigt udfald i ikke at kunne linke til Tesla kontoen - idéen er god.

Comeback
Comeback Aug 15 '15

tesla udtaler:

“We wanted to move to an urban charging network that meets the needs of those who live in apartments or commute into a big city.

DeaconWP
DeaconWP Aug 15 '15

Blot til info:

http:///...t=FREE&cm_ite=NA

BlackPanther
BlackPanther Aug 16 '15

@DeaconWP
Ja, det er "lidt" spændende om Tesla vil til at forbyde folk at bruge sin lokale Super Charger...
Eller det er i orden at bruge dem en gang imellem????
Det er i hver tilfælde nye toner fra Tesla at Super Charger kun er til langdistance kørsel

MartinPedersen
MartinPedersen Aug 16 '15

Måske en udmelding man skulle have haft kommunikeret ud tidligere, i det noget har haft det med i deres økonomiske beregninger...

Sider: «« « ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 »