Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Sep 13 '15

Deler du stander med nogen? 

Eks. Du holder på 3A - er der nogen som så lader på 3B? 

Gør det også til vane at skrive i KW. Der er mange forskellige faktor, som kan forvirre, ved aflæsning af km/t tallet. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Sep 13 '15
KimT
KimT Sep 13 '15

@HRH hvilken model har du ?

Jeg fik min 70D i torsdags, og har lidt samme oplevelse som dig. Min har max ladet med 90kw, og det i meget kort tid, generelt er den stater på ca 76kw. Det virker som om den begrænser effekten meget tidligt. 

Dvs. den lader meget langsommere end jeg havde regnet med.

Og i mit tilfælde var jeg selv om SuC. Det er sku ikke meget man fik sparket dæk med Jer kl. 5.30 i Randers her til morgen - der var ikke engang lys på pladsen ;-)

Maho
Maho Sep 13 '15
Jeg ladede med 550 km/t (110 kWh) kl 18 i Køge :-)
SuneH
SuneH Sep 13 '15
Maho, har du også en 70D?
Maho
Maho Sep 14 '15
Nej det er en P85 - jeg ved ikke om der er forskel i styrke som er mulig på de forskellige batteri størrelser, selv om det har været vendt på Forum, kan jeg ikke huske om konklusionen var krystalklar :-)
AndersHoj
AndersHoj Sep 14 '15
Citat fra Maho Nej det er en P85 - jeg ved ikke om der er forskel i styrke som er mulig på de forskellige batteri størrelser, selv om det har været vendt på Forum, kan jeg ikke huske om konklusionen var krystalklar :-)

Det kan den gode Bjørn hjælpe med :)

IlTempoGigante
IlTempoGigante Sep 14 '15

Tesla Bjørn har foretaget en direkte sammenligning af lade tid og effekt for 85 og 70 kWh batterierne.

https://www.youtube.com/watch?v=AQIp6DmLQQc

"~~A comparison between the 70 kWh and 85 kWh battery pack when supercharging. Notice that during the charging, the 70 kWh power goes up and down. This is probably due to heat so the battery management system will temporarily reduce supercharger power until the temperature is at a safe level where the battery won't take permanent damage."

IlTempoGigante
IlTempoGigante Sep 14 '15
Citat fra MriPhone Det kan den gode Bjørn hjælpe med :)

Tak MriPhone :-) Vi havde samme tanke... 

HRH
HRH Sep 14 '15

@KimT Jeg har en P85D og normalt er det meget hurtigt at lade, men jeg tror, som en af de andre skriver, at det skyldtes at der kun var 2 ledige standere i Køge. Og så tænkte jeg, st hvis det var så langsomt med så mange biler samtidig, så kunne det blive et problem om ganske kort tid, for det tager jo alt for længe. Heldigvis var det tid til en lur.

Maho
Maho Sep 14 '15
Jamen så er sagen jo bøf, tak for linket:-)
perhansen
perhansen Oct 23 '15
Har problemer nogen gange med at supercharger laderen vil slippe mit stik i bilen, selvom jeg trykker på udløser. Har andre samme problem og hvordan løses det istedet for at blive ved med at trykke på udløser og trække i håndtaget?
T3S7A
T3S7A Oct 23 '15

Dobbelt tryk på taget på nøglen. 

perhansen
perhansen Oct 23 '15
Ok tak. Gælder det så også hjemmeladeren? Må åbenbart være et udbredt problem da en demobil jeg lånte hos Tesla havde samme problem
T3S7A
T3S7A Oct 23 '15

Virker ved alle lader. Så frigiver den stikket. 

Michael84
Michael84 Nov 10 '15
Hvordan oplever I presset på de forskellige SuC nu hvor den danske flåde er tiltaget en del... Jeg var forbi Amager og det blev ihvertfald kun for at lade så jeg ku komme til Køge, da jeg ellers ville skabe unødig kø... Det er eneste gang jeg har oplevet kø udover i Tilburg, Holland... Hvad er Jeres oplevelse?
Kiefer
Kiefer Nov 10 '15

Min oplevelse af SuC i Kastrup er, at lige siden den åbnede har der været kø derude. Jeg undgår den helst. Mit indtryk er at de fleste der lader derude alligevel er lokale der "bare" skal toppe op for at spare 15 kroner...

Køge har jeg kun oplevet kø ved en enkelt gang, og det var efter et træf i.. netop Køge. Det samme gør sig gældende for Middelfart. Men det kommer jo nok også an på tidspunktet for opladningen. De fleste gange jeg har ladet i Middelfart har jeg været mutters alene, men grundet tidspunktet mellem 01 og 02 om natten er det nok meget naturligt :-)

I sommerferien oplevede jeg et vist run på SuC i Aabenraa hvor der var en smule kø. Men normalt er der heller ikke mange dernede. 

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Nov 10 '15
Flemming
Flemming Nov 10 '15
Efter over 15.000 km kørsel uden for Danmark har jeg aldrig oplevet kø ved SC. Den meste gang vi har måtte vente i ca. 10 min. var i Middelfart da vi tilfældigvis blev en del af et EV træf
Fra Norge til Berlin hvor der var ca 15 Teslaer der skulle lade inden Deres videre tur til Berlin.
PeterE
PeterE Nov 11 '15

Jeg kan sagtens (sagtens!) finde på at pive over at vi ingen SuC har i Nordsjælland, men indtil det bliver god skik at man lader op derhjemme og at SuC er til opladningerne undervejs, så hjælper det jo ikke noget.

Den med at stikket ikke bliver frigivet selvom man trykker på knappen er vel bare en tyverisikring? Jeg er da egentlig glad for at man ikke kan fjerne mit ladekabel når bilen er låst. 

Thor
Thor Nov 11 '15

Hvordan foregår det med kø egentlig ?

Hvordan organisere man dette fx ved Kirstinehøj?

Jeg ser frem til at få bilen, men det bliver en helt ny verden, når man pludselig skal planlægge efter strøm etc i stedet. Dét skal nok blive spændende de første par måneder, hvor man har lidt tilvænning.

Michael84
Michael84 Nov 11 '15
Thor, den del med tilvænning er ret hurtigt overstået... Det er virkelig ikke noget problem, men det er somregel det første folk ska spørge ind til når snakken falder ind på elbilen... - det er bare en ny måde at tænke kørsel på...
Sider: «« « ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 »