Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

KimT
KimT Dec 23 '15

Ligefrem kalde Braak nord for Hamborg gælder vist kun for dem der kommer over Rødby ;-)

Klaus_
Klaus_ Dec 23 '15

Ja Braak superchargeren skal man nok være lidt presset for at man gider køre omkring, hvis man skal direkte nord på. Vi tog Busdorf som ligger langs motorvejen, cirka 1 time nord for Hamburg. Ladede op på vej sydpå ved Busdorf i lørdags (vi var eneste Tesla), og på vejen hjem fra Hamburg igen lørdag aften (også eneste Tesla). 

Hookmaker
Hookmaker Dec 23 '15

Jamen hov nu er det jo ikke kun jyder der kører Tesla...;.), der kommer jo MASSER nordfra via Puttgarten og for os/dem er Braak en supernyhed. Jeg smutter et par gange om året til Lloyd fabrikken på indkøb, der kan jeg nu spare mindst en time hver vej, idet færgebilleten endags er ligeså billig som broen...;-)

Thor
Thor Dec 23 '15
Citat fra Hookmaker

Jamen hov nu er det jo ikke kun jyder der kører Tesla...;.), der kommer jo MASSER nordfra via Puttgarten og for os/dem er Braak en supernyhed. Jeg smutter et par gange om året til Lloyd fabrikken på indkøb, der kan jeg nu spare mindst en time hver vej, idet færgebilleten endags er ligeså billig som broen...;-)

Hvad er adressen? Er det markant billigere? Lloyd laver nogen fantastisk ting - men prisen er jo også derefter. ;) 

Hookmaker
Hookmaker Dec 23 '15

Se på Lloyd.de - De bor i Süllingen syd for Bremen. Sko er 30-50% billigere - jeg går for det meste i 1888, men frem for alt har de superkvalitets jakkesæt (lige omkring 2K) , bukser m.m. som IKKE kan fås noget steds udenfor fabrikken...;-) God tur!

koden
koden May 22 '16

Det er jo altid fristende med en SuC og gratis ladning.

Hvis man kan forbruge den time fornuftigt og ikke sidde og blive tyk på en burger king eller hvad der nu er.

Men når man bor nord for Kbh. er det uinteressant, medmindre man skal ned mod Køge.

En SuC i nordsjælland tror jeg desværre aldrig kommer, selvom det ville være rart.

Jeg sætter min lid til at der er fremtid i intelligente målere (opsætning starter vist i efteråret 2016 DONG).

Men jeg er dog i tvivl om hvad nattepris bliver...afgifter og transport slipper man vel aldrig for?

Forummets indlæg er redigeret af koden May 22 '16
Kiefer
Kiefer May 22 '16

Bare fordi man har intelligente målere, er det ikke ensbetydende med at el-selskabet bruger dem til noget. Sådan er det her i Jylland (AURA og NRGi) hvor vi har haft disse målere i en 4-5 år nu, og stadig ikke mærker nogen effekt...

/Martin

Gronhund
Gronhund May 23 '16

@Kiefer: Nej, jeg forstår heller ikke at de ikke udnytter de intelligente målere, som de fleste efterhånden har (jeg kender ikke det nøjagtige tal).

Men det sidste jeg læste var, at nu skal de til at bruges. Det der så bare var i det var, at det (sådan som jeg læste det), kræver en ny måler. Så som udgangspunkt, er det helt håbløst at gætte på noget, og der sker nok ikke noget før det bliver lovgivning (hvilket vel ikke er det politikerne har øverst på prioriteringslisten, da det jo lidt er at sidestille med grøn omstilling) :-(

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund May 23 '16
Kiefer
Kiefer May 23 '16

Gronhund: Vi kunne følge vores el-forbrug hos NRGi time for time på deres web. Det er vist det eneste de bruger de intelligente målere til. Dem der jo gerne vil sælge timeafregning, eller dag/nat kan jo ikke få adgang til data fra dem.

/Martin

ErikBH
ErikBH May 23 '16

@gronhund - FDEL havde et arrangement hos Energinet. Der fik vi indblik i problemstillingerne med målerdata der pt. ikke kan deles detaljeret nok. Deres datahub er som jeg forstod det endnu ikke dimensioneret til det. Elselskaberne er jo af samme grund blevet splittet op i salg og drift og salg må ikke drage fordel af at de sidder under samme tag som drift, så de skal kommunikere skiftligt.. Igen som følge af opsplitningen kan vi ikke længere se historiske data (fra før 1/4) på vores elmålere i NRGi.

Jf. et foredrag som Martin Messer Thomsen holdt ved et FDEL arrangement på Energimuseet i weekenden er Vestdanmark rigtig godt med på de intelligente elmålere men specielt Dong halter voldsomt.

/Erik

ErikBH
ErikBH May 23 '16
Citat fra koden

Det er jo altid fristende med en SuC og gratis ladning.

[...]

Jeg sætter min lid til at der er fremtid i intelligente målere (opsætning starter vist i efteråret 2016 DONG).

hvis/når DTU/Nissans Nikola projekt bliver til noget begynder det at måske at give mening med gratis el derhjemme. Når først Nissan får hul på V2G (Vehicle to grid) så kommer de andre nok også - inkl. Tesla.

Men hvad så med strøm fra SuC på Teslaerne? Som Martin Messer foreslog til foredraget søndag; hvis de (Tesla fx) kan tjene penge på at balancere nettet med vores bilbatterier - så kan de give gratis strøm OGSÅ derhjemme og så er det ligegyldigt om du har fået strømmen på SuC eller derhjemme. Som jeg forstår det er det få sekunders der skal trækkes på X.000 batterier og så er der balance igen. Der vil altså være mindre slid end når du bremser med regen i et øjeblik.. Og så kan der spares et kulkraftværk væk..

/E

PRoFot
PRoFot May 25 '16

Ja, super interessant område.

Se evt. denne video om batterier i hjem og hvordan de også kan tjene lidt på at være backup for gridet i Australien. Der er netop ultra kort tid der trækkes på batteriet. ca 12:00 inde i videoen.

Battery Powered Homes:
https://youtu.be/yxABosWfuus

ErikBH
ErikBH May 27 '16
Citat fra PRoFot

Ja, super interessant område.

Se evt. denne video om batterier i hjem og hvordan de også kan tjene lidt på at være backup for gridet i Australien. Der er netop ultra kort tid der trækkes på batteriet. ca 12:00 inde i videoen.

Battery Powered Homes:
https://youtu.be/yxABosWfuus

super spændende klip, tak. Men lige præcis, allerede når der er X tusind elbiler koblet på i DK begynder vi at kunne lukke gas og kulkraft værker ned.

Desværre har vi jo ikke lige så meget sol om vinteren i Danmark, så vi skal nok finde andre supplerende løsninger, herunder vind. Men når de store energi lagre fungerer er der ikke langt til fossilfri el.

Hvis du ikke allerede har set So Ein Ding fra efteråret om samme emne, er den også værd at se https://www.youtube.com/watch?v=7nmJ2qW7OkI

/E

Gronhund
Gronhund May 27 '16
Citat fra ErikBH
Men når de store energi lagre fungerer er der ikke langt til fossilfri el.

Det kan godt være at det er muligt at gøre, men det kræver både politisk og forsynings engagement, så der er nok "lidt" længere udsigter til det her i DK :-(

jensk2
jensk2 May 29 '16

I disse tider, hvor man ryster på hovedet over politikernes ambitions løse bakken tilbage fra ethvert fremtidssikkert grønt tiltag er det lidt godt at vide, at når batterilagre falder til den halve pris af nu, og solceller bliver blot 30% billigere end nu, mister politikerne fuldstændig kontrol. Så kan vi købe solceller + batterilager og elbiler, som kører 70km/ per L benzin ækvivalent og være totalt selv forsynende bortset fra i den mørkeste vinter. I nogle år, må vi købe dyr vinter el, fordi politikerne nu forsinker yderligere vindkraft udbygning..

SuneH
SuneH May 29 '16
Jensk2: Mon ikke politikerne finder på at belægge batterier til husstandsbrug med en "forsyningssikkerhedsafgift" eller lignende? De er jo nødt til at kradse nogle penge ind til velfærdssamfundet... Og det samme kommer nok også til at gælde solceller mm.
Michael84
Michael84 Jun 14 '16

Der er netop nu ved at blive udgravet til flere SuperChargers i Middelfart. På parkeringspladsen er der 4 fundamenter, så et kvalificeret gæt er at der ialt kommer til at være 12 standere i Middelfart fremover.

ErikBH
ErikBH Jun 14 '16
Citat fra Michael84

Der er netop nu ved at blive udgravet til flere SuperChargers i Middelfart. På parkeringspladsen er der 4 fundamenter, så et kvalificeret gæt er at der ialt kommer til at være 12 standere i Middelfart fremover.

jeg synes jeg hørte dobbelt op et sted - om det er rigtigt ved jeg ikke (det lyder lidt vildt).

/Erik 

fmm1000
fmm1000 Jun 14 '16
Det er jo fantastiske nyheder.
Vi må bare alle bukke os i støvet og erkende vi tog fejl, da vi alle troede Tesla ville lukke ned i Danmark efter afgiften.
Siden har de givet os Slagelse og nu flere standere i den for mig at se mest crowdede ladestander i Dk, nemlig Middelfart.

Så mangler vi bare en i Viborg så Vestjylland også er dækket ind.
i hvert fald, når man kommer fra Norge, Sverige og Nordjylland.
webercarbmann
webercarbmann Jun 14 '16

Hej alle. 

Holder netop i Middelfart og kan bekræfte at der er gravet ud til fire ekstra stalls.  

Fedt her op til ferietiden. Der skal nok blive god brug for dem. 

Forummets indlæg er redigeret af webercarbmann Jun 14 '16
Sider: «« « ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51