Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer May 27 '14

Det er også kun de første 4 ladestandere der vil åbne på fredag, Tesla kan ikke levere hardware hurtigt nok i forhold til den hastighed danskerne kan bygge :-)

De tager herefter til Hjørring ved Sunset og skal bygge den næste, derefter hedder det Kastrup og Køge. Fik en god sludder med den i eftermiddags hvor både de to montører og deres projektleder samt ejeren af Graceland kom ud.

/Martin

muller
muller May 27 '14

Lyder super med en Tesla menu, hvis de har den klar på fredag, så aftager vi et par stykker! :-)

egernmus
egernmus May 27 '14

Nogle, der ved, hvor mange ladestandere, der åbner i Middelfart? I dag var begge ladestandere optaget begge gange, vi var forbi :-) Ganske vist af en BMW den ene gang.... Men fedt koncept - og en total syret oplevelse efter at have ladet med 220 V i sommerhus i 2 døgn ;-) Og iøvrigt meget hyggeligt at møde andre Tesla-ejere i forbifarten :-)

/ Eva

Kiefer
Kiefer May 27 '14

Der åbner ifølge montøren 4 standere i Middelfart og 4 i Randers, Tesla kan åbenbart ikke levere hardware hurtigt nok i forhold til hvor hurtigt de kan bygge dem.

/Martin

KS
KS May 28 '14

@Kiefer:

Så håber vi hare at den ene defekte enhed i Middelfart kommer til at virke inden fredag, så det er mere end 2 standere der kommer i luften fra starten. P.t er det kun 2 af dem der virker... Så begræns strømforbruget på vej imod Middelfart, ellers kommer vil til at holde i kø for at lade for at kunne komme enten hjem eller videre til Randers..

krogsgaard
krogsgaard May 28 '14

Er der meget få parkeringspladser generelt ved middelfart SC? håber ikke man skal stå og vente på folk i alm biler kommer tilbage før man kan lade.

supergaard
supergaard May 28 '14

@krogsgaard, SC'en i Middelfart er lagt på en kæmpe stor P-plads som formentlig kun er godt fyldt når Comwell har en større konference, så tror ikke man skal være så bekymret. Håber skiltene ved SC'en er nok til at folk afholder sig fra at parkere der, der står jo ikke ligefrem P-forbudt :)

krogsgaard
krogsgaard May 28 '14

Det er nemlig et af problemerne ved at placere standerne på de steder. Hvis man kommer næsten tom og skal lade, kan man ikke rigtig gøre andet end at vente. Der skal være en grænse eller lignen på nogle af dem ellers er det dårlig arrangeret efter min mening.

supergaard
supergaard May 28 '14

Ingeniøren bringer en artikel om SC'erne i dag. Det er altid en fornøjelse at læse ingeniørene diskutere under alle artikler om elbiler, man kan kun blive klogere :)

http://ing.dk/artikel/tesla-bygger-sine-egne-ladestationer-i-danmark-168655

Kiefer
Kiefer May 28 '14

Jeg synes der er meget FUD og mærkeligt opsatte scenarier på "eksterne" fora omkring Tesla. Den artikel giver måske et rigtig godt billede af hvorfor det ikke altid er blandt ingeniører man finder innovationer, der er da flere af indlæggende som er meget mistroiske, ja næsten helt FDM´ske ;-)

/Martin

Raymond
Raymond May 28 '14

@Kiefer, Du finder ikke nogen bloggere, som er mere bagstræverske end dem på Ing.dk, jeg håber ikke de er standarden for danske ingeniører, for så ser det da sort(det var ikke en joke) ud for Danmark i fremtiden.

brianmassesson
brianmassesson May 28 '14
@Raymond din allerbedste ven Baldur er da lidt tung at danse med. Gider ikke engang at kommentere mere på det, der inde mere. Der hersker sådan en "jeg ved bedst kultur", og så er de så konservative.
Ok selvfølgelig kan der da godt være 1% af alle bilister der kan ligge og fise 400km af på Fyn men helt ærlig, prøv lige at vær lidt realistisk. Elbiler dur - Tesla med opsætning af SC'ere gør det efter min mening også muligt at køre sydpå i Europa... Det kan godt være der skal bruges 30 min. På planlægning, men når SC'ere er oppe og køre så klarer man det i bilen. Giv lidt - og få så uendeligt meget tilbage :-)
NOELON
NOELON May 28 '14

Helt enig. Jeg er dog lidt forundret over Baldur, da jeg i en række andre tråde har oplevet ham meget pro el-biler(hvilket også ses i dele af inlæggene i den verserende ing tråd), men vi kan jo alle have en dårlig dag :-)

Bjarni
Bjarni May 28 '14

Baldur er meget pro el-biler. Det ved jeg da han er min bror ;-)

Jeg ser diskussionen som lidt akademisk og teoretisk. Hvis man spørger ham direkte om hvilken bil han helst vil eje, så svarer han uden tvivl en Tesla. Uanset om det er med Combo2 stik eller ej. Og personligt er jeg fløjtende ligeglad. Jeg er glad for min Tesla som den er :-)

Jeg kan dog se jeg bliver brugt som eksempel og at jeg er en atypisk Tesla-kører. Det synes jeg nu ikke jeg er ;-) Når jeg har været i nordsjælland har jeg rigtig nok savnet en SC omkring Køge. Det har været hurtigere og bedre for mig at bruge min Opel Ampera i visse tilfælde til nordsjælland om vinteren, da jeg ikke gad lade alt for længe ved en Clever 22 kW stander. Min frustration omkring manglende SC-planlægning ved Køge har jeg luftet både på dette forum og direkte til Tesla. Heldigvis for alle ser det da ud til at vi nu får en SC ved Køge, hvilket jeg personligt er super glad for, da jeg så kan besøge min familie i nordsjælland uden problemer i min Tesla. Uden en SC i Køge ville det kræve for meget opladningstid til jeg personligt gider bruge min Tesla fremfor min anden bil. Men ellers kører jeg da altid i min Tesla når jeg ikke har andre dårlige undskyldninger :-)

Kiefer
Kiefer May 29 '14

Personligt havde jeg nok foretrukket at den var blevet placeret omkring Vallensbæk/Tåstrup. Så havde det været nemmere at beslutte om man ville købe nedom eller tage færgen til Jylland. Som det er nu skal man, hvis man vil med færgen, enten omkring Kastrup, eller ned til Køge for derefter at køre retur til Roskildemotorvejen, lidt besværligt.

/Martin

Kiefer
Kiefer May 30 '14

Fik lige ladet en 3 gange i Randers i går aftes/nat :-)

Der var da jeg kørte klokken 2:15 stadig et par trætte Teslafolk der arbejde på at få det sidste til at fungere så de kan åbne officielt i dag, da jeg var forbi på en udtur klokken ca. 00:30 var de godt nok ikke særlig optimistiske får morgendagens åbning, så dog en anelse bedre ud klokken 02 :-)

/Martin

SimonHN
SimonHN May 30 '14
Ladestanderen i Randers kunne så ikke holde til presset på 4 biler på en gang. Så de måtte lukke 2 stander ned igen for at de kunne lade.

Ellers en fin åbning. :) rart at se nogle forskellige biler. Så blev lidt kloger på hvad jeg skal tilvælge :)
krogsgaard
krogsgaard May 30 '14
Så er det da godt de har 8 af dem :-) kan være de bare er til pynt.
SimonHN
SimonHN May 30 '14

Der er kun åbnet 4 indtil vidre.

Storgaard
Storgaard May 30 '14
Fin åbningsdag billeder fra Middelfart
Forummets indlæg er redigeret af Storgaard May 30 '14
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»