Loading...
dk

Før 10/14 kontra efter 10/14. | Tesla Forum

Thor
Thor Oct 23 '15

Hej alle.

I har hidtil været gode til at hjælpe, og jeg har et par spørgsmål til, som jeg hidtil ikke selv har kunne google mig entydigt frem til.

Jeg prøver, at finde ud af hvad forskellen præcis er mellem før 10/14 og efter 10/14.

Udover at de fleste modeller efter 10/14 har hardwaren til den automatpilot komfortfunktioner, er der så andre ting? Udover sæderne måske.

Pakkerne har fået ændret navn løbende, men er der markant forskelle i dem? Fx er der samme indhold i premier interiør belysning (Lys i håndtagene, dørene etc).

Jeg har svært ved, at vurdere hvor vigtigt det er, at have mulighed for installer autopilot komfortfunktionerne. Får biler med denne hardware fx andre opdatering end dem uden?

PFT (igen!)

KimT
KimT Oct 23 '15

Der står en del i wiki'en.  http:///...+-+a+running+history

Efter sigenden skulle der i snit kommer 30 opdateringer hver uge til bilen, små som store ting. Men alle biler efter sep. '14 har HW til autopilot. Den er bare ikke aktiveret hvis folk ikke har betalt for det.

Men der kan også være andet HW indbygget i bilerne som vi ikke ved noget om endnu/som ikke er aktiveret endnu. Men den chip som bruges til autopilot (EyeQ version 3) har endnu masser af muligheder som Tesla endnu ikke udnytter.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 23 '15

Autopilot, Forbedrede sæder og lydisolering er de væsentligste punkter mellem 2 datoer.

PEB
PEB Oct 23 '15

Jeg mener at bremsesystemet også er ændret.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 23 '15

Det er rigtigt ja. Ved dog ikke om det kun gælder performance modellerne eller alle efter oktober 2014

PEB
PEB Oct 23 '15

Fundet på nettet:

The brake actuator was changed in late 2014 for a newer electro-mechanical version that eliminated the vacuum brake booster pump hardware. This change was necessary for current and future Autopilot features such as applying brakes in autopilot mode.

Thor
Thor Oct 23 '15

I er simpelthen knivskarpe - hele bundtet! :)

Tak. Jeg må have søgt på noget helt forkert på nettet.

:)

Forummets indlæg er redigeret af Thor Oct 23 '15
DeaconWP
DeaconWP Oct 23 '15

KØB DEN FRA TESLA NU!!!!!

DeaconWP
DeaconWP Oct 23 '15

Den ligger indenfor dit budget. Og hvis du er i tvivl om du vil tilkøbe autopilot, så bed om at få den "aflistet", hvis den er med i konfigurationen. Det er jo kun software.

Det er kun komfort funktionerne fra Auto pilot systemet du mister. Den har bl.a. stadig emergency braking.

KØB NU!

AllanH
AllanH Oct 23 '15
...ellers gør jeg
BlackPanther
BlackPanther Oct 23 '15

En ting man (også) skal være opmærksom på er at ældre Tesla ikke har samme hardware som nye...
Jeg har fulgt en del med på bilbasen og kan allerede se at der er en del af bilerne der er steget i pris i forhold til bare et måned siden......

DeaconWP
DeaconWP Oct 23 '15

THOR:::::: Har den dine need to have? Så tag fingeren ud af gaskanalen.

:-)

DeaconWP
DeaconWP Oct 23 '15

Kan du ikke skrive specs til mig eller maile tilbuddet til mig på mit brugernavn @yahoo.dk

Så kan jeg se om jeg skal skifte fra en model X til en S. Jeg er ved at være mør.

Helst inden Allan køber den.

AllanH
AllanH Oct 23 '15
Deacon... Jeg køber den ikke, men lyder som en god pris :-)