@Jess,
Du har dobbeltlader, derfor lader du med de fulde 16A, os andre med enkeltlader lader kun med 13A indtil videre.
Har lige haft reklameret over at min bil kun lader med 13A. Konen blev ringet op og lovet at det ville blive afhjulpet af en softwareopdatering inden for de næste par måneder....
Kan se at når jeg lader, lader jeg med ca. 40km på 13A 400V 3 faser. Burde det ikke være mere, eller er det fordi jeg "kører som en gal"? ;-)
/Martin
Hej Martin Jeg lader med 39 Kmt, 13A 400V, så 16A vil være kærkommen. Har nu ikke være noget problem, da vi kun har ladet hjemme indtil nu, og har hele natten til rådighed.
Det er som heller ikke et problem her, næsten tværtimod, har opdaget at vi sagtens kan have komfur, ovn osv videre kørende mens jeg lader med 13A. Ville måske knibe en anelse hvis jeg hævede laderen til 16A.
Men, det er jo lige så meget princippet i det, de skriver 16A så VIL jeg altså også have 16A :-)
Sikringerne har været sprunget et par gange når vi har haft vandkeddel og ovn kørende samtidig med der er en der lige vælger at tænde for varmelegeme i spa-badet, den kan nemlig også varme med 11kWh...
Så det er nok rimelig sikkert at spa og bilopladning samtidig er rimelig meget no-go hjemme hos os. Og nå ja, så er der lige de 600-700watt husets IT installation bruger kontinuerligt 24x7 :-)
/Martin
Ja, det er jo det Raymond og jeg har testet, at ved 400volt kan en dobbeltlader få 16A, mens en enkwltlader kun kan lade 13A. Men når dobbeltladeren ved et Type2 stik har mulighed for at suge 32A tager den kun 26A. Så for mig ser det ud til at der er max 13A pr. lader og ikke 16A