Loading...
dk

Hvor mange km/time oplader i med? | Tesla Forum

PerPower
PerPower Mar 19 '14
Hejsa. Jeg har fået installeret et rødt 400V CCE stik derhjemme med 3 x 16A men lader kun med ca 228V. Dog ca 49 km/time.

Hvad lader i andre med på det røde 16A CCE stik?
Raymond
Raymond Mar 19 '14

Jeg lader med ca. det samme.

christer
christer Mar 19 '14
Hej, samme installation men lader kun 40-41 km/t hvilket er noget lavere end jeg havde regnet med. Men i praksis næppe et problem da den har hele natten til at hygge sig i...
JF
JF Mar 20 '14

Jeg har samme installation både hjemme og på arbejde, og lader begge steder med ca. 60 km/time.

Raymond
Raymond Mar 20 '14

@Jess,

Du har dobbeltlader, derfor lader du med de fulde 16A, os andre med enkeltlader lader kun med 13A indtil videre. 

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Mar 20 '14
brianmassesson
brianmassesson Mar 20 '14
@perpower det kommer meget an på om bilen viser energi som rated range eller typical range. Hvis jeg lader når bilen står rated range får jeg ca. 60km/t men det har ikke så meget med virkeligheden at gøre. Jeg kører ikke så fornuftigt. Hvis jeg lader efter typical range putter jeg ca 50km/t. Mit typical range er beregnet på ca. 12500 km med forbrug på ca. 234 watt/km
PerPower
PerPower Mar 20 '14
@brianmassesson - ah derfor, tak! Jeg får også 60 km/time når den står på rated range. Fint til at få ladet op i løbet af natten.
Hookmaker
Hookmaker Mar 20 '14

Nååh Christer, - vi kan af dine tal at du åbenbart kører rimelig vildt....;-) 

Kiefer
Kiefer Mar 27 '14

Har lige haft reklameret over at min bil kun lader med 13A. Konen blev ringet op og lovet at det ville blive afhjulpet af en softwareopdatering inden for de næste par måneder....

Kan se at når jeg lader, lader jeg med ca. 40km på 13A 400V 3 faser. Burde det ikke være mere, eller er det fordi jeg "kører som en gal"? ;-)

/Martin

kajakaj
kajakaj Mar 27 '14

Hej Martin  Jeg lader med 39 Kmt, 13A 400V, så 16A vil være kærkommen. Har nu ikke være noget problem, da vi kun har ladet hjemme indtil nu, og har hele natten til rådighed.

Kiefer
Kiefer Mar 27 '14

Det er som heller ikke et problem her, næsten tværtimod, har opdaget at vi sagtens kan have komfur, ovn osv videre kørende mens jeg lader med 13A. Ville måske knibe en anelse hvis jeg hævede laderen til 16A.

Men, det er jo lige så meget princippet i det, de skriver 16A så VIL jeg altså også have 16A :-)

Sikringerne har været sprunget et par gange når vi har haft vandkeddel og ovn kørende samtidig med der er en der lige vælger at tænde for varmelegeme i spa-badet, den kan nemlig også varme med 11kWh...

Så det er nok rimelig sikkert at spa og bilopladning samtidig er rimelig meget no-go hjemme hos os. Og nå ja, så er der lige de 600-700watt husets IT installation bruger kontinuerligt 24x7 :-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 27 '14
Hookmaker
Hookmaker Mar 27 '14

Min lader på rødt CEE 16A stik med 224V (3) 16A (det står der i appen og i skærmen) - 49 km/t

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Mar 27 '14
Larsen
Larsen Mar 27 '14
Min står lige nu og hygger sig i garagen med 16 amp via et rødt CEE. 225volt og 49 km/time.
Raymond
Raymond Mar 27 '14

Og vi andre med enkeltladere må nøjes med 13A og ca. 40km/time på rødt CEE stik - TYPICAL

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Mar 28 '14
NOELON
NOELON Mar 27 '14

Ja, det er jo det Raymond og jeg har testet, at ved 400volt kan en dobbeltlader få 16A, mens en enkwltlader kun kan lade 13A. Men når dobbeltladeren ved et Type2 stik har mulighed for at suge 32A tager den kun 26A. Så for mig ser det ud til at der er max 13A pr. lader og ikke 16A

Ruderen
Ruderen Mar 27 '14

Jeg lader med det røde CEE 16A stik og 224v (3) 16A - 48 km/t.

Hookmaker
Hookmaker Mar 27 '14

@Ruderen, sjovt nok står der ikke 224V(3) på din app - det gør der på min??

Ruderen
Ruderen Mar 27 '14

@Hookmaker, du har ret, der står kun 224v på min app - lidt underligt.

Michael
Michael Mar 27 '14
Når man angiver ladehastighed, km/timen, er det samtidig nødvendigt at angive om man har sat bilen til at vise typical range eller rated range. I mit 400 v udtag lader jeg med 37 km/timen med typical range og 50 km/timen med rated range.
Kiefer
Kiefer Mar 28 '14

Ok, jeg får ca. 40km/t med typical range.

/Martin

Sider: 1 2 »