Loading...
dk

Ringe planlægning fra Tesla ifm. vinterdæk | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Oct 26 '15

Efter at have givet Tesla "benefit of the doubt" i en tilpas periode, må jeg have lidt galde ud...

Sammen med bilen bestilte jeg i starten af året et sæt vinterdæk på 19" standardfælge også. De blev betalt sammen med bilen, for cirka et halvt år siden. Ved udlevering af bilen fik jeg at vide at vinterhjul ville komme senere på året. 

Fast-forward til "senere på året", hvor meldingen nu lyder at hverken Århus eller Kirstinehøj kan skaffe hverken vinterdæk eller 19" fælge hjem fra centrallageret, der er simpelthen ikke flere...

"Det tyder ikke på at vi bliver i stand til at levere nogle vinterhjul på denne her side af året...Og vi kender ikke en leveringsdato på nuværende tidspunkt...det er meget beklageligt!"

Der er mange som oplever små-problemer med servicecenteret, men at vente forgæves i et halvt år på bestilte OG betalte vinterhjul, med udsigt til først at få dem midt/slut af vinteren, synes jeg er ekstremt dårligt. De har jo haft rigeligt tid til at skaffe det hjem...

Hvad er jeres erfaringer med vinterhjul fra Tesla i denne sæson?

runeh
runeh Oct 26 '15

Er også ret irriteret over de ikke kan levere. 

Jeg modtager bilen om en måned. Jeg fik i dag at vide, at jeg nok skulle forvente, at jeg selv må købe nogle vinterdæk og fælge, eller få dem monteret på de fælge bilen leveres med. Mod så at købe Tesla fælge til foråret og få sommerdækkene monteret på. 

SuneH
SuneH Oct 26 '15
Det lyder helt bizart. Det er jo lige før det burde politianmeldes, da det jo nærmest tangerer svindel. Det mindste de kan gøre er da at give penge tilbage ASAP og give noget ekstra som kompensation, fx et gratis servicetjek, en midterkonsol el. lign.
webercarbmann
webercarbmann Oct 26 '15

Hej Mwn/alle 

Vi får vores 70D omkring 1/12.  Aftalte med sælgeren at vi jo bare kunne købe en sæt fælge med vinterdæk når bilen kom. Det kan jeg så godt glemme kan jeg forstå. Jeg regner så med at få sat 4 vinterdæk på de fælge der følger med bilen.  Er er noget problem i at køre med til det lokale værksted og dem til at ordne det? Er der nogen problemer I at løfte en Tesla på en alm. lift? Er der noget jeg skal være opmærksom på?   På forhånd tak for svar.  Vh. Peter

runeh
runeh Oct 26 '15

Du kan sagtens få dit lokale dæk værksted til at montere dækkene. De er ikke anderledes end på alle andre biler - bare specielle ventiler. 

Kan ikke forestille mig der er noget specielt med lift til en Tesla. De skulle jo gerne kunne løftes af testcenterets lift, når de nu skal til syn efter 4 år. Så det må være helt standard.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 26 '15

Teslaen er så bred at ikke alle lifte kan løfte den. Min var nødt til at blive løftet i ophængene for at få skiftet til vinterhjul.

henrik_dk
henrik_dk Oct 26 '15

Hm det her lyder ikke godt....

Bestilte 19" fælge med vinterdæk sammen med bilen i januar. Fik at vide af Morten fra Tesla i august, da jeg fik udleveret bilen, at hjulene ville blive sendt direkte til Tesla i Århus. Så jeg har hele tiden forventet, at hjulene ville komme inden vinterhjul sæson´en. Nu bliver jeg da meget bekymret for, at de slet ikke kommer.... Må hellere få ringet til Tesla i morgen.

Klaus_
Klaus_ Oct 26 '15

@henrik_dk, jeg er meget nysgerrig efter at høre hvilket svar du får :-)  Opdater gerne i tråden eller send mig en privat besked.

Det var også meningen de skulle have haft dækskifte weekend 7.-8. november fik jeg oplyst for et par uger siden, men de har så efterfølgende sagt at det nok kun bliver for dem der allerede har vinterdæk fra sidste år opbevaret hos dem, da der ikke er dæk til de nye.

Hookmaker
Hookmaker Oct 26 '15
Tesla er blevet taget på sengen af deres "hvervekampagne", der er blevet hvervet et par hundrede biler mindst i dk, og da det er ret begrænset hvad der kan købes for pengene, er der sikkert ihvertfald bestilt en hel del fælge og vinterdæk....;-)
Klaus_
Klaus_ Oct 26 '15
Det er også forståeligt, men de må jo så komme på venteliste så dem der bestilte først, får leveret først...
Lyngedrengen
Lyngedrengen Oct 27 '15

Hej

Jeg bestilte sammen med min bil i oktober 2014(!) og har lige p.t. en tid til skift i november. Dog under forudsætning af, at de fik vinterdæk hjem. For at krydre det lidt, så fik jeg en mail fra Kbh, der gav mig tilbuddet om at få dækkene sendt direkte hjem eller komme og få dem skiftet hos dem. Skrev så tilbage, at jeg da håbede dækkene var i Århus for det var der jeg fik udleveret bilen. 

Århus henvendte sig så med en tid under ovennævnte forudsætning - kunne så ikke lade være med lige at prikke til dem og sige, at så kunne de jo bare få dem, der tilsyneladende jo stod i Kbh! :-)

runeh
runeh Oct 27 '15

Har fået besked fra Daniel fra Norge i dag (der hjælper til i Århus), at han efter at spørge sin chef og en support manager, og har fået at vide, at vinterdæk ikke bliver noget problem. Han håber så det passer. Og det håber jeg også. 

SimonHN
SimonHN Oct 27 '15
Der er vel ikke nogle problemer i at skaffe vinterdæk hjem.

Det er vel fælgene der er problemet?
Klaus_
Klaus_ Oct 27 '15
Begge er problemet, åbenbart.
Kramer
Kramer Oct 27 '15

Til input, jeg købte blot Perelli Sottozero dæk til std 19" fælge online ved et dækfirma. De var nemt tilgængelige, modtog dem på egen adresse og fik for 660kr monteret dem på fælgene ved en lokal mekanikker.

Nemmere kan det ikke være!

Forummets indlæg er redigeret af Kramer Oct 27 '15
Klaus_
Klaus_ Oct 27 '15

@Kramer, men ikke fra Tesla, lyder det til?  Problemet er at jeg/vi har bestilt - og betalt - for vinterdæk og alufælge hos Tesla for et halvt år siden, og de endnu ikke ved om vi får dem i år...

Kramer
Kramer Oct 27 '15

ohh i har betalt :-( regnede ikke med i havde - for så var det jo bare at købe på anden vis. 

The_Stig
The_Stig Oct 27 '15

Hvad var Jeres pris - jeg har en S85D på vej som jeg skal have vinterdæk til! 

Busimiss
Busimiss Oct 27 '15
Jeg har talt med Tesla på Kirstinehøj i dag. Der var ingen problemer i at hente vores hjul torsdag. Jeg fik at vide, at de har vinterhjul på lager.
Klaus_
Klaus_ Oct 27 '15

Citat fra Busimiss Jeg har talt med Tesla på Kirstinehøj i dag. Der var ingen problemer i at hente vores hjul torsdag. Jeg fik at vide, at de har vinterhjul på lager.

Jeg havde fat i Kirstinehøj lidt før 17 i dag, pga. noget andet, og der havde de ingen vinterdæk på lager - men der var en sending på vej til Holland, som de dog endnu ikke vidste hvor mange de ville få fra... men det er da godt at høre de har styr på deres lagerstyring i butikken, eller.... noget.... :-)

Sider: 1 2 3 4 »