Loading...
dk

Superlader i Esbjerg? | Tesla Forum

SteffenFabrin
SteffenFabrin Oct 27 '15

På Teslas hjemmeside er der angivet en Supercharger omkring Esbjerg i løbet af 2015. Er der nogen der ved om det kommer til at ske, nu hvor der kommer afgifter på elbiler?

PEB
PEB Oct 27 '15

Hvor kan du se det? Jeg kan ikke se nogen omkring Esbjerg.

SteffenFabrin
SteffenFabrin Oct 27 '15

Man skal trykke på "2015" og/eller "2016" (lige over kortet) for at få de fremtidige planer vist

Kiefer
Kiefer Oct 27 '15

Jeg tror den fremtisige udbygning og investeringslyst i DK fra Teslas side er faldet en del efter indførelsen af afgifter i DK, desværre...

/Martin

SteffenFabrin
SteffenFabrin Oct 27 '15

Det ville være en naturlig og forståelig reaktion fra Teslas side. Det kunne være rart med en SC i Esbjerg, men ellers lever vi fint uden :-)

PEB
PEB Oct 27 '15
Citat fra SteffenFabrin

Man skal trykke på "2015" og/eller "2016" (lige over kortet) for at få de fremtidige planer vist

Det kan ikke ses på mit kort. Har du evt. et billede? 

Klaus_
Klaus_ Oct 27 '15

http://www.teslamotors.com/da_DK/supercharger

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Oct 27 '15
RaskTV
RaskTV Oct 28 '15

Jeg har skrevet til Tesla om dette og fået dette noget ligegyldige svar.....

Tak for din interesse og støtte i Tesla og vores Supercharger netværk.

Vedr. din interesse i Superchargere i Jylland, er det af forskellige grunde ikke muligt at afsløre hvilke lokationer vi ser på ift. evt. nyetableringer af Supercharger stationer. Som der er beskrevet ved kortet på vores hjemmeside, er områder for Superchargere indikative og viser en hensigt om ruter vi gerne åbner for. Til daglig brug er opladning hjemme eller på arbejdspladsen at foretrække, når bilen alligevel står parkeret i længere tid af gangen. Superchargere er som udgangspunkt tiltænkt langdistance kørsel og derfor typisk placeret imellem byer på oftest benyttede vejstrækninger.

Følg med på hjemmesiden for opdateringer når nye stationer åbner; http://www.teslamotors.com/da_DK/findus og kom gerne med forslag på evt. fremtidige placeringer på http://teslafactory.wufoo.com/forms/european-supercharging/

mvh

Tesla Supercharger team EU

Description: Description: Description: Description: Red-Wordmark

KimT
KimT Oct 28 '15

Jeg ved ikke hvor http://supercharge.info/ får deres info fra, men der er da angivet et par stykker i europa hvor de er i gang med at opføre, samt nogle hvor der er givet tilladelse. Esbjerg er slet ikke med her

shan
shan Oct 28 '15

Jeg erindre at have hørt og læst det  i nogle artikler at der ikke bliver estableret flere supercharger i danmark grundet afgifterne.

Jeg håber virkelig at det ikke er korrekt :(

T3S7A
T3S7A Oct 28 '15

Før afgift reglen blev lavet, var der kun planer om Esbjerg i Danmark. Derefter ikke flere - uanset om der er afgift på elbiler eller ej.

Nu tror jeg ikke Esbjerg kommer.

KimT
KimT Oct 28 '15

Superchargerne er netop beregnet til at service ferietrafikken, og det burde jo ikke betyde noget som helst at Danmark indfører afgifter. Og som T3S7A skriver, har der aldrig været yderligere planer end den ene i Esbjerg der er den eneste der mangler i Danmark.

Tesla er jo i højere grad begyndt at fokusere på Destination chargers. Dvs. få sat opladere op på hoteller m.m

PS der er jo ikke solgt særlig mange Tesla'er i Tyskland, så det er nok ikke dem der ville fylde en evt. supercharger i Esbjerg.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 28 '15
SuneH
SuneH Oct 28 '15

Vi er jo også nogle danskere, som ind i mellem besøger familie i det vestjyske. Og vi er også på langfart, når vi kommer på de kanter :-) Så ja, en SuC ved Korskroen vil være meget passende og helt i tråd med Teslas politik om at man skal kunne lade når man er på langtur.

T3S7A
T3S7A Oct 28 '15

Man kan jo uden problemer kommer fra Middelfart til Esbjerg og retur igen, uden at lade.

Jeg tvivler på Tesla vil sætte flere Supercharger op i DK, når nu marked for Tesla lukker helt ned. Danmarks hovedvej for trafik nord/syd, øst/vest er dækket ind, så Nye Tesla ejer i andre lande ( eks Norge ) kan komme igennem Danmark. Så ingen grund for Tesla til at bruge flere penge i et land, som ikke værdsætter det man laver.

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Oct 28 '15
P85DK
P85DK Oct 28 '15

Tanken og håbet med Korskro var jo ikke at køre fra Middelfart til Esbjerg og tilbage igen, det var jo at dække vestkysten, som godt kan gavne af en supercharger ved Korskro.

Tror og håber stadig at den kommer

NielsHP
NielsHP Oct 28 '15

Nu er det jo sådan, at Tesla gerne vil sælge en masse biler i Tyskland; ellers havde de næppe lagt 53 superladere her. Og der er (stadig) en hel del tyskere, der holder ferie ved vestkysten. Og de ville sikkert være glade for en superlader ved Korskroen...

Kiefer
Kiefer Oct 28 '15

Men så længe salget af Tesla i Tyskalnd er så minimalt som det nu engang er, tror jeg ikke man vil investere ret meget i en SuC på grund af tyskerne.

Salget af Tesla i Tyskalnd er jo fejlet 100% i forhold til at Elon mente man ved udgangen af 2015 havde solgt 10.000 om året dernede.

Bilen er for dyr, og tyskerne vil hellere købe en tysk bil.

/Martin

NielsHP
NielsHP Oct 28 '15

> Salget af Tesla i Tyskalnd er jo fejlet 100% i forhold til at [...]

Det betyder vel ikke at Tesla har givet op.
Og der åbnes stadig tyske superladere, så de må jo tro på det stadigvæk (senest Wiesbaden for en uge siden, og ca 1 hver 14. dag baglæns fra den).

I øvrigt tror jeg ikke det er så meget fordi bilen er for dyr (den sælger jo OK i mange andre lande uden afgifter), men at det er helt rigtig at tyskerne vil have tyske biler.

Hookmaker
Hookmaker Oct 28 '15
Rækkevidden er simpelthen for kort til tysk kørsel på autobahnen.
Kristian70k
Kristian70k Oct 28 '15

det er ikke rigtigt Hookmaker.. du kan sagtens give den god gas og nå mellem dernede.. asfalten er bedre og det tager ikke så meget på bilen som herhjemme.. 

Sider: 1 2 »