Loading...
dk

Tesla s: super lækker bil, men... | Tesla Forum

PBP
PBP Apr 4 '14

Hej Larsen

fantastisk projekt. Det vil jeg også gerne gøre. Har du målinger før og efter. Dog ingen tvivl at det hjælper for bilen er bygget som en konservesdåse ved hjulene.

Helt enig i det med bilens evne til at holde retningen. Min trækker mod højre hele tiden. Var på hos Tesla i går, og der var er bare humor og skæve øje til Jyden. De udmålte bilen korrekt. Der var næsten ingen fejl i fabriksjusteringen, men lige lidt hjalp det. Hvis jeg slipper rattet ryger bilen i grøften. Den kan ikke køre 100m ligeud på lige vej uden at jeg skal trække til venstre. Særdeles skuffende får så stor en bil med de bredeste dæk den kan leveres med.  

Raymond
Raymond Apr 4 '14

Hej Peter,

Det er sgu surt, at din bil trækker til højre! Min kører ligeud også ved høje hastigheder, Rock Steady og er helt retningsstabil - 19" Eagle. Det må være et justeringsspørgsmål, jeg ville ikke acceptere det, prøv Euromaster, FDM eller lignende.

DerHansi
DerHansi Apr 4 '14

Hej PBP

Det lyder ikke som om det er noget du skal finde dig i. Specielt idag med meget livlig sidevind har jeg overhovedet ikke problemer med retningsstabiliteten ( og jeg har altså i den grad været ude og køre stærkt). Har du prøvet at sætte rattet i "sport" det giver en pæn stram styring - af sådan en amerikaner at være :-)

VH Der Hansi

TwoChops
TwoChops Apr 5 '14
@PBP, min er klippestabil ved alle hastigheder. Behøver nærmest ikke at røre rattet når jeg cruiser ligeud.
Larsen
Larsen Apr 5 '14
@Twochops, hvilke hjul kører du på? Min trækker ikke til nogen sider, men den sejler rundt på vejen.
PBP
PBP Apr 5 '14

I går søgte jeg lidt efter samme oplevelser på andre fora og stødte på denne

http:///...ring-wheel-alignment

Heri er der en der skriver

~~GeekEV | 22. marts 2013

I had a ranger out today to look at this (and other issues). He tested it and found the alignment to be fine. He also adjusted the center "trim" position of the steering wheel.

He told me an interesting factoid too. I'm not sure if this is true for all cars or just Tesla, but he said that it was actually normal for the car to drift slightly to the right. Apparently they're designed that way so that if you fall sleep at the wheel you'll drift off into the shoulder instead of into oncoming traffic. I never knew that, but it makes sense.

They only consider it a "pull" (as opposed to a "drift") if you have to actively fight the wheel to maintain center.

Det lyder vildt at det skulle være en sikkerhed Tesla har indbygget!

Min er en P85+ og sommdækkene er på.

Forummets indlæg er redigeret af PBP Apr 5 '14
Pedro
Pedro Apr 5 '14

Larsen: Meget interessant arbejde. Har du en fornemmelse af hvad der havde den største effekt på støjdæmpningen? Og måske også hvad man ikke behøver at gøre?

Larsen
Larsen Apr 5 '14
@Pedro, det er svært at sige hvad der giver størst effekt. Det giver vel lidt alt sammen, men meget af det er sikkert ikke målbart. Jeg har dog lavet en ting jeg bliver nødt til at tage bort igen. Da jeg havde inderskærmene af, opdagede jeg at man kan se hele vejen fra den ene ende af panelerne til den enden. Dvs. fra baghjul til forhjul gennem panelerne. Så tænkte jeg der nok går støj fra hjulene og ind i panelet, og derfra op i kabinen, så det lukkede jeg i enderne. Det skal man ikke, da det så bliver til en "tromme". Jeg vil gerne med en blød tætningsliste have tætnet mellem bagklappen og hattehylden. Der kommer meget støj ind den vej. Det er bare svært at finde en sådan liste, da den skal være tyk men meget fleksibel.
PBP
PBP Apr 7 '14

Larsen,

nu er jeg ikke nogen ørn i støjisolering så derfor dette spørgsmål. Kan man ikke med større fordel anvende de selvklæbende bitumen plader til at isolere mellem hjulkassen og karrosseriet? Ville tro at det giver bedre effekt, og nemmere at udføre, da man så ikke skal skille bilen ad indvendig. Pladerne kan man skære til så de passer perfekt til hjulkassen og man får et tykkere lag på.

FrederikC
FrederikC Apr 7 '14

Så en på TMC (har desværre ikke lige link) men der var der lavet lydisolering indvendig ved hjulkasserne bag. Det gav rigtigt meget. 

Larsen
Larsen Apr 7 '14
@PBP, jeg var ved at forsøge med de sorte bitumen plader, men pga. de dobbeltkrumme overflader, samt riller og firkanter på det støbte område, så kunne jeg ikke få dem til at sidde ordentligt fast, og indså hurtigt de villa falde af igen. Derfor "klistret"
Empty
Empty Apr 7 '14

De sorte bitumen plader tilføjer mere vægt end de dæmper støj og så er det alt for besværligt at arbejde med.

I skal meget hellere gå efter alu forstærket butyl som feks Dynamat, STP og Silent Coat. Det omdanner pladens vibrationer til varme og er mange gange mere effektivt end bitumen pladerne.

Jeg arbejder med auto hi-fi til hverdag og har støjdæmpet et utal af biler efterhånden, Dynamat er klart nemmest at arbejde med men også det dyreste, STP er et godt billigere alternativ (ca halv pris) som vi bokstavelig talt sælger i pallevis for tiden.

Så snart jeg har fået solgt mine nuværende biler ryger der en ordre på en Model S afsted og den når kun at være hos mig i et par dage før hele kabinen er hevet ud og jeg klister Dynamat på over alt med nænsom hånd.

NOELON
NOELON Apr 7 '14

@Empty: Meget interessant. Måske der var en forretning i at servicere alle os noise-freaks,der allerede har en Model S - allerede før du får din egen..... Tænk lidt over det, blot du ikke hiver kabinen ud ..:-) Jeg har det sådan, at jeg gerne vil have dette gjort prof. I gamle dage (1975) lyddæmpede jeg min gamle Volvo 145 Express, men det er en helt anden sag idag, med en kombination af alder og moderne bil. Så tænk lidt over en mulig biz.

Hookmaker
Hookmaker Apr 7 '14

Jeg er også åben for et sådant tilbud - ikke fordi der specielt er noget der støjer, men feks. irriterer det mig at dørene lyder hule - der mangler helt klart støjisolering der også.

Empty
Empty Apr 7 '14

Nu ved jeg ikke hvordan reglerne er her på forum, så derfor er der ikke nævnt noget firma.

Men jeg holder til i en butik i Hillerød hvor i er velkomne til at kigge forbi til en snak og høre hvordan døre osv er dæmpet på min daily driver, men i må bære over med mig hvis jeg står og kigger på jeres biler med et drømmende blik.

NOELON
NOELON Apr 7 '14

@Empty: Det bør ikke være et problem, da der er flere firmaer, der har tilbudt services og produkter - det er jo immervæk brugerne der selv afgør om de synes det er interessant. Og er det uinteressant dør det ud - hurtigt.. Jeg har f.eks. med stor tilfredhed fået Opti Coated min bil hos Morten i Odense - og det skete kun fordi der var en der nævnte hans virksomhed. Så jeg ser ikke noget problem ift. gældende praksis. Men du kan jo starte med at tilbyde at folk kan komme fobi til en snak - så kan du jo se hvordan tingene  udvikler sig. Så giv os kontakt info og se hvad der sker.....

Flemming
Flemming Apr 7 '14
Hej Empty. Dine erfaringen med lyddæmpning lyder meget interesant, og hvis du har mulighed
For at komme til Helsingørsgade 7 på lørdag den. 12 april kl. 11.30 hvor vi indtil videre 6 Tesla fans der har aftalt at mødes med vores biler til et par hyggelige timer, og det vil kun være endnu
Et plus hvis du kunne bidrage med dine erfaringer.
Empty
Empty Apr 7 '14

Jamen i er altid velkomne til at kigge forbi CARSound i Hillerød og få en snak om støjdæmpning og jeg er helt sikker på at rødderne i Holbæk, Roskilde, Svenborg og Odense også er klar på en snak. Vi er alle biltosser men hang til ro i kabinen indtil vi drejer på volume knappen.

Info omkring div produkter til støjdæmpning: http://carsound.dk/kategori.asp?id=1017&pk=1017 i toppen af siden er der info omkring vores butikker.

/Tom

Empty
Empty Apr 7 '14

@Flemming. Det kunne være super hyggeligt, men skal ud og lufte min benzin slugende møgdyr af en Subaru Impreza sammen med en flok andre. Der er et større biltræf på den anden side af Øresundsbroen, så der lufter jeg legetøjsbilen en sidste gang inden den ryger til salg, så jeg kan få min egen Model S.

homer
homer Apr 10 '14

Kørte en tur idag med bagagerumet fyldt med vin i kasser. Signifikant mindre støj bagfra ved de højere hastigheder. 

Ved ikke om det var de mange kg pres ned mod bagagerums bunden, men det var som om der var kommet "lyddæmper/stort tungt tæppe" over støjkilden. Det burde være let at kopiere en fix, hvis man ellers kunne finde ud af den slags.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »