Nej ikke endnu, da jeg er i tvivl om hvor effektivt det er. Mente at have lyttet mig til at det var bagest det stod værst til. Vil hellere starte inde i kabinen ud mod forhjulene og så tage dørene som næste projekt.
Kunne man egentlig ikke også bruge noget elektronisk (det er jo trods alt en Tesla vi snakker om :-)
Noget i retning af denne teknologi: http://www.bose.com/.../innovations/asm.jsp kunne måske være interessant at få implementeret?
Det lyder lidt til at fungere på samme måde som støjneutraliserende hovedtelefoner. og sikkert en hel del dyrere end at efterisolere med støjneutraliserende materialer.
/Martin
@Hookmaker: Nej da, jeg har været her siden kl. 10:30 det er først fra på torsdag vi holder påskeferie.
ØV! jeg ikke så dig, for man kan jo ikke høre når bilen holder uden for.
@Kiefer: Jo man kan godt klare det med en modstøj, det er faktisk en løsning Honda bruger i deres nyere Diesel biler. MEN hvorfor tilføje mere støj i kabinen? Så hellere en let dæmpning med Dynamat/ STP.
Findes der firmaer i det jyske der gør sig i støjdæmpning og kan udføre hele opgaven uden at ruinere mig?
Ville gerne have været forbi Carsound, men der er dælme langt til nærmeste biks her fra Århus...
Evt, skulle det jo så være når den alligevel er i Odense til Opticoat...
/Martin
Jamen jeg er der 11.30 - og køber hele lageret...;-) - Spøg til side, - vi ses hos Empty!
Empty,
kan butyl plader hæfte på ydersiden af skærmene, eller skal man bruge noget andet?
Som omtalt i tråden "Tesla spotting", så var jeg en tur i Egå idag, og denne køretur i et ellers dejligt sommervejr, ville heller ikke lykkes uden problemer med Teslaen. Da vi drejede fra E45 døde navigationsanlægget, og der blev bare hvid skærm indtil vi kørte fra Grenå motorvejen mod Egå, så kom navigationsdelen inde i instrumentpanelet igang igen, så den virkede medens der var hvid skærm på den anden, og 3G signalet var på fire streger.
Da jeg så havde stået og ventet på fruen i en halv times tid, hvor jeg lod dørene stå åbne, og havde trykket "power off" på skærmen, så ville radioen ikke spille da vi skulle køre igen. Så havde den igen, igen ,igen "tabt" FM radiokanalen. Så skal jeg lige skifte kanal, og tilbage til den oprindelige, så virker den igen.
Det er bare lidt irriterende, at man aldrig kan køre en tur, uden der er noget der ikke fungerer. Overvejer at sende den med en biltransporter til Amager, og sige til dem, at de kan beholde alu-dyngen indtil den fungerer.
P.S. kan man ikke uploade en kort videofilm på 1 MB under "vedhæft filer"?
"Så skal jeg lige skifte kanal, og tilbage til den oprindelige, så virker den igen."
Det skal jeg også uanset hvor længe den har stået stille, jeg har endnu ikke kunnet få den til at starte hvor den sluttede, et skift fra til en anden kanal og tilbage igen, og den fungerer som Larsen beskriver. Jeg vil tro det er et softwareproblem i version 5.9.
/Martin
Jeg har hele tiden haft problemet med at kanalen(siden software 5.5) bliver dårlig, skift frem og tilbage og den er normal igen - det er efterhånden en vane, så jeg gør det bare.
Sådan noget skal I da ikke finde jer i/vænne jer til. En simpel ting som en radio skal sgu bare virke. Bilens pris svarer til en Mercedes i den absolut høje ende af prisskalaen, og ville I finde jer i noget sådant, hvis I havde betalt knap to mill. kr. for en Mercedes, og så virker radioen ikke. Nej vel?
Det er vel ikke nogen helt Beta version vi har købt.
Må indrømme, at vi ikke lytter til FM radio i bilen mere. Det lyder som en trasistorradio i en konservesdåse. Enormt dårligt dynamik, og generelt dårligtlydkvalitet .. Har ellers altid lyttet til FM-radio i mine andre biler på en relativ billig autoradio uden det lød så dårligt. På toppen af storebæltsbroen lød det tilnærmelsesvis fornuftigt som en gammel transistorradio, men ellers er det mere eller mindre ubrugeligt for os, synes jeg. Det lyder så teknisk dårligt, at jeg overvejede om det var AM i stedet for FM.
Jeg tror ikke Audio-systemet er designet efter optimal FM-radio - lyd.
Jeg synes dog, at Rdio lyder fornuftigt og en "lossless compression" fra USB lyder også rigtigt godt... selvom jeg "kun" har standard lydanlægget .. var lidt pissed over at jeg kom 1 dag for sent med min bestilling, så TM skulle pludseligt have 19.000 for "en subwoofer" / "Hifi" sound system, og det ville jeg altså ikke betale for det.
Standard anlægget lyder også ganske fornuftigt i mine ører, så det har jeg ikke fortrudt :) Jeg havde dog købt det til 6500,- hvis det stadig havde kostet det.
/Ulrik
Jeg synes ikke det er selve lyden der er problemet med FM modtagelse. Derimod er antenne og modtage radius meget dårlig, specielt på DR's frekvenser i København og Nordsjælland. På den måde lever Tesla op til andre produkter fra CA med dårlige antenner (iPhone).