Loading...
dk

Tesla s: super lækker bil, men... | Tesla Forum

Bianco
Bianco May 18 '14
Har I vendt den dårlige modtagelse m Tesla?
Der var tidligere nogen (i USA?) der fik fikset en dårlig stelforbindelse på radioen, hvorefter modtagelsen blev meget bedre.
NOELON
NOELON May 18 '14

@Bianco: Den vil jeg lige notere på listen til næste tesla besøg.

Bianco
Bianco May 18 '14

jasonvw | JUNE 14, 2013
TM service was able to improve my reception. The antennas were grounded to painted metal--they sanded off some of the paint and now my reception is comparable to any other car I have.

http://www.teslamotors.com/...r-fm-radio-reception
Larsen
Larsen May 18 '14
Hvis Tesla vidste i Juni 2013 hvad problemet var, så er det da irriterende de i 2014 ikke har fået løst det, så vi fortsat går og døjer med det, men det skulle ikke undre.........men tak til Bianco for teknisk info.
Forummets indlæg er redigeret af Larsen May 18 '14
Raymond
Raymond May 20 '14

Havde lige min S85 til service  (udskiftning af en vandpumpe), det tog så hele dagen og jeg fik så en P85+ lånebil.

Nu kan jeg bedre forstå, hvorfor i så gerne vil støjdæmpe Jeres biler, P85 larmer jo!! Dækstøj og måske pano'et. Jeg målte lige rent uvidenskabeligt, 80km/timen i P85 gav samme støj (43Decibel) som 120km/timen i min S85 med fast tag.

KS
KS May 20 '14

Oplevede en meget varm bil i dag - ingen aircon, ingen blæser - soltaget åbent. Kørte fra Middelfart til Bjæverskov - og eneste sted hvor der var behageligt var Storebælt. Er det sommer der er på vej :-)

sorbra
sorbra May 20 '14

@Raymond: Det er jeg på en eller anden upassende måde glad for at høre.

Vi får vores S85 uden soltag den 6. juni, og din update giver mig håb om at jeg ikke behøver at splitte den i atomer og samle den igen med butylgummi lige med det samme :). Hmm, altså bortset fra det der med at det også forbedrer lyden fra lydanlægget...

Faktisk var en væsentlig årsag til at jeg fravalgte soltaget, at jeg havde læst om støj fra soltaget på et amerikansk site.

Kiefer
Kiefer May 20 '14

Mine standard 19" fælge og dæk overdøver alt rigeligt soltaget...

/Martin

Renedyhr
Renedyhr May 20 '14
21" larmer mere end soltaget i min P85.
Larsen
Larsen May 20 '14
Der er ingen tvivl om, at glastaget og lædersæder giver forøget lydniveau, idet det er hårde flader som ikke absorberer lyd. Fast tag og stofsæder bør give det laveste lydniveau. Jeg føler dog ikke så meget lyd fra soltaget, men mere en gungrende lyd fra baghjulene. Det høres typisk mellem 70 og 90 km/t
Sider: « 1 2 3 4 5 6