Loading...
dk

Model X founder edition | Tesla Forum

SQLCPH
SQLCPH Nov 2 '15
Hej alle

Med afslutningen på refferal programmet kom i nat denne mail fra Tesla. Har med det samme takket for mailen og spurgt om de kan nå at sende founders til dk i 2015. Indenfor 14 dage vil vi blive kontaktet står der... Jeg håber stadig det lykkes...

Dear Søren

Our experimental referral program has now come to a close. Firstly, I’d like to say thank you. Thank you for sharing your experiences, thank you for letting your friends drive your car, thank you for spreading the word.

We’re pleased to confirm that your referrals, along with your Tesla account credits, have earned you the opportunity to purchase a fully loaded Founder Series Model X, which is not available to the public, for the price of a base-level Model X. You’ll also receive a free Tesla Powerwall including installation, plus a ticket for yourself and a guest to attend the Gigafactory grand opening party.

Here’s some information about what will happen next:

Founder Series Model X
A member of our Inside Sales team will reach out within the next two weeks to confirm whether you intend to purchase a Founder Series Model X. They’ll be able to answer any questions you might have about configuration and lead times during the call.

Your Powerwall
When Powerwall is available for delivery in your area, a member of the Tesla Energy team will reach out to you to confirm you preferred installation address. Once that’s set, a local installer will get in touch directly to confirm your appointment time and other details.

Gigafactory Grand Opening Party
Although the exact date is to be confirmed, we expect the Gigafactory grand opening party to happen in the first half of 2016. Once the event details are set, our marketing team will be in touch with a personal invitation for yourself and a guest.

Should you have any questions in the meantime, please feel free to email owners@teslamotors.com.

Thank you again for your support in helping us spread the electric revolution!

With warm regards,

Jon McNeill
President, Global Sales and Service
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 2 '15

Hej Søren

Hvad er planen med den Founder Model X Edition såfremt at den når til DK i år? 

SQLCPH
SQLCPH Nov 2 '15
Altså hvis det ubegribelige skulle ske at det kan lykkedes at få en founder til dk uden afgift så vil jeg nok køre rundt i den til evig med det største smil på ;-) jeg har som en del andre også lagt en bestilling på en X'er i håb om at Tesla inden juni 2016 kan levere
Abildskov
Abildskov Nov 2 '15

Jeg har allerede placeret 2 ordre på en Model-X før d. 8 oktober... Så er også meget spændt...

P85DK
P85DK Nov 2 '15

Spændende - på nuværende tidspunkt er de ikke begyndt at levere til kunderne i USA endnu, men der er også kun gået en måned siden launch

Har Else så fået 10 stk founders edition options og 20 power walls?

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 2 '15
P85DK
P85DK Nov 27 '15

Så er Founders Edition #13 leveret: https://twitter.com/chamath?lang=da

Arnehald
Arnehald Nov 27 '15
Spændende! Hvorfor dog kun 2 billeder....?
Arnehald
Arnehald Nov 27 '15
Talt med Tesla i dag. De kunne oplyse, at hvis, såfremtt, ifald, at skat godkender vores ModelX reservationer som værende en bindende bestilling, så vil de danske bestillinger få forrang således de leveres før 1. juli....;-)
MartinPedersen
MartinPedersen Nov 27 '15

Sådan! God service!

denlange
denlange Nov 30 '15

Citat fra Arnehald Talt med Tesla i dag. De kunne oplyse, at hvis, såfremtt, ifald, at skat godkender vores ModelX reservationer som værende en bindende bestilling, så vil de danske bestillinger få forrang således de leveres før 1. juli....;-)

Er dette en officiel udmelding eller blot en enkelt Teslamedarbejder, der har en sådan forventning? Jeg syntes det har været svært at få en eneste udmelding fra dem. Mildest talt enormt dårlig kommunikation fra Teslas side. Folk har år tilbage lagt mellem 30.000-250.000 DKK, men Tesla mener åbenbart ikke at de bør informere potentielle kunder om hvordan de vil gribe situationen an. Der er nu godt 1 måned tilbage af 2015 og Tesla har ikke så meget som sendt en mail til Model X reservationsholderene. 

Lovforslaget skal 3 behandles 21/12/15, men EU når jo næppe at tage stilling til lovforslaget inden udgangen af 2015. Hvis ikke de når dette så er der tale om fuld afgift fra 1 januar 2016 og indtil EU godkender. Se svar fra Skatteministeriet her: http://www.ft.dk/.../1281521/1572081.pdf

uffe55
uffe55 Nov 30 '15

Tesla ved vist ingenting overhovedet om Model X, jeg fik oplyst for 2 uger siden at der ikke ville komme en eneste X'er til dk før 2. halvdel af 2016 så han anbefalede at jeg ligeså godt kunne annullere min reservation.

DeaconWP
DeaconWP Nov 30 '15

Uffe: Du får ikke noget ud af at annullere din reservation, udover forrentning af dine penge fra den dag de blive refunderet.

Men du kan få noget ud af at beholde din lodseddel.

Husk på, at den medarbejder der siger du lige så godt kan annullere din reservation ved lige nøjagtig det samme, som dem der siger, at hvis de når at starte på leveringerne i 2. kvartal, så bliver Danmark prioriteret. Og så får vi alle 200 vores bestilte biler.

Og ydermere så er der en medarbejder der har fortalt mig, at han føler sig overbevist om, at med det han hører, så vil vores reservationer være det samme som en bindende købsaftale.

Men hvad fanden ved en ung mand under 25 om det? Vel sagtens den samme: "ikke en skid", som ham der siger, "annuller".

Hvad kan jeg få at forrentning af mine/vores 255.000, hvis jeg sætter dem ind i investerings puljen? 5% p.a.? på 6 måneder er det kun godt 6.000 jeg går glip af, ved at lade dem stå.

Men hvad kan jeg vinde? Hvad kan du tabe?

Står valget mellem en X eller en S nu, så sats på begge to. S'eren kan sælges igen, hvis din lodseddel kommer ud.

DeaconWP
DeaconWP Nov 30 '15

denlange: Jeg synes det er dejligt, at Tesla ikke sætter mig blår i øjnene, og fortæller mig noget for at holde modet oppe, som de alligevel ikke kan holde.

denlange
denlange Nov 30 '15

Citat fra DeaconWP

denlange: Jeg synes det er dejligt, at Tesla ikke sætter mig blår i øjnene, og fortæller mig noget for at holde modet oppe, som de alligevel ikke kan holde.

Enig - jeg kunne dog godt tænke mig en egentlig udmelding fra Teslas side i stedet for forskellige vandrehistorier fra deres medarbejde i butikkerne.  

DeaconWP
DeaconWP Nov 30 '15

Jo, det var da dejligt, hvis de alle havde den optimisme som jeg mødte i sidste uge ved en 25- årig sælger.

Kiefer
Kiefer Nov 30 '15

Sådan har det jo altid været ved Tesla, og når man læser de udenlandske fora, så er det ikke kun gældende i DK. Venstre hånd hos Tesla ved jo aldrig hvad højre hånd går og fortæller :-)

/Martin