Hej Søren
Hvad er planen med den Founder Model X Edition såfremt at den når til DK i år?
Jeg har allerede placeret 2 ordre på en Model-X før d. 8 oktober... Så er også meget spændt...
Spændende - på nuværende tidspunkt er de ikke begyndt at levere til kunderne i USA endnu, men der er også kun gået en måned siden launch
Har Else så fået 10 stk founders edition options og 20 power walls?
Talt med Tesla i dag. De kunne oplyse, at hvis, såfremtt, ifald, at skat godkender vores ModelX reservationer som værende en bindende bestilling, så vil de danske bestillinger få forrang således de leveres før 1. juli....;-)
Er dette en officiel udmelding eller blot en enkelt Teslamedarbejder, der har en sådan forventning? Jeg syntes det har været svært at få en eneste udmelding fra dem. Mildest talt enormt dårlig kommunikation fra Teslas side. Folk har år tilbage lagt mellem 30.000-250.000 DKK, men Tesla mener åbenbart ikke at de bør informere potentielle kunder om hvordan de vil gribe situationen an. Der er nu godt 1 måned tilbage af 2015 og Tesla har ikke så meget som sendt en mail til Model X reservationsholderene.
Lovforslaget skal 3 behandles 21/12/15, men EU når jo næppe at tage stilling til lovforslaget inden udgangen af 2015. Hvis ikke de når dette så er der tale om fuld afgift fra 1 januar 2016 og indtil EU godkender. Se svar fra Skatteministeriet her: http://www.ft.dk/.../1281521/1572081.pdf
Tesla ved vist ingenting overhovedet om Model X, jeg fik oplyst for 2 uger siden at der ikke ville komme en eneste X'er til dk før 2. halvdel af 2016 så han anbefalede at jeg ligeså godt kunne annullere min reservation.
Uffe: Du får ikke noget ud af at annullere din reservation, udover forrentning af dine penge fra den dag de blive refunderet.
Men du kan få noget ud af at beholde din lodseddel.
Husk på, at den medarbejder der siger du lige så godt kan annullere din reservation ved lige nøjagtig det samme, som dem der siger, at hvis de når at starte på leveringerne i 2. kvartal, så bliver Danmark prioriteret. Og så får vi alle 200 vores bestilte biler.
Og ydermere så er der en medarbejder der har fortalt mig, at han føler sig overbevist om, at med det han hører, så vil vores reservationer være det samme som en bindende købsaftale.
Men hvad fanden ved en ung mand under 25 om det? Vel sagtens den samme: "ikke en skid", som ham der siger, "annuller".
Hvad kan jeg få at forrentning af mine/vores 255.000, hvis jeg sætter dem ind i investerings puljen? 5% p.a.? på 6 måneder er det kun godt 6.000 jeg går glip af, ved at lade dem stå.
Men hvad kan jeg vinde? Hvad kan du tabe?
Står valget mellem en X eller en S nu, så sats på begge to. S'eren kan sælges igen, hvis din lodseddel kommer ud.
denlange: Jeg synes det er dejligt, at Tesla ikke sætter mig blår i øjnene, og fortæller mig noget for at holde modet oppe, som de alligevel ikke kan holde.
denlange: Jeg synes det er dejligt, at Tesla ikke sætter mig blår i øjnene, og fortæller mig noget for at holde modet oppe, som de alligevel ikke kan holde.
Enig - jeg kunne dog godt tænke mig en egentlig udmelding fra Teslas side i stedet for forskellige vandrehistorier fra deres medarbejde i butikkerne.
Jo, det var da dejligt, hvis de alle havde den optimisme som jeg mødte i sidste uge ved en 25- årig sælger.
Sådan har det jo altid været ved Tesla, og når man læser de udenlandske fora, så er det ikke kun gældende i DK. Venstre hånd hos Tesla ved jo aldrig hvad højre hånd går og fortæller :-)
/Martin