Loading...
dk

Sænkning af standard suspension | Tesla Forum

Pelsen
Pelsen Nov 3 '15

Er der nogen herinde der har erfaring med sænkning af den normale undervogn på Tesla S? I mit tilfælde ville det være en 70D der skulle lidt længere ned.

Jeg har fundet disse:

http://konceptcars.com/tesla-model-s-lowering-springs/

og 

https://tsportline.com/product-category/model-s-suspension/
Som de selv skriver kun virker til 85 og 90.

Jer er meget interreseret i billeder af biler med sænkning og hvordan de føles i forhold til normale fjedre, men jeg vil sætte pris på alle erfaringer.

Forummets indlæg er redigeret af Pelsen Nov 3 '15
FrederikC
FrederikC Nov 4 '15

Hej,

Jeg er forhandler af T Sportline, og kan tilbyde disse:

http://www.teslafied.eu/da/produkt/model-s-saenkningsfjedre/

(Lidt billigere end at købe dem hjem selv fra USA)

Jeg kan prøve at høre T Sportline om de har et billede...

NT_nofuel
NT_nofuel Nov 4 '15

Hvad siger Tesla mht. garanti hvis bilen bliver sænket? Er det virkelig kun 25mm den kan sænkes og ikke 40mm?

PeterE
PeterE Nov 4 '15

Uanset om det er 25 eller 40mm, så var det måske en ide at køre en måned eller lign på 25 hhv 40mm flamingoklodser sat på med gaffa og se hvor tid man støder på jorden/vejbump/kantsten osv osv. Men ja, et billede ville være cool Frederik.

FrederikC
FrederikC Nov 4 '15

Jeg vil tro at ved at sænke bilen så kommer der mere slid på bærearme og led, så det vil nok ikke være dækket af garanti/service.

CasperB
CasperB Nov 4 '15
@Frederik: Passer sænkningsfjedrene på Teslafied.eu til S70?
Forummets indlæg er redigeret af CasperB Nov 4 '15
BlackPanther
BlackPanther Nov 4 '15

Bare til info :-)

Husk en 4 hjuls udmåling. Det er vigtigt at få vinklen justeret.
Alternativ skal du ikke forvente at dækkene holder mere end måske 5000 km.......  :-(

FrederikC
FrederikC Nov 4 '15
Citat fra CasperB @Frederik: Passer sænkningsfjedrene på Teslafied.eu til S70?

Desværre ikke:
Application: 85 and 90 only.
Our lowering springs are incompatible with 60, 70, 70D, 85D and 90D. 

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Nov 4 '15
CasperB
CasperB Nov 4 '15
@FrederikC: Tak, men det var godt nok en stor begrænsning i forhold til hvilke modeller sænkningsfjedrene passer til. Nogen der ved, hvorfor de ikke passer til de andre modeller??
Pelsen
Pelsen Nov 6 '15

Tak for svar @FrederikC. Jeg har været i kontakt med T Sportsline og de sagde at der ikke har været behov for at lave dem til D modellerne endnu, og de har andre fjedre end baghjulskubberne på grund af den ændrede vægtfordeling, så man kan ikke bruge dem de har.

Det er fint nok, jeg er bare blevet lidt ærgerlig over hvor høj den ser ud med standard fjedrene. De kunne godt have lavet det lidt mere harmonisk, det ligner lidt en allroad udgave...

CasperB
CasperB Nov 6 '15
Er det slet ikke muligt at sænke en S70 RWD??
SuneH
SuneH Nov 6 '15
Bare af nysgerrighed: hvad er formålet med en sænkning? Er det kun det rent visuelle, eller er der også andre fordele?
Pelsen
Pelsen Nov 6 '15

@SuneH For mig vil det være rent visuelt og det er helt sikkert på bekostning af komfort. @CasperB du kan sænke den med dåseøl i trunk og frunk!

Sprite
Sprite Nov 7 '15
Jeg har endnu ikke modtaget min Model S, så jeg skriver lidt i blinde her.
Hvis den har skruefjedre på alle hjul, koster det ikke voldsomt mange penge, at få en fjederfabrik til at lave nogle fjedre.
Få dem lavet korte nok i den ønskede tråddimension, og hav nogle skiver klar, hvis den skulle blive for lav.