Loading...
dk

Køb af Nissan Leaf | Tesla Forum

Mobileineurope
Mobileineurope Nov 8 '15

~~Jeg mener at langt de fleste Leafs er leveret med 3,7 kw lader til 16A. Det medfølgende ladekabel kan ikke udnytte dette idet det kun lader max 10A. Men du kan købe et kabel med variabel strømstyrke, der kan udnytte alle 16A.
http://evse.dk/side.asp?Id=184081&Vare=40014

I starten var jeg også meget fokuseret på at få et sådant kabel. Men jeg købte ikke og imø er det unødvendigt - man lader jo alligevel aften/nat og der er jo god tid. De få gange jeg har haft brug for at toppe op er jeg kørt forbi en Chademo lader, der jo lader meget hurtigt. De findes heldigvis flere og flere steder (Clever og EON).

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 8 '15

Ja du har helt sikkert ret i at de 10A er helt fint 99% af tiden. Det er lidt dyrt det kabel på 16A, hvad koster et ekstra kabel standart kabel mon?

Havde du et kort eller lignende når du skulle lade hos EON eller Clever, eller kan man bruge dankort når den skal lades?

T3S7A
T3S7A Nov 8 '15

Standard kabel koster mere. 

Det man skal huske med en Nissan Leaf, er at den bruger ca. 300Wh, på vandpumpe og div. Så man bruger mere kWh på samme opladning ved at lade med 10A kontra 16A. 

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 8 '15

T3S7A ja så er den jo klar, jeg må købe et 16A kabel så kan det andet ligge i bilen.

edge
edge Nov 8 '15
Ekstra standardkabel inkl. adapter til rødt 400 V stik koster den nette sum af 4310 kroner.
TeslaFreak
TeslaFreak Nov 8 '15

tak for info edge, billigt kan man jo ikke ligefrem kalde det, men det kan jo købes senere så :)

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 12 '15

Det lykkedes at købe en brugt Leaf fra Nissan med 16.000 på tælleren i perlemorshvid som kæreste gerne ville have. Tak Mobileineurope for kontakt informationerne.

Hentede den sent i går aftes i Helsinge, skulle køre den hjem og bor på den anden side af Sorø, en tur på lige omkring 120 km på landeveje, det var mørkt, regnede og jeg kendte ikke til området så jeg tog den på den indbyggede navigation. Den tog mig af nogen små snørklede veje indtil jeg ramte omkring Roskilde og videre mod Ringsted, ved ringsted ville den have mig uden om motorvejen, jeg valgte alligevel at tage motorvejen men kunne godt se at 110 skulle jeg ikke køre for så ville jeg ramme 0 inden jeg var hjemme. Så satte farten ned til 90 og kørte med lastbilerne, det var kun små 10 km. 2 km inden jeg kom hjem gik den fra ca. 10 km til --- men jeg kom helt hjem og kunne lade :) Undgår den selv motorveje når den kan se man ikke kan nå frem med den hastighed?

Der var ingen servicebog i bilen, er der ikke normalt det, også i en el bil?

Jeg har bestilt det gratis clever kort man kan få når man har tesla. Det kan vel bruges til alle biler? Skal man selv have et hurtiglader kabel med til Leafen hvis de skal lades hos Cleaver eller er kabler i standeren som på SUC. Jeg mener det er chademo man skal bruge med Leafen.

Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Nov 12 '15
Niels
Niels Nov 12 '15
der er ikke en servicebog i en tesla, skyldes sikkert at du kun kan få service hos tesla og de har den fulde rhistorik på bilen. man kan diskutere om ikke history burde være tilgængelig på 'my tesla'. ved evt. salg er det jo relevant info for en kommende køber om bilen har fået skiftet batteri eller der er klaget over raslelyde....
Bianco
Bianco Nov 12 '15
Citat fra TeslaFreak

Jeg har bestilt det gratis clever kort man kan få når man har tesla. Det kan vel bruges til alle biler? Skal man selv have et hurtiglader kabel med til Leafen hvis de skal lades hos Cleaver eller er kabler i standeren som på SUC. Jeg mener det er chademo man skal bruge med Leafen.

Alle Chademo ladere har kabel monteret.

Hvis du vil lade Leaf'en fra en Clever eller Eon 22 Kw type2 stander, så er der normalt et type 2 stik uden kabel, så der skal du have et kabel med selv (type 2 til type 1/J1772) f.eks. http://www.evse.dk/side.asp?Id=153886&Vare=11130

Kiefer
Kiefer Nov 13 '15

Niels: Du skulle gerne have fået en udskrift enten på papir eller elektronisk af hvad de har lavet på servie på bilen under serviceeftersynet. Det kan man jo så vedlægge ved et evt. salg som "servicebog".

/Martin

Mobileineurope
Mobileineurope Nov 13 '15
@TeslaFreak, tillykke med bilen - jeg er sikker på at I bliver glade for den. Nej den undgår ikke motorvej, med mindre navigationen er sat op til det (ved ikke om den kan - check evt.). Problemet kan også være at navigationen ikke kender motorvejen, hvis den er rimelig ny - det er vist Navteq kort, man kan købe opdateringer mener jeg.
Clever kortet er fint - og som nævnt skal du ikke medbringe kabel. Clever har mange standere og de står ofte ved Føtex og Bilka, tit lidt væk fra motorvejen. Jeg vil anbefale at få et kort til E.On også - de har en del standere ude ved motorvejen. Du skal vist give et engangsgebyr for kortet men ellers er det samme betingelser og priser som Clever. Standerne er også rimeligt ens og man skal heller ikke medbringe kabel til Chademo.
Vores bil er ikke hjemme lige nu, men jeg mener der var servicebog med. Der var ihvertfald en seddel fra senest service, hvor der også var en rapport over batteriets historik - altså hvordan batteriet var blevet "behandlet" i siden sidste service. Jeg vil da synes at din også burde have være til service inden du fik den. Når man lærer den at kende er det ikke noget problem at køre batteriet ned til "---", men kører du for langt under 0 går den i turtle mode - og så er den rigtig sløv i nogle km før den stopper helt.
En ting du vil nyde er skemalagt klima - dejligt at komme ud til en varm bil om morgenen. Og opladningen kan den også selv time, så den netop er færdig når du skal afsted. Så er både batteri og bilen varm - og du bruger dermed mindre energi på vejen (Vigtigt med en Leaf:-)). Du kan også sætte den op til kun at lade til 80% for at skåne batteriet - ligesom vi gør med Tesla.
Hvis T3S7A læser med, så er min en årgang 2014 - indregistreret sept. 2014. Af en eller anden grund kan man ikke PM fra Ipad...

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 13 '15

Motorvejen var bestemt ikke ny, den kendte den også fint. Men må lige kigge i indstillingerne og se om der står noget. e.on kortet koster 99 i oprettelse, det bestiller jeg nok også så jeg er sikker på hun han finde strøm.

Du må gerne sige til om din har en servicebog så må jeg lige efterlyse min hvis den har.

Vi har heldigvis opvarmede dobbeltgarage så forvarmning er mest når vi er ude.

Jeg havde godt luret på om man kunne sætte den til at stoppe ved 80% automatisk må lige se manualen hvordan. Er 80% det magiske tal for en Leaf?

Mobileineurope
Mobileineurope Nov 14 '15
@TeslaFreak
Min har servicebog eller "Garantihäfte och underhållsprotokol" som det så åbenbart hedder på svensk:-) Bilen er jo fra Sverige - det er din nok også. Bilens første service efter 15.000 km står deri og næste service er ved 45.000 km. Nissan har besluttet at de 80% er det magiske tal - for det er eneste valgmulighed ud over 100% :-).
TeslaFreak
TeslaFreak Nov 14 '15

@Mobil

Jeg har et stykke papir hvor der står 1 års service / 30.000 km på svensk. Og ser ud til det er hvad der har været udført. Kan der være forskellige intervaller efter hvornår modellen er fra eller lignende? Der ligger også et papir med batteri test men den ser ud til at være fra da bilen blev indregistrerede første gang. Og ja min er også svensk :)

Jeg kan ikke finde noget i manualen med opladning til 80% google skriver de at det er blevet fjernet fra 2014. Hvordan gør du det?

Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Nov 14 '15
Mobileineurope
Mobileineurope Nov 14 '15
@TeslaFreak
Det er nok 1 år eller 30.000, hvad der kommer først. Begge vores er jo nok til service på den første grænse, så det er sikkert ok. Det går nok hvis du så bare gemmer papirerne.
Indstilling til 80% findes ved at trykke den blå Zero Emissions knap nederst til højre for displayet. Derefter "Indstill." Og så vælge langt levetidstilstand til. Hvis du ikke har den indstilling er din firmware måske nyere? Vores bil er fra sept. 2014.
Bianco
Bianco Nov 14 '15
Citat fra TeslaFreak

@Mobil...Jeg kan ikke finde noget i manualen med opladning til 80% google skriver de at det er blevet fjernet fra 2014. ...

Når NEDC skal måle hvor langt en elbil kører på en ladning, så lader de kun bilen op til det anbefalede, hvilket de så mente var 80% på Leaf'en, da den default ladede til 80%... Så det er derfor den fra 2014 default lader til 100%. 

Mobileineurope
Mobileineurope Nov 15 '15
@Bianco, jeg tror det kan være forklaringen - Nissan har nok fjernet optionen den for at undgå et søgsmål i USA. Men det er måske kun i USA og ikke i europa, jeg har kørt i 4 forskellige 2014 Nissan Leaf (tre danske og en svensk) - og de har alle haft denne option.
TeslaFreak
TeslaFreak Nov 15 '15

Jeg har fundet 80% indstillingen, og sat bilen på det inde opladning. tak for hjælpen mobil.

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 20 '15

Så kørte hun den tør for første gang og måtte op på et fejeblad hjem, hele 3 km for vores hus. Nå hun lære jo nok at lade den til 100% når hun skal frem og tilbage 2 gange på en dag.

Bianco
Bianco Nov 20 '15

Så skulle man måske alligevel sætte krog på Tesla'en :-)

Sider: « 1 2 3 »