Loading...
dk

Front kamera ? | Tesla Forum

Nommensen
Nommensen Nov 10 '14
Se 4 afsnit op - Ken har vedhæftet en installationsguide
KS
KS Nov 11 '14

Yes, guiden er der OK, men jeg har faktisk valgt at tage strømmen et andet sted. Når man afmonterer microfon kassen (og sikkerhedssensorer) i loftet, er der et sort stik i enden på denne. Biler uden sikkerhedspakken har også dette stik - det ligger blot tapet op inde under headlineren. Stikket og boksen afmonteres, stikket (det sorte i enden) åbnes, og man kan placere +/- kablerne til kameraet oven på disse, og blot lukke stikket igen. Dermed er der permanent strøm til kameraet, og det virker. Har kørt med det et par måneder nu, og det er altid tændt!.

Desuden er kabelføringen meget kortere - husk for at montere en sikring på ledningen mellem stikket og kameraet.

Kristian70k
Kristian70k Nov 12 '14

fedt :) bor du i jylland Ken? 

KS
KS Nov 12 '14

@KristianK: Bor på sjælland og arbejder normalt mandag/tirsdag i Jylland, hvor i det jyske bor du?

Kristian70k
Kristian70k Nov 12 '14

jeg bor i randers Arbejder i vejle (er en del på de danske landeveje.. ) så ville have let ved at komme til dig hvis du vil bruge lidt tid på det :)

KS
KS Nov 12 '14

@Kristian, hjælper naturligvis gerne til. Installationen tager et par timers tid, du kan jo så blive den "lokale" hjælper på installationen af kamera's i det jyske derefter? Der skal bruges en loddekolbe, bidtang, skruetrækker til at fjerne sidebeklædning ved hattehylden, en 3,5 mm strikkepind eller lignende - til at trække kablet ind i bagruderammen, lidt tape og et stik der skal loddes på kablet til bagkamera, hvis du vælger en model med også bagrude kamera. Ellers blot lidt tid og tålmodighed. Har du den store alarm pakke?

Jeg arbejder i Fredericia, så kunne godt mødes i Vejle efter arbejdstid, hvis blot vi har en garage at være i?

Kristian70k
Kristian70k Nov 12 '14

:) kunne være super.. nej jeg har ikke valgt alam pakken.. jeg skulle mene jeg kan fikse en hal vi kan være i.. jeg kan også let komme til dig i fredericia? jeg har de ting med.. jeg får min TMS i starten af december.. men hvis det ikke lige passer i december så måske i januar.. det kan vi lige aftale når vi kommer nærmere (det er både til foran og bagud)

KS
KS Nov 12 '14

@Kristian, har desværre ikke nogen garage i Fredericia - der er kun en stor parkeringsplads hos Energinet, hvor jeg holder. I sommerhuset i Strib er der heller ikke nogen, December bliver rigtigt travl, for projektets første fase skal være klar 15 december. Så januar er nok bedre for mit vedkommende - hvis vi da ikke skal vente til marts, hvor min nye skulle komme. Den skal naturligvis også have hele pakken, kamera, lys, og lydisolering m.v.

KS
KS Dec 25 '14

Var lige ude og lege en tur - fandt en dejlig parkeringsplads uden lygtepæle og slog TC off.

http://teslaforum.dk/video/view/vinterleg

 

SQLCPH
SQLCPH Apr 26 '15

@Ken. Kan man sætte BlackVue 650 op til live streaming OTA hvis den kobles på et wifi (Huawei der ligger i bilen fx)? Vil gerne kunne se live video fra min iPhone uanset hvor jeg er?

JL
JL Apr 26 '15
SQLCPH: +1. Hvis man kan det, så bestiller jeg et dashcam med det samme :-)
KS
KS Apr 26 '15

@Søren: Nej, wifi funktionen kan  kun bruges som access point.

 

Kigger selv på at lave egen router i bilen baseret på et routerboard 953 mainboard. Hertil et 4g modem og et ekstra wifi-kort, som kan sættes som klient på kameraet. Så kan man koble op på kamera udefra og streame via http.

Den kommer til at ligge i lige omkring 3k, men er så også hotspot for bilen, og kan få power via konstant 12v kilde

 

 

SQLCPH
SQLCPH Apr 26 '15

@Ken: You know shit... ;-) Det vil sige at man kan få webadgang til begge kameraer? Det der kommer til at koste på good will kontoen hos dig kan jeg godt regne ud... men når du har lavet din - vil du så hjælpe med samme til mig? Kameraet er købt men har ikke kunne teste det da jeg mangler et cigarstik i lejligheden :-)

KS
KS Apr 26 '15

@Søren; Yes, yes skal nok..

Har lige monteret mit kamera sammen med Hookmaker (som også monterede hans) i dag hos Brian Massesson i hans garage. Frontkamera monteres på 10 minutter. Kabeltræk og afklipning og pålodning af nyt stik til bagkamera tager et par timer, men så kan installationen heller ikke ses overhovedet - og der er ikke boret eller andet i bilen.

Kablet trækkes over headlineren fra frontkamera, til højre side bag. I c-stolpen fjernes polstringen og holder til hattehylde. hvorefter ledningsgennemføringen i trunk i højre side kan afmonteres. Stikket på kablet klippes af. Så kan man herfra få en søgefjeder ind i kabinen, og kablet ud i den åbne trunk. Med en 3,5 mm strikkepint og godt med tape om denne, kan kablet trækkes igennem gummimanchetten, og ud i bagsmækken. I bagsmækken - med søgefjeder eller stiv ledning, kan man trække kablet ind i mellemrummet mellem pladerne - til midt i bagsmækken, hvor kablet køres ud, og så kommer det svære.

At lodde et stik på ledningen - Det er ekstremt småt, og skal loddes på midterbenet.Her er ikke meget plads (3 mm max) og som bekendt så leder messing og andet metal varme ganske glimrende - så at lodde ledningen på midterbenet i stikket kan mærkes.. Men det lykkedes at lave 2 stk stik på 1/2 time.

 

Har 19 stik tilbage, og hjælper gerne - vi skal bare have en garage til rådighed - eller godt vejr.

 

Bestiller stumperne til routeren i morgen, og regner med at have det hele i løbet af en uges tid. Så skal det lige konfigureres og testes, og jeg regner med at montere det i trunken, hvor jeg ved at der er konstant 12V (skal lige finde det, men har hørt dette fra pålidelige kilder i US).

 

SQLCPH
SQLCPH Apr 26 '15
Citat fra KenSeitzberg

@Søren; Yes, yes skal nok..

Har lige monteret mit kamera sammen med Hookmaker (som også monterede hans) i dag hos Brian Massesson i hans garage. Frontkamera monteres på 10 minutter. Kabeltræk og afklipning og pålodning af nyt stik til bagkamera tager et par timer, men så kan installationen heller ikke ses overhovedet - og der er ikke boret eller andet i bilen.

Kablet trækkes over headlineren fra frontkamera, til højre side bag. I c-stolpen fjernes polstringen og holder til hattehylde. hvorefter ledningsgennemføringen i trunk i højre side kan afmonteres. Stikket på kablet klippes af. Så kan man herfra få en søgefjeder ind i kabinen, og kablet ud i den åbne trunk. Med en 3,5 mm strikkepint og godt med tape om denne, kan kablet trækkes igennem gummimanchetten, og ud i bagsmækken. I bagsmækken - med søgefjeder eller stiv ledning, kan man trække kablet ind i mellemrummet mellem pladerne - til midt i bagsmækken, hvor kablet køres ud, og så kommer det svære.

At lodde et stik på ledningen - Det er ekstremt småt, og skal loddes på midterbenet.Her er ikke meget plads (3 mm max) og som bekendt så leder messing og andet metal varme ganske glimrende - så at lodde ledningen på midterbenet i stikket kan mærkes.. Men det lykkedes at lave 2 stk stik på 1/2 time.

 

Har 19 stik tilbage, og hjælper gerne - vi skal bare have en garage til rådighed - eller godt vejr.

 

Bestiller stumperne til routeren i morgen, og regner med at have det hele i løbet af en uges tid. Så skal det lige konfigureres og testes, og jeg regner med at montere det i trunken, hvor jeg ved at der er konstant 12V (skal lige finde det, men har hørt dette fra pålidelige kilder i US).

 


 

Ken: Du er en stjerne og hvilken timing. Jeg anede ikke I havde sat det i idag... :-). Jeg vil meget gerne have din hjælp når det passer dig - gerne før træf på kirstinehøj muligt. Det bliver det ultimative kit du får samlet sammen. Bliver spændende at høre når du får stumperne til routeren hjem

Kiefer
Kiefer Apr 26 '15
Ken: de 12v må du vel kunne tage samme sted som man monterer GPS overvågning i bilen?

/Martin
FrederikC
FrederikC Apr 27 '15

Denne her tråd har godt nok skiftet lidt kurs fra at dreje sig om et bakkamera foran til at omhandle dashcam.

 

Jeg kunne godt se en fordel i at have et kamera foran især når man parkere op og ned af kantsten.

Den løsning der p.t. findes i usa er en switchboks, men tænker det må kunne laves smartere.

Sider: « 1 2