Loading...
dk

Afgiftsfritagelse for varmepumpe i kollision med Tesla i garagen | Tesla Forum

PEL
PEL Nov 6 '15
Hvis man har en varmepumpe kan man få afgiftsfritagelse på 0,6225kr for forbrug over 4000kwh. Med en Tesla i garagen hvad sker der så med denne afgiftsfritagelse, det er jo ikke den rabatten er givet til?
T3S7A
T3S7A Nov 6 '15

Du får nedsættelsen af afgiften på alt forbrug over 4000kWh. Om du så har brugt 5000kWh på opladning på din Tesla eller har storvasket hele tiden, er lige meget.

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 6 '15

Den afgiftsfritagelse måtte da i øvrigt også gerne gælde hvis man er ejer af en elbil og IKKE har varmepumpe :-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 6 '15
Hookmaker
Hookmaker Nov 6 '15

@Gustavsfar, hvis du arbejder hele weekenden, så kan du sikkert flikke en lille varmepumpe sammen  - en hårtørrer og lidt bølgepap, så er den hjemme...;-)

T3S7A
T3S7A Nov 6 '15

Det er ikke nok kun at have varmepumpe. Det skal være husets prima varmekilde. Huset skal også være reg. i BBR som el-opvarmet hus.

Har man solceller på gl. ordning, så er det først når man har et forbrug udover 4000kWh samlet set på et helt år, at man får nedsat el afgift.

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Nov 6 '15
Klaus_
Klaus_ Nov 6 '15

Citat fra Pellbs Hvis man har en varmepumpe kan man få afgiftsfritagelse på 0,6225kr for forbrug over 4000kwh. Med en Tesla i garagen hvad sker der så med denne afgiftsfritagelse, det er jo ikke den rabatten er givet til?

Du bruger jo de første 4000 kWh til Tesla opladning og de resterende til opvarmning af huset, og voila, så er alle glade :D  

PEL
PEL Nov 6 '15
@T37A og @Klaus_ vælger at tro på at det er rigtigt med at afgiftsfritagelsen for varmepumpen og "rækker ind over" Teslaen , men får dog alligevel idag monteret en måler på Teslastikket , hvis der skal "reddes" noget ud senere :-)
DeaconWP
DeaconWP Nov 6 '15

Det bliver da også dejligt for dig at kunne følge med i, hvor mange kWh du putter i din Tesla.

Der er jo også lidt interesse i at vide, hvor mange kWh der spildes under en hjemme opladning. Så det kommer du til at kunne bevise, når du har en sådan måler, du kan sammenholde med det Teslaen siger, den har puttet i batterierne.

Kiefer
Kiefer Nov 6 '15

Klaus_ Det er også denne løsning jeg har brugt, og så har jeg samtidig kørt el-bil afgift retur på de første 4000kWh og varmeafgiftnedsættelse på de resterende.

Vi når nok ca. et forbrug på 25.000kWh i år, så er det med at få alle de afgiftnedsættelser der kan hales i land ;-)

Deacon: Min måler siger jeg har puttet ca. 14.000kWh timer i bilen, og bilen mente der var løbet ca. 18.500kWh ind i bilen :-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Nov 6 '15
DeaconWP
DeaconWP Nov 6 '15

Så er det da ærgerligt, at det ikke er din måler du skal betale strømforbruget efter. ;-)

Lars72
Lars72 Nov 6 '15

Tror ikke i skal skrive så meget om det, der er nok nogle der for ondt bagi.

Klaus_
Klaus_ Nov 6 '15
Citat fra Lars72

Tror ikke i skal skrive så meget om det, der er nok nogle der for ondt bagi.

Der er ikke noget at få ondt bag i over. Det er efter bogen og de spilleregler som the lawmakers har opstillet. Præcis ligesom da folk "snød" med solceller fordi de købte på den gamle ordning under de regler der var gældende dengang, og folk der i dag "snyder" med at købe elbiler uden registreringsafgift, som reglerne er i dag. 

Panduro
Panduro Nov 6 '15
Citat fra T3S7A

Det er ikke nok kun at have varmepumpe. Det skal være husets prima varmekilde. Huset skal også være reg. i BBR som el-opvarmet hus.

Har man solceller på gl. ordning, så er det først når man har et forbrug udover 4000kWh samlet set på et helt år, at man får nedsat el afgift.

Ifølge Skat kan du modregne den strøm, du selv har leveret til nettet i de 4.000kWh. Dvs at hvis dine solceller er på den gamle ordning og leverer mere end 4.000 kWh til nettet, vil al den strøm du køber være til den lave takst.
T3S7A
T3S7A Nov 6 '15

Panduro. Det er korrekt at nogle har fået det at vide af SKAT, og jeg håber de har betalt for bindende svar, for SKAT har efterfølgende ændret det, så man skal have et positivt forbrug på 4000kWh, før man kan få nedsat el afgift. Prøv du blot at ringe til SKAT og dit el selskab.

eller læse div. debat om det på www.solcelledebat.dk

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Nov 6 '15
Panduro
Panduro Nov 6 '15

T3S7A. Skatterådet har før afgivet bindende svar om, at egenproduceret strøm skal modregnes, men Skat har udtalt, at det ikke skal.

Nu har Skat heldigvis rettet ind efter Skatterådet og har i  et styresignal den 25/9 (SKM2015.622.SKAT) medgivet, at el leveret til nettet skal modregnes. Den el fra solcellerne, som man selv forbruger og som derfor ikke kommer på nettet, kan derimod ikke modregnes. Derfor kan det være en fordel, at levere al el til nettet og så få al sit forbrug tilbage over nettet, når man er på gammel ordning. Hvis man i forvejen allerede leverer mere end 4.000kWh til nettet, er det dog lige meget. Hvis man har den type elmåler, som løber baglæns, har man dog et problem, da den egenproducerede strøm ikke bliver målt som leveret til nettet.

BlackPanther
BlackPanther Nov 6 '15
Citat fra Panduro Hvis man har den type elmåler, som løber baglæns, har man dog et problem, da den egenproducerede strøm ikke bliver målt som leveret til nettet.

Jeg er lidt forvirret ;-)
Skal man ikke have en dobbeltmåler når man har egen elproduktion (solceller eller vindmølle)?
Jeg er på den gamle ordning og fik min elmåler udskiftet med en måler der dels måler hvor meget jeg putter ud på nettet og del hvad jeg køber fra nettet.
Jeg tror ikke det er lovligt at have en der løber baglands :-)

Panduro
Panduro Nov 6 '15

@BlackPanther.

Jeg troede egentlig heller ikke, at der fandtes elmålere, der løber baglæns, og at det bare var noget sælgere af solceller sagde, for at være smarte. Men styresignalet fra Skat taler om dem. Måske har Skat også misforstået noget (igen :-)).

Jeg har også en måler, som måler leveret strøm og købt strøm for sig. Derefter bliver det modregnet på regningen.

CC
CC Nov 8 '15

Hvor længe er rabat på over 4000KWh lovet ud i fremtiden?

Refusion til bilen slutter jo den 1/1 2016 (hvor jeg køber ladeboks af Clever)

Overvejer skift af 17 år gamle gasfyr med varmepumpe.

CC