Den her bliver jeg lige nødt til at dele : Arbejdsdag i Kbh. (skulle ind og rådgive om en restaureringssag af fredet ejendom i indre Kbh)
Bedst som jeg holder i alenlang kø ved Kgs. Nytorv bliver jeg påkørt bagfra - og så af en HT-bus gudhjælpemig (eller hvad f.... de nu hedder nuomdags). Bussen kører i den designerede bus-bane (som vi burde have lov at køre i:-)) og tossen bag rattet kan tilsyneladende ikke manøvrere indenfor egen vognbane. Resultat ; Tesla bliver klappet pænt hårdt i højre side af po-po'en - jeg hører godt nok et bump, men den digre Tesla lader sig iøvrigt overhovedet ikke mærke af den slags upassende opmærksomhed (ingen bevægelse - eller anden brokkeri). Bussen kører uanfægtet videre - og jeg lægger heller ikke mærke til man-handlingen førend jeg stiger ud i Adelgade og kan se det sørgelige tegn på uønsket opmærksomhed. Den har simpelt fået en hård mandeflad, så skørt og bagende ligner eftervirkningen af en - efter min mening - lidt for ivrig kurtisering.
Hvem f... skal jeg henvende mig til (udover forsikringsselskabet selvfølgelig) for at få fruens po-po til at se lige så indbydende ud som før ?
Det lyder måske åndssvagt, men jeg har faktisk aldrig haft en skade før - så jeg kender ikke engang proceduren; er det forsikringsselskab først - eller skal hun bare på skadestuen nu ??