Loading...
dk

Hvad bil har i solgt/byttet for at få Model S? | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Apr 2 '14

Hej,

Jeg tror/formoder at mange af os har/er i samme båd vedr. bytte af bil.

Tesla vil ikke tage ens nuværende bil i bytte, og derfor er man tvunget til enten at finde en anden forhandler som vi tage den, eller sælge den privat.

Spørgsmålet er så, hvad kommer i fra af bil?

Jeg har selv denne til salg, som skal udskiftes med min Tesla.
http://www.bilbasen.dk/...-tdi-170-dsg/2054991
(Prisen er til forhandling hvis nogle skulle være have brug for bil nr. 2)

kajakaj
kajakaj Apr 2 '14

Vores datter og svigersøn overtog vores uden beregning og så kompenserede vi de 2 andre børn for det den var værd, men det var også et helt andet prisniveau end den du har til salg.

Kiefer
Kiefer Apr 2 '14

Jeg brugte Bilbasens bilauktion, tog en 3-4 auktioner før jeg fandt en hvor vi var nogenlunde enige om prisen. kostede ca. 4.000 i salær at få den solgt på den måde.

Jeg kom fra en Mercedes W221 S350 fra 2006 med ca. 170.000. Fik desværre ikke i nærheden af hvad jeg havde håbet på men sådan er det nok når de skal sælges i ren handel. Den pris jeg kunne regne mig frem til ved at taste den ind på bilpriser.dk matchede nogenlunde det jeg endte med at få for bilen.

Var jeg kørt ud til Starmark og havde købt den CLS jeg havde kig på inden jeg læste en artikel om Martin Lidegaard og lærte hvad en Tesla var, havde prisen jeg havde fået været en hel anden, deres bytte priser når man køber en Mercedes fra dem og bytter en Mercedes ind er efter min erfaring (har gjort det nogle gange nu) ganske gode. Ja, jeg er ked af at indrømme det, men det er en radikal minister der i realiteten er årsagen til at jeg i dag kører rundt i den bil jeg nu engang kører rundt i...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Apr 2 '14
Plar
Plar Apr 2 '14

Frederik lækker bil, solgte selv vores Passat CC dog 140 hk Hvid med 196.000km for 186.000kr 6 uger efter Tesla var bestilt, var meget realistisk og satte den 15.000kr under den billigste og 2 uger var den væk I ren handel med et afslag på 4000kr. nu køre vi en billig Golf 5 tdi og Ny C1 "bil nr 2" til bilen lander "6 uger DD. efter mail fra Tesla I dag":)

Bianco
Bianco Apr 2 '14
Kommer fra en 200 hk vw Scirocco m det hele. Jeg satte den på bilbasen, men må have sat den for lavt, for nu er jeg henvist til at køre en lånt Chevrolet (daewoo) spark i fire måneder!
Jeg har kikket lidt på at mini-lease en rigtig bil, men jeg er nok for nærig :-)
Renedyhr
Renedyhr Apr 2 '14
Har kørt godt to år i den nye 520d Sct. som er opgivet til 20,4 km/l. Det var en fantastisk bil og overvejer at leje en når vi kører syd på til sommer. Når SC kommer på plads i hele Europa tager vi Teslaen på sommerferien.
Hookmaker
Hookmaker Apr 2 '14

Kommer fra en Volvo V70 D5 aut.  - min drømmebil i mange år. Kanon vogn - kørt 480.000 km solgte den 1 uge før Teslaen kom i garage. Til en ven af min nabo for 50K - helt ok pris. Og aldrig mere diesel, - selvom jeg dog alligevel savner den lidt....engang imellem...;-)

Raymond
Raymond Apr 2 '14

Havde en lækker Audi A6 og regnede egentlig med at den skulle stå standby, men efter et par måneder ubrugt, så har jeg solgt den( for et latterligt lille beløb).

christer
christer Apr 3 '14
Havde en Audi A4 Avant med rigeligt udstyr. Prøvede først Bilbasen uden held. Solgte den på to dage på auktion på autocom.dk. Fik 53.000 kr mere end hvad Audi Hørsholm ville have givet i ren handel... Salær 3.700 og ingen hassle med private købere... Audi Gladsaxe gad ikke se den, køber ikke så gamle biler... Nåja, sorry den var jo også fra 2008...:-)
TwoChops
TwoChops Apr 3 '14
Kommer fra en Alfa GT 3.2. Lækker bil, som nu er overgået til min kones bil. Overvejer dog kraftigt at sælge den, hvis den rigtige køber dukker op. Det skal være en, der vil passe ordentligt på den.
Storgaard
Storgaard Apr 3 '14
Havde en VW Touran 7 personer, solgte den privat.
Har stadig en Alfa GT som anden bil.
Ole65
Ole65 Apr 5 '14
Kommer fra en Porsche 911 (undermodel 996), 3,4 liter/300 hk. Stort set ligeså hurtig som min skønne nye Model S85. Overvejde elbil allerede da jeg købte Porschen for lidt over 4 år siden. Jeg er så glad for, at jeg ventede, men samtidig sindssygt glad for Tesla'en - den fedeste bil!
Empty
Empty Apr 7 '14

Jeg har en lettere modificeret Subaru Impreza og en Subaru Legacy der skal finde nye ejere før jeg kan komme videre med mit Tesla eventyr

cvitting
cvitting May 11 '14

Jeg skal af med min elskede Range Rover Vogue SE. Det bliver noget HELT andet, men som jeg glæder mig rigtigt meget til at komme i gang med. 8 km/l diesel ved 55.000 km pr. år burde given en pæn besparelse i driften, herunder ikke ubetydelige udgifter til service og vægtafgift.

/Claus

Kiefer
Kiefer May 12 '14

Alene besparelsen på diesel finansierer jo næsten hele bilen :-)

Jeg havde samme forbrug på min tidligere Mercedes S med 8km/l dog med et lildt mindre kørselsbehov (36.000km) om året.

/Martin

ALC
ALC Jul 31 '14

Jeg har lige bestilt min Tesla S85 idag, og skal bruge de næste 4 måneder indtil levering finder sted på at sælge min Mercedes R280 CDI med komplet AMG pakke inde og ude. Hvis nogen kender nogen der er interesseret kan I sende mig en PM. Den kan fåes billigt :-)

Glæder mig sindsygt til at få den. Tog en spontan prøvetur i den, og 7 min. efter den var færdig havde jeg trykket på bestil knappen uden mulighed for fortrydelse!

Kiefer
Kiefer Jul 31 '14

Heh, du skal nok ikke forvente at få for meget for den... Jeg endte med at bruge Bilbasen auktion til at få min S350 solgt i vinters, og regner med at gøre det samme når konens ML'er skal sælges næste år en gang. 

/Martin

Comeback
Comeback Jul 31 '14

Tro det eller ej ..... :) jeg skifter fra en Aygo som jeg har haft i 7 år :) .... nu til TMS :)

Bluecoffee
Bluecoffee Aug 1 '14
Med børn, der efterhånden alle har kørekort, har vi beholdt Peugeot 206 sw'en. Og vi sælger den nok ikke foreløbig, fordi den trods alt har trækkrog og gør sig lidt bedre på forbrændingen:-)
Chris
Chris Aug 1 '14
Skiftede fra BMW 530D som jeg var utrolig glad for. Solgte via Bilbasen til privat. Naturligvis for billigt, men sådan er det vel altid. Konen bruger bil 2 (Mazda2) så jeg har cyklet og kørt tog i tre måneder.
Sider: 1 2 3 »