Loading...
dk

Din baggrund | Tesla Forum

Skytten
Skytten Apr 3 '14

Er ved at skrive et projekt på handelsskolen, ang. Tesla Motors målgruppe. Jeg har taget udgangspunkt i Tesla Model S, og ville høre lidt mere om jer der rent faktisk har købt en TMS. I må gerne svare kort, men længere detaljeret svar er bestemt også velkomne.

Spørgsmålene er følgende:

- Hvad er din alder?

- Hvad er din hustands størrelse? (evt. alder på børn)

- Har du ejet en el bil før?

- Hvor mange kilometer kører du ca. om året?

- Uddannelse? (evt. om det er en kort, mellem-lang eller lang)

- Hus eller lejlighed? (og om det er tæt på byen eller landet)

- Lever/tænker du 'grønt' til hverdag? (korte bade, sortering af affald osv.)

- Hvor længe overvejede du købet af en TMS? (tog du flere prøveture, og hvilke faktorer påvirkede dig i processen)

- Havde du købt en TMS, selv hvis den ikke var afgiftsfritaget?

Jeg takker mange gange på forhånd, de af jer der tager et par minutter ud af jeres dag til at svare.

Forummets indlæg er redigeret af Skytten Apr 3 '14
Henrik1968
Henrik1968 Apr 3 '14

- Hvad er din alder? 45

- Hvad er din hustands størrelse? 4 - børn på 3 & 8

- Har du ejet en el bil før? Nej

- Hvor mange kilometer kører du ca. om året? 20.000km

- Uddannelse? Lang

- Hus eller lejlighed? Hus (Charlottenlund)

- Lever/tænker du 'grønt' til hverdag? Det bliver vidst ved de gode intentioner :)

- Hvor længe overvejede du købet af en TMS? Jeg har ville gå over til el-bil i mere end 10 år, men der har ikke været en relevant model for mig (manglende kvalitet, hastighed og range). Jeg reserverede bilen i januar '13 uden at have prøvekørt den. Prøvekørte efterfølgende i april...

- Havde du købt en TMS, selv hvis den ikke var afgiftsfritaget? Nej (det ville have været for stor en udskrivning for en bil)

kajakaj
kajakaj Apr 3 '14

alder 56/58 år, 2 personer, ingen hjemmeboende børn

Ingen elbil før

15.000 km årligt, resten dækkes af tog og bus

mellemlang uddannelse

Husejer i mindre stationsby

lever og tænker grønt på alle områder, både ifht forbrug, resourcer og forurening

Har ventet på elbil i over 6 år, men først nu er der en relevant model, som dækker vores behov for rækkevidde på ren eldrift.

Endelig beslutning blev taget umiddelbart efter prøvetur, som blot bekræftede at det var det rigtige valg.

Tiden var nu moden og bilerne tilstrækkeligt udviklede til at vi tror på en fremtid for elbiler. Bestilte sept.13, leveret marts 14. Lever fuldt ud op til forventninger - fantastisk bil.

Beslutningsgrundlaget var CO2, lave driftsomkostninger, rækkevidde, kvalitet, smart model (gider ikke små bybiler)

Hvis prisen med afgift overstiger 1 million, vil vi nok vælge en traditionel bil, men med meget lavt forbrug.

Krogh
Krogh Apr 3 '14

- Hvad er din alder? 38

- Hvad er din hustands størrelse? (evt. alder på børn) 1 + 2 børn på 3 og 5

- Hvor mange kilometer kører du ca. om året? 20.000

- Uddannelse? (evt. om det er en kort, mellem-lang eller lang) Mellem lang

- Hus eller lejlighed? (og om det er tæt på byen eller landet) Hus, i trekants området

- Lever/tænker du 'grønt' til hverdag? (korte bade, sortering af affald osv.) Prøver

- Hvor længe overvejede du købet af en TMS? (tog du flere prøveture, og hvilke faktorer påvirkede dig i processen) Overvejede fra første afsløring, til juni 2010 hvor jeg bestilte, fik første prøvetur ca 1. sep 13 og levering 16. sep 13

Jeg mener at Teslas succes skyldes at de har gjordt det modsatte af hvad alle andre el bils producenter har gjordt, de har spurgt køberne hvad de vil have, i stedet for at spørge en række "eksperter", hvad køberne har brug for, tænker her, range, udseene, rummelighed og performance. Det er hoved årsagen til at jeg turde lægge så mange penge ud, så langtid i forvejen. 

- Havde du købt en TMS, selv hvis den ikke var afgiftsfritaget? Nej

Storgaard
Storgaard Apr 3 '14
Spørgsmålene er følgende:
- Hvad er din alder? 35 år
- Hvad er din hustands størrelse? (evt. alder på børn) 5 (børn på 2, 4 og 6)
- Hvor mange kilometer kører du ca. om året? 12.000
- Uddannelse? (evt. om det er en kort, mellem-lang eller lang) Lang
- Hus eller lejlighed? (og om det er tæt på byen eller landet) Hus, Rødovre
- Lever/tænker du 'grønt' til hverdag? (korte bade, sortering af affald osv.) Ja, Rødovre kommune er en grøn kommune vedr bla affald.
- Hvor længe overvejede du købet af en TMS? (tog du flere prøveture, og hvilke faktorer påvirkede dig i processen) Siden 2011, fik først en prøvetur og så først bilen efter jeg havde betalt depositum.
- Havde du købt en TMS, selv hvis den ikke var afgiftsfritaget? Nej
Kiefer
Kiefer Apr 3 '14

Hvorfor ikke bruge Google Surveys til denne type besvarelser, det er nemt og hurtigt at oprette, du får det over i et regneark du kan arbejde videre med efterfølgende?

Jeg hjælper gerne med oprettelsen af en sådan undersøgelse.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Apr 3 '14