Loading...
dk

Model S NUL D import uden batteri! er det = med afgiftsfri bil? | Tesla Forum

The_Stig
The_Stig Nov 19 '15

Kan man forestille sig at Model S Teslaer kan importeres uden batteri? og dermed kommer I afgifssystemet under småeffektkategorien?

Og man så efterfølgende leaser en en "tysk"  Power-Pack I form af et 60/70/85/90/xxx kWh batteri?

Kan afgiften og dermed investeringen reducers? så kan afskrivningen "køres" via leasingaftalen og dermed fradragsberettiget.....

Vi må holde liv TESLA DK og sikres os flere SuC´er

Kiefer
Kiefer Nov 19 '15

Normalt beregner man jo prisen på afgifter ud fra hvad bilen ville have været værd i DK som brugt og hvis den er under 6 måneder og ikke har kørt 6000 vil det være ud fra nyprisen. Her er nyprisen indtil videre med batteri. 

Jeg tror dog, vi vil begynde og se kreative tiltag fra Teslas side. Når vi nærmer os slutningen af Q2 og start Q3 næste år. Hvor de vil have fået udleveret alle de biler de har solgt op til skæringsdatoen den 1.7.2016.

Angående flere SuC'ere så tror jeg ikke du skal regne med dette. DK er allerede plastret godt til med dem, og der er egentlig kun behov for en helt ude i det vestjyske for at vi er helt dækket ind. Der var planer om en i Esbjerg-området, men om den er skrottet ved jeg ikke, jeg kunne dog godt forestille mig det er tilfældet.

/Martin

Niels
Niels Nov 19 '15
ca. halvdelen af bilens pris er batteriet.
det eneste tesla skal gøre for at bevare salget er at genindføre 40kwh modellen.
40 S ville i praksis være en 70 S som ville være software begrænset til kun at kunne benytte den halve batteri effekt.
40 kwh modellen er som sagt ikke noget 'trick' men en reel bil som en overgang blev solgt på helt normale kommercielle forhold - den blev fjernet da der var ringe efterspørgsel.

i dk skal en bils afgift genberenes hvis man hæver hk med et vist antal %. mener at huske man maks må hæve med 20%. dvs. 40 S må på papiret ikke have voldsomt færre hk end 70 S'ern og her taler vi om de hk som står i reg. attesten dvs. vedholdende hk og ikke peek.
da dette tale ikke er stort for nogen af modellerne tror jeg ikke det vil være et problem.

hullet ville i givet fald hurtigt blive lukket hvis det blev populært.

Mixi
Mixi Nov 20 '15

Eller levere bilen uden batteri og derefter lejer/leaser man det !

P85DK
P85DK Nov 20 '15

@Niels - et 90kWh batteri koster 214.000 kr. hvis du ringer ud til Tesla og beder om at købe et sådan.

Batteriet har ikke nogen effekt på hvilket antal HK bilen er registreret og leveret med, hvis man spørger Tesla. P85D kan med rette siges at være leveret efter den model som du beskriver. Bilen er leveret med 700hk (faktisk 772hk nu) i følge Tesla, men batteriet begrænser effekten til 469hk.

Så med den måde Tesla har typegodkendt bilerne, så må det betyde at f.eks. en P85D kan opgraderes til et større batteri der kan understøtte motorkræften uden at det skal betyde noget for en eventuel afgift.

DavidS90D
DavidS90D Nov 20 '15

214.000 kr for 90kWh svarer til 270 USD. Det passer meget godt med de 250USD man kan læse andre steder. Det bliver forhåbentlig ikke aktuelt de næste mange år. Det der bliver interessant er bytteprisen om f.eks. 10 år.  Så kan vi gætte herfra og til evighed... Lidt OT, beklager!

P85DK
P85DK Nov 20 '15

@DavidS90D - som det ser ud lige nu, vil du få 17.000 kr. retur fra Tesla for dit brugte 85 kWh batteri. Det kan nok nærmeste betragtes som skrotpræmie og ikke batteriets reelle værdi.

Umiddelbart vil mit gæt være at de 214t.kr. er prisen som vi skal regne med lang tid frem, men at antallet af kWh vil være det som bliver forbedret. Så nu er det for 90 kWh og om et par år er det prisen for 110 kWh etc etc

FrederikC
FrederikC Nov 20 '15
Jeg tror mere på en software lås, du køber bilen med 100km rækkevidde og skal så give 200k for de sidste 400km. Bare et eksempel.
TeslaFreak
TeslaFreak Nov 20 '15

Er der andre der kan bekræfte at bilen er indregistrerede med summen af motor HK?

Jeg har en 70D på vej. Den har 2 motore på 262HK hver. Står der så 524 på reg. attesten så hvis jeg engang køber et større batteri så får jeg flere HK helt uden det giver problemer med skat osv. ?

Kiefer
Kiefer Nov 20 '15

P85DK: Du er sikker på det ikke er et ombytningsbatteri. Jeg synes 250 USD pr. kWh lyder meget billigt i forhold til de tal der tidligere har været nævnt.

Hvis du ser på prisforskellene mellem 70D -> 85D og 90D, så ligger prisforskellen rundt regnet omkring de 5200-5700 pr kWh du får ekstra. At sælge batteriet billigere vil være direkte dumt af Tesla da det rent faktisk er en af de parametre de kan skrue på når vi snakker bil uden afgifter.

/Martin

P85DK
P85DK Nov 20 '15

@Kiefer - Skal jeg ikke kunne sige, men hvis du kontakter Tesla for at skifte dit 85 ud med et 90, så får du 2 priser. 214.000 at betale for 90 kwh og de giver 17.000 for dit 85 kwh, hvis det var en ombytningspris, så ville de vel sige 197.000 eller ???

@TeslaFreak, jep de står med typegodkendelsen af modellerne med en front motor med max effekt på xx kw og en bag motor med max effekt på xx. Det er den argumentation som Tesla benytter for at sige at en P85D har 700 hk, selvom den kun har 469 hk.

MartinPedersen
MartinPedersen Nov 20 '15

Det er vel 20% pr. motor =)

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 20 '15

Tak P85DK det er da glædeligt. Så kan jeg jo faktisk få mere motor helt gratis hvis jeg engang køber større batteri, ikke at jeg regner med at skulle det de første mange år.

P85DK
P85DK Nov 20 '15

Nahh - sådan fungere det vist ikke helt :-) Det kan godt tænkes at Tesla vil tage sig betalt for at frigøre de ekstra hk udover det du vil skulle betale for en batteriopgradering. Men i så fald burde der ikke umiddelbart være behov et nyt syn eller ekstra afgift - men det er der ingen som ved med sikkerhed endnu :-)

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 20 '15

Så bilen er faktisk begrænset af andet end batteriet/sikringen, der ligger også en software begrænsning af en art?

P85DK
P85DK Nov 20 '15

Der kan være en række begrænsninger. Det kan være batteri, inverter, controller og software og andet måske. Under alle omstændigheder så vil Tesla altid kunne lave en software begrænsning på alle dele af bilen.

Hvis du køber en P90D uden ludicrous, så kan du efterfølgende tilkøbe ludicrous og så fjerne de software begræningen. Alt hw er tilstede.

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 20 '15

Det er selvfølgelig rigtig. Men 85D og 70D har samme motorer og begge er begrænset af batteriet. Så i teorien burde det være muligt at de kan udbytte motorerne 100% når hvis der i fremtiden bliver plads til fx. 120kw batteri på samme plads.

webercarbmann
webercarbmann Nov 20 '15
Citat fra TeslaFreak

Det er selvfølgelig rigtig. Men 85D og 70D har samme motorer og begge er begrænset af batteriet. Så i teorien burde det være muligt at de kan udbytte motorerne 100% når hvis der i fremtiden bliver plads til fx. 120kw batteri på samme plads.

Enig!  - det er også derfor at vi har en 70D på vej.  Med et 1xxD batteri kunne man forestille sig at Tesla lukker op for alle 524 HP hvilket i praksis gøre bilen lige så hurtig som den nuværende P85D :)   For dette skal der betales for det større batteri og måske også den større effekt (software).  Man kan forestille lige at der bliver mere kostbart at opgradere en 70D i forhold til en 85D?  Kun fremtiden vil vise hvilke politik Tesla vil vælge her. Jeg tror og håber at Tesla vil belønne gamle kunder med rimelige vilkår hvis de vælger at opgradere batteriet. Det er kun pga. os at Tesla findes.  Peter

The_Stig
The_Stig Nov 20 '15

Nu da tråden alligevel er totalt afsporet fra at være afgiftsfokus til Jeres fokus på batteristørrelser og motorydelser - kan jeg stille et passende spørgsmål som ligger endnu mere ude af proportioner med virkeligheden;

Hvad står der under " Kw " på Jeres registreringsattest?  vil gerne have bud fra S70, S70D, S85, S85D, S90, S90D og P85D ?

P85DK
P85DK Nov 20 '15

Der står 66 kW som er Maximun Hourly Output, mens Maximum net power er (var) 193 kW(front) og 350 kW (rear) og maximum 30 min power er (var) 79 kW(front) og 90 kW(rear) på en P85D

Nu er det hele jo ikke lige til, da man fx ikke kan slå type godkendelsen op på en Model S på Trafikstyrelsens hjemmeside: http://www.trafikstyrelsen.dk/...typegodkendelse.aspx

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 20 '15
Sider: 1 2 »