Loading...
dk

Opladning i CPH | Tesla Forum

JF
JF Apr 7 '14

CPH tilbyder "næsten" gratis opladning i P8, level -2.

"Næsten" fordi der stadig skal betales deres griske parkeringsafgift, hvilket jo mere en rigeligt dækker udgiften til den smugle strøm man tager med hjem.

P-pladserne forbeholdt EL-biler tilbyder det blå CEE stik.

Der var allerede travlt:

Jeg fandt dog et lidt hurtigere rødt CEE-stik kun 20 meter derfra på samme etage:

PBP
PBP Apr 7 '14

med de blå stik er vi vist nødt til at tage en tur til Japan og tilbage igen, for at den kan køre retur til centrum af KBH.

FrederikC
FrederikC Apr 7 '14

Jeg læste på det norske forum at hvis man går fra CEE/BLÅ til Schuko så er man låst til 13A, men går du fra blå til CEE/RØD så får du 16A. Det var vidst en begrænsning i FW (efter den garage brand). Ikke at de 3A rykker alverden, men det hjælper jo alt sammen.

JensMelhede
JensMelhede Apr 7 '14

Med single fase 16A, kan man lade med ca. 15km/t, så en dag ud/hjem på 12 timer giver faktisk 180km +/-. Det har jeg da tænkt mig at benytte, de ca. 5-10 gange jeg flyver om måneden. En 2 dages tur (1,5døgn) giver endda en fuld opladning.

FrederikC
FrederikC Apr 7 '14

Hold da op, så er du da en berejst mand, med bonus miles på kontoen ;o)

Hookmaker
Hookmaker Apr 7 '14

Kanon fedt, at du ikke er tilfreds med deres ladeløsning og så lige "napper" lidt strøm fra et andet stik, hehe..;-)

JensMelhede
JensMelhede Apr 7 '14

Ja jeg rejser en del, men mest Nordisk.

Enig mht. 32A stikket, det vil jeg lede efter når jeg skal i P8 onsdag morgen :-)

Renedyhr
Renedyhr Apr 7 '14
Hvad gør man hvis man er på ferie i en uge? Må laderne blive på så længe?
Raymond
Raymond Apr 7 '14

@Renedyhr, ja, det anbefales at ladekablet er tilsluttet altid, selv mange måneder.

Renedyhr
Renedyhr Apr 7 '14
@Raymond, bare der ikke er nogen som stjæler ladekablet - har nemlig kun denne ene lademulighed ;-)
Kiefer
Kiefer Apr 7 '14

Ladekablet skulle gerne være låst fast når bilen er låst.

/Martin

JF
JF Apr 7 '14
@JensMelhede: Jeg fandt kun ét rødt CEE. Men er retur igen tirsdag aften, så onsdag skulle det være ledigt :-). Du finder det i samme række som de reserverede stik, men helt nede i bunden. På døren ved siden af står der: -2J.
@Renedyhr: Når bilen låser, bliver kablet også låst fast til bilen. Så der skal hærværk til for at stjæle mobilladeren.
JensMelhede
JensMelhede Apr 9 '14

Checkede lige rundt omkring i P8 og P6, der er min. 6 stk. 3-fase 16A stik rundt omkring.