Loading...
dk

Model S bryder i brand! | Tesla Forum

SuneH
SuneH Nov 22 '15
Undskyld den lidt sensationsagtige overskrift. Som beskrevet andetsteds på forum, havde jeg en begivenhedsrig nat på motor- og hovedveje omkring Roskilde. På et tidspunkt holdt vi stille på motorvejen og folk var ude af bilerne for at hjælpe hinanden. Bilen bag mig var en taxa, og den flinke (tyrkiske) taxamand fortalte mig, at "du skal passe på med den Tesla, el-system ikke god i den. I går en bryde i brand foran mig på motorvejen".
Han fortalte videre, at de havde problemer med elsystemet. Dog uden at fortælle hvor han vidste det fra.
Har andre hørt om en Tesla, som er brudt spontant i brand i hovedstadsområdet inden for den seneste uge? Og er der noget om hans påstand om at de har problemer generelt?
lysmanden
lysmanden Nov 22 '15

sune: har du tjekket om du stadig har din pung, smykker og ur? ;-)

 

muller
muller Nov 22 '15

Jeg har umiddelbart svært ved at forestille mig en Tesla bryde i brand uden at medierne var all-over.

Og de eneste problemer jeg har hørt om er manglende performance i p85d, utætte lygter, skæve lister, fejl i lakken på ny biler og lign. Lige el-systemet ser ud til at fungere ret godt :-)

priess
priess Nov 22 '15
Pr. solgt bil, ICE-biler i forhold til Model S, er der ifølge statistikken langt færre Model S der bryder i brand. Du er dermed mere sikker på ikke at opleve en brændende bil, hvis du sætter dig ind i en Tesla, fremfor en anden bil.
Kiefer
Kiefer Nov 22 '15

SuneH: I en sådan situation er der kun en ting at gøre: Et lille overbærende smil, et lille klap på skulderen og så en kommentar med "ja ja, så siger vi det"

/Martin

The_Stig
The_Stig Nov 23 '15

+1 - misundelse er en grim ting

Mwn
Mwn Nov 23 '15

Kan det tænkes at henviser til den Model S der brændte efter at den fik et anhænger-træk kørt op i batteriet?

 

Det var jo derfor Tesla begyndte at installere titanium skjold under bunden af bilen.

 

Men det var jo et uheld som ikke har noget med el-systemet at gøre. Generelt synes jeg at el-delen af bilen er den som er lavet bedst.

NT_nofuel
NT_nofuel Nov 23 '15

Han er bare misundelig fordi han ikke kører i en Tesla taxa :)

Kristian70k
Kristian70k Nov 23 '15
Bare se hvor meget der er skrevet om en sele..
SuneH
SuneH Nov 23 '15
Citat fra Mwn

Kan det tænkes at henviser til den Model S der brændte efter at den fik et anhænger-træk kørt op i batteriet?

Nej, han sagde, at bilen lige foran ham var brudt i brand for øjnene af ham på motorvejen. Men jeg er enig, hvis noget sådant virkelig var sket, ville det være ude i pressen big time. Og Teslaforum plejer jo at være velinformerede.

Hvad der har fået ham til at sige sådan, ved jeg ikke.

Og ja, jeg har både mobil og tegnebog endnu :-) 

Mwn
Mwn Nov 23 '15

Ja, det ville være overalt. Så det må være en røver eller han tog en brændende audi for at være en tesla.

 

kajakaj
kajakaj Nov 23 '15

Eller en VW - dette skete sidste weekend i Randers

~RANDERS: Natten til lørdag kort efter midnat brændte en
bil på en parkeringsplads på Munkdrupvej i det sydøstlige
Randers. Randers brandvæsen og bilen, en VW Passat stationcar,
udbrændte. Politiets teknikere har undersøgt bilen for
at fastslå årsagen til branden.

muller
muller Nov 23 '15

@kajakaj: Hvad gør de i Randers i fremtiden, efter at brandvæsnet er udbrændt? ;-)

MS
MS Nov 23 '15
Lyder ubehageligt at en bil på den måde er brændt ud. Og glad for at høre, at det ikke - måske - var en Tesla. Måske det var VW'ens software der kortsluttede.....
Morten