Loading...
dk

Udsigt til endnu et år med refusion af el-afgift - eller hvad? | Tesla Forum

ODE90D
ODE90D Nov 24 '15

Jeg har i beregningen kun medtaget 2016, men mon ikke ordningen vil fortsætte mange år endnu, da beskatningen på EL som "brændstof" er 2-3 gange højere end den på benzin/diesel, hvis vi skal betale den fulde afgift - og den kan man simpelthen ikke forsvare fra politisk side. Så der er nok mere fornuft i at hoppe på en sådan ordning end beregningen giver udtryk for.

Man skal jo også huske at man "afdrager" på ladestanderen ifm den månedlige leje og at man efter 3-4 år ejer den. 

Umiddelbart vil jeg mene at man skal have et el forbrug ved ladning hjemme, hvor refusionen bliver mindre end den månedlige leje for ladeboksen,  hvis man skal undlade at hoppe på ordningen.

Kokken
Kokken Nov 24 '15
Jeg driver egen virksomhed fra min hjemmeadresse og påtænker at købe min egen ladeboks.
Er der nogen på forummet der ved om man kan opnå afgiftsrefusion når jeg i forvejen har solceller på taget efter den gode gamle nettoordning - jeg bruger mere strøm end jeg selv kan producere.
Bh. Kokken
egernmus
egernmus Nov 24 '15

Det er et krav (i 2015 versionen i hvert fald, kender ikke det måske nye), at der er betalt fuld afgift af de KWh du skal have refunderet .. så ingen tilmelding til elvarme-afgiftreduktion over 4000 KWh og kun det forbrug til opladning, som ligger over din egenproduktion pr år på solceller, hvis du er under gammel ordning, må være kravet.

Du laver afgiftsrefusion via dit moms-regnskab, så dit firma skal være moms-registreret (men det er det nok, hvis der er bare lidt omsætning :))

/Ulrik

move
move Nov 24 '15
Kære Deacon,egernmus og Elgaard<br />
<br />
Tak for super brugbare svar!<br />
<br />
Har jordvarme og refusion den vej, så det bliver nok ikke noget for mig med virksomheden...<br />
Forummets indlæg er redigeret af move Nov 24 '15
Boski
Boski Nov 25 '15

Jeg har trukket kr 1,03 fra pr. KW/H i år, er det ikke sådan det er?

Raymond
Raymond Nov 25 '15

Boski: Ikke helt, beløbet ændrer sig, du kan hygge dig lidt med nedenstående link:

http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=2062223&lang=AR

Boski
Boski Nov 25 '15

Tak Raymond! Når jeg har betalt min el-regning, er beløbet jeg betalerinkl. moms. Derfor må det beløb jeg kan fratrække alså være 87,8 øre + moms 109,75 øre, eller hvad? Sådan forstår jeg det.

JAndersen
JAndersen Nov 25 '15

Boski: 

Har du et firma eller har du gjort det som privat?

Boski
Boski Nov 25 '15

Vi har firma, og har trukket beløbet fra på vores momsafregning.

Sider: « 1 2