Loading...
en

Leasing af Tesla

120281
120281 Apr 8 '14

Nu laver Tesla selv et finansieringsselskab kaldet Tesla Finance.

I første omgang til virksomheder. Men mon ikke det vi ser i Tyskland og kommer til Danmark. Ved så bare ikke om leasing i Tyskland også er Tesla selv der står bagved, eller et andet finansieringsselskab.

http://seekingalpha.com/news/1664283-tesla-motors-launches-business-leasing-subsidiary

Kiefer
Kiefer Apr 8 '14

Jeg mener at leasing ved Tesla i Tyskland er igennem Sixt.

De fleste bilfirmaer med respekt for sig selv har vel et finansieringsselskab også. De kan vel lige så godt selv tjene pengene på at låne ud end at få andre til det...

/Martin

120281
120281 Apr 8 '14

Ja men det kunne være rart i DK. Så det ikke skal betale 12-15k pr. mdr. for Nellemand og andre firmaer som tilbyder det pt.

Det skal jo ned i ca. 7k pr. mdr før det er interessant. Samme pris som BMW 520d (ved godt Tesla ikke kan fjerne moms) Men Det er ca, det den ligger til i Tyskland.

Anden model kan være som i USA hvor de garantere en tilbagekøbspris. For syntes den ubekendte med restværdi, hvis man køber den og man ikke ved hvad den ca. er værd om eks. 3 år. Der vil leasing kunne fjerne den usikkerhed.

MartinPedersen
MartinPedersen Apr 8 '14

Ja, specielt hvis der er hold i de nye beregninger, om hvor lidt det vil koste at fjerne registrerings afgiften på alle biler i DK.

Men jeg har skrevet til Sixt i DK, vedr. mulighederne for samme Tesla løsning som i Tyskland.

MartinPedersen
MartinPedersen Apr 8 '14

Her er en af artiklerne vedr. afgift fjernelse, Tesla er også nævnt i artiklen:

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article2257591.ece

FrederikC
FrederikC Apr 8 '14

Måske en ny tråd omkring afgifter var en god ide.

Jeg kan se mange aspekter af afgifterne, hvis de fjerner dem bliver TMS nok mindre attraktiv med mindre man virkelig går op i miljø og driftsøkonomi. For så kommer Aston og Jaguar til at ligge tæt prismæssigt, også ved jeg da ikke om jeg havde valgt en Aston istedet (bare for sjov).

Kiefer
Kiefer Apr 8 '14

Nå så Ole Birk Olesen ejer en Tesla, måske man skulle skrive til ham og foreslå en nedsættelse af el-afgiften i stedet ;-)

/Martin

NOELON
NOELON Apr 8 '14

Problemet er bare, at man kun ser snævert afgift politisk på det - læs regnedrenge. Hvis man har en mere holistisk tilgang ville man indrage sundhedområdet iform af øget partikelforurening, støj og miljøhensyn. Og så ville man få ganske andre negative effekter ved at slippe afgiften løs for alle biler.

FrederikC
FrederikC Apr 8 '14

Men ønsker vi at gøre microbiler med 23 km/l billigere og få flere af dem på gaden?

Jeg er enig TSLA i at man skal se det store billede, og ikke bare kigge på kroner/øre.

Alt hvad der vedr. afgiftsystemet vil få konsekvenser, og det skal gennemtænkes nøje.

Kiefer
Kiefer Apr 8 '14

Det bliver ofte netop et spørgsmål om kroner øre og provenu i form af tabte/mistede indtægter for staten her og nu. Jeg tror nu ikke der kommer flere mikrobiler på markedet hvis afgiften forsvinder, tværtimod så vil de fuldstændig forsvinde ud af gadebilledet, bare se på Tyskland eller Sverige hvor få af den type biler der rent faktisk kører rundt dernede. Der er jo næsten ingen afgift på dem i forvejen efter den seneste afgiftsnedsættelse.

Og så er det trods alt et rimelig simpelt trick for LA at sige vi skal afskaffe registreringsafgiften, det er jo  gratis at sige, og det skaffer vælgere der synes bilerne er for dyre uden hensyn til miljøet.

Og ja, så vil FDM selvfølgelig komme med deres argumenter for at vi skal afskaffe afgiften så vi kan få deres "miljøvenlige" fosile benzin/dieselbiler på vejene. De har vist en eller anden misforstået opfattelse af at diesel eller benzin er godt for miljøet bare man kalder det blåt...

/Martin

NOELON
NOELON Apr 8 '14

Enig i at konsekvensen vil blive større biler og dermed oftest større problemer med sundhed og miljø. Jeg er godt klar over at der er flere af de større modeller der er optimeret ift. forbrug - det Kiefer kalder blåt - og derfor siger jeg 'oftest'. Men jeg er ikke i tvivl om tendens og gennemsnit. Det vil blive et reelt problem.

nicom
nicom Apr 8 '14

Jeg er nok næsten den eneste person i hele Danmark som mener at det afgiftssystem vi har nu er helt  i orden og retfærdigt da miljøbiler er beskattet mindre end biler med højt brændstof forbrug. Den generelle danskeres opfattelse er at registreringafgiften er alt for høj er egentligt noget sludder . Elbiler er afgiftsfrie men også biler der køre langt på literen er praktisk talt frie f.eks BMW i3 rex som fordi den kører 166km pr. Liter er næsten afgiftsfrie pga afgiftsfradrag . I nærmeste fremtid vil udvalget af Elbiler og hybrider være større og billigere end det er nu og hermed vil bilparken udskiftes i den retning og i løbet af et årti næsten alle kører en afgiftsfri bil der miljømæssig forsvarlig. (Mon ikke en passat eller insignia kan køre 50 km/l om 5 år , det er da 136000 kr i afgiftsfradrag)

Hvis registreringsafgift ændres risikere man at ens dyrt indkøbte afgiftsplaget bil bliver værdiløs . Man risikere roadpricing som kun er brugbart steder hvor vejene er overbelastede ellers vil være et ødelæggende afgiftssystem der hæmmer infrastrukturen den frie billige bevægelighed i bil. Biler og veje er skabt til at bliver brugt og jeg hader at køre betalingsveje i Spanien og Frankrig på tomme dyre motorveje.

Jeg tror et nyt afgiftssystem(hvis det nogensinde indføres) betyder højere skatter.

:;^)   ups lidt uden for emne

Hookmaker
Hookmaker Apr 9 '14

Nu er det nok ikke her vi skal diskutere det Nicom, men det kan du ikke mene. Registreringsafgiften er ALENE et levn fra oliekrisen der skulle sikre at importen blev begrænset. Siden hen er den blevet en sutteklud for Danmark og de danske regeringer - 40-30-20 og nu tilsyneladende kun 7 MiaDKK er ikke sådan at holde fingrene fra. MEN det er en DØD luksusafgift. Lad manden der vil eje en Ferrari købe den på lige vilkår med alle andre i verden, hvordan vi så beskatter ham når han forlader garagen - ja det kan vi jo i Danmark selv beslutte hvordan vi så gør. Og afgift SKAL betales ved forbrug for at være mest fair - ellers giver det ingen mening. Surt for pendlerne vil mange måske sige, men de får i mange tilfælde betalt så rigeligt igen ved lavere priser på ejendomme m.m.  

andersv3
andersv3 Jun 17 '16

Det bliver utroligt spændende, hvis Tesla finance kommer til Danmark og til private forbruger. Kunne være spændende og se hvad man kan lease en tesla til hos dem :)

PeterE
PeterE Jun 17 '16

Tjah, beklager at være den potentielle lyseslukker her - jeg tror ikke at yderligere leasing, langtidleje eller andre tilbud bliver mere og mere spændende.

Alle de her tilbud hænger jo 100% sammen med prisen på en ny Tesla +afgifterne i en-eller-anden form. Ja, det er noget med at betale afgiften i småbidder ved fx flexleasing, der er noget med usikkerheden man slipper for ved alm leasing osv osv osv. Sixt tilbyder jo allerede langtidsleje i DK, og jeg tvivler meget på om andre - inkl Tesla selv - kan gøre det mere anderledes.

Og nej, jeg synes ikke at Tesla skal tilbyde nogen form for finansiering. Tesla skal udvikle morgendagens bil, idag :)

The Forum post is edited by PeterE Jun 17 '16