Loading...
dk

Kopholdere | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Apr 8 '14

Hej.

Er der andre end mig der er blevet en lille smule træt af de to integrerede kopholdere der er i forreste del af bilen, hvis jeg placerer en flaske eller andet i venstre side slår jeg konstant til flasken med albuen, og hvis jeg så vælger at flytte den over i højre side af midterarmlænet, ja så kan medpassageren jo ikke have noget stående og så slår hun/han til flasken i stedet.

Er der nogen der har fået installeret en midterkonsol med kopholdere, som kan dele lidt ud af erfaringerne?

Synes det ser ud til at Tesla bare skriver "Coming soon" til deres udgave.

/Martin

NOELON
NOELON Apr 8 '14

@Martin: Ja jeg har midterkonsollen installeret. Fik den faktisk leveret før jeg fik bilen. Jeg bestilte den direkte hos http://www.teslaccessories.com/ som er dem der producerer den. Når Tesla ikke har 'frigivet' den endnu er det sikkert et pris og branding spørgsmål. Men den fungerer perfekt i enhver henseende. Det lille lukkede rum foran kopholderen kan skule div. løse ting, som Clever og Eon kort min portåbner og div. nøgler mv. Bag er der et rum til en mobil hvor jeg har ført 2 kabler til de 2 standard USB stik op - en til iPhone og en til Android. Så kan både jeg og konen oplade mobilen undervejs. Checket løsning.

KS
KS Apr 8 '14

@Carl,

Jeg er helt enig, centerkonsollen er perfekt. Jeg er glad for at tingene ikke ligger og roder rundt på gulvet. Kopholderen kunne være bedre monteret, men jeg ville ikke undvære den..

NOELON
NOELON Apr 8 '14

@Keitzberg: Ja kop holderen i centerkonsollen er ikke optimal. Den sider ikke helt fast, så når man løfter flasken op oplever man at holderen ryger med op. Overvejer at lime den fast.

Men derudover er der fra samme firma en ny midterkonsol, der vender kop holderne bagud, hvilket giver meget mere mening ift. bagsæde folkene. Overvejer at bestille den, men venter lige til jeg ser om Tesla får et klarere fohold til Teslaassesories.

Hookmaker
Hookmaker Apr 9 '14

Overvejer også Teslaaccessories midterkonsol, MEN det centerarmlæn m.m. til bagsædet der figurerer billeder af på nettet fra en tidligere tid, det er genialt og det gad jeg virkelig godt have. 

NOELON
NOELON Apr 9 '14

@Hookmaker. Jeg er helt enig i at centerarmlænet er det Tesla burde have lavet. Men årsagen til at jeg ikke allerede har bestilt det er det kræver montering... formentlig af Tesla og her vil jeg godt lige se hvordan forholdet mellem de 2 parter er rent konkret.

Hookmaker
Hookmaker Apr 9 '14

Denne her er den jeg taler om - fedt hvis man kunne få den!

NOELON
NOELON Apr 9 '14

ok, men det var ikke den jeg tænkte på. Men den ser faktisk rigtig fed ud og brugbar for 2 i bagsædet. Men den er ikke fra Teslaassecories. Hvor har du set den?

Hookmaker
Hookmaker Apr 9 '14

Tror det var en Tesla fik fremstillet i prototype dagene - men den har åbenbart aldrig set dagens lys senere. Ville give en halv arm for den...;-)

Kiefer
Kiefer Apr 9 '14

Den ser faktisk rigtig lækker ud, vil tro at ungerne i et børnesæde rent faktisk også ville kunne nå kopperne, nogen der ved hvordan den er monteret?

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Apr 9 '14

OG SÅ er der jo lige Avantelle - de laver faktisk 2 fede produkter!

http://www.avantelle.com

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Apr 9 '14
NOELON
NOELON Apr 9 '14

jep, men jeg synes det billede du viser er den rigtige - ikke den fra avantelle. Ærgerligt hvis den ikke sættes i produktion.

Kiefer
Kiefer Apr 9 '14

Jeg tror ikke ungerne i et børnesæde kan nå kopperne i den fra avantella, den sidder nok ldit for langt nede. Havde været rart hvis Tesla havde taget samme konsekvens som Mercedes har gjort i den nye S-klasse og sagt at der kun skal sidde to på bagsædet og så lavet et ordentligt midterarmlæn med hvad der nu skal til af diverse, bla. køleskab :-)

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Apr 9 '14

Undrer mig over hvordan Martin Minister kunne have den som ministerbil - den er ikke beregnet som arbejdssted på bagsædet ihvertfald..;-)

Kiefer
Kiefer Apr 9 '14

Jeg tror det lige så meget var et statement fra ministeriets side. Jeg må dog sige at jeg aldrig har mødt manden, så jeg ved ikke om han er mere end 1,5 meter høj ;-)

Men har man en nogenlunde almindelig højde som jeg selv omkring de 1,75, er det egentlig ikke slemt at sidde deromme og hvis man kører passagersædet foran helt frem er der vel i princippet plads til at man kan sidde og arbejde lidt.

/Martin

Renedyhr
Renedyhr Apr 9 '14

Er Lidegaards gamle ministerbil blevet solgt eller hvem kører rundt i hans Tesla nu?

NOELON
NOELON Apr 9 '14

Jeg har mødt ham og han er høj. Men enig med Kiefer, at der er ok plads når man kører passagersædet frem. Selv sagde han jo at Tesla'en var den enste der havde den nødvendige størrelse til en ministerbil. SÅ vidt jeg ved ville han gerne have taget den med over i Udenrigsministeriet, men fik ikke lov. Så det er formodentlig Rasmus Helveg der har overtaget den