Loading...
dk

Samle selv ladeboks | Tesla Forum

KS
KS Apr 23 '14

Det vil med stor sandsynlighed blive i Sejlklubbens lokaler - Hundige havn, Hejren (Den havn længst ude)

Har vi hvad vi skal bruge af værktøj og diverse ledninger/terminaler m.v. - ellers kan jeg skaffe noget fra den lokale elektrikker (som ligger på samme bådebro som jeg).

KS
KS Apr 24 '14
Det bliver i klubhuset, Hejren 21, 2670 Greve.
Lad mig vide hvor mange vi bliver, så henter jeg pizza på Dominos.
Hookmaker
Hookmaker Apr 24 '14

Jeg har rykket elbilsupport igen for kabel.

Pedro
Pedro Apr 27 '14

Jeg fik kabel (2,5 kvadrat) samt et stik hjem fra ESL i går. Jeg har i dag lavet en test-opstilling for at se at alting fungerede som det skulle samt finde ud af hvad bilen sagde til kun 1 fase, den ladede som den skulle både med 1 og 3 faser.

Elektronikken er fra Open EVSE, det er diy print og display. Det tog 2-3 timer at lodde, jeg er begynder og måtte derfor slå ting op undervejs.

Ledningerne der stritter ud af stikket er til modstand. Jeg skal have eksperimenteret lidt med at ændre modstanden med en knap for at se om kablet derved frigives som på UMC.

muller
muller Apr 28 '14

Jeg er lige røget lidt ud loopet;

1. kan vi gennemføre byg-selv-aften torsdag den 1. maj uden de dele som endnu ikke er modtaget?

2. er det meningen at alle (der kan) dukker op begge aftener? Eller hvordan forventes tidsforbruget at være? (Der er lige lidt planlægning med familien der skal koordineres...)

3. Skal man selv have noget værktøj/loddekolbe med?

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg håber på temmelig meget supervision i løbet af aftenen! Men ser i øvrigt meget frem til det/dem :-)

Hookmaker
Hookmaker Apr 28 '14

Vi mangler såvidt jeg ved kun kabel 5G6mm2 med pilot. Det er desværre ikke kommet fra Elbilssupport på trods af at det er over 3 uger siden det blev bestilt. Jeg har idag talt med Rabicon i Holland og der er ikke noget probelm der, de har det og har hele tiden haft det på lager. Så nu forsøger jeg at få det gennem en anden leverandør - min tålmodighed med ES er ved at være opbrugt.

Hookmaker
Hookmaker Apr 29 '14

VEDR SAML SELV AFTENEN Torsdag d. 1 maj:

Som KSeitzberg har nævnt foroven mødes vi ved Sejlklubbens klubhus, Hejren 21, 2670 Greve. kl. 19

Brian Massesson medbringer de dele der er bestilt til DEM DER HAR BESTILT OG BETALT hos ham. 5G6mm2 med pilot kabel har vi takket været Dansk Elbilssupport ENDNU IKKE fået! Så det bliver til eftermontering.

HUSK selv:

- kabel (fra ladebox til væg) - jeg bruger selv 6mm2. (dette kan også eftermonteres)

- 1 stk. rødt CEE32A HANSTIK fra feks. Harald Skrald

- (Loddekolbe), værktøj m.m. - hvad du nu har. Der vil være masser til rådighed - men det er jo altid fedt hvis man selv har noget man kan bruge.

Kom og byg eller kom og vær med på en hygger - eller fremvisning af din slæde - alle er velkomne. 

SKRIV en pm til Kseitzberg - hvis du regner med at ville spise pizza - tag selv noget at drikke med.

/Henrik

NOELON
NOELON Apr 29 '14

Lyder fint. Men hvad med d. 7. Maj bliver det til noget? Jeg kan ikke på Torsdag og har stemt på d. 7.

/Carl

brianmassesson
brianmassesson Apr 29 '14

Hej Carl,

Vi laver en aften den 7. maj også. Ken og jeg kommer i hvert fald...

/Brian

brianmassesson
brianmassesson Apr 29 '14

Lige en opdatering på stumper.

Jeg har modtaget MainPine styrerelæ fra Holland i dag.
Mennekes stik er klar.
Mont. kasse, forskruninger, tyller til kabel, Din skinner; Jordklemmer, 40A Kontraktor, osv. skulle ligge klar til afhentning i morgen.
Hookmaker skaffer 10 stk. 220 ohm's modstande i morgen.

Jeg har en loddekolbe, til at lodde modstande fast i Mennekesstik.
Husk gummikabel og 32A CEE som Hookmaker skriver i ovenstående.

Vi ses
Brian

NOELON
NOELON Apr 29 '14

Hej Brian. Perfekt. Så ses vi der og mon ikke Claus (cvitting) overvejer at komme d. 7. så.

muller
muller Apr 30 '14

@hookmaker: Jeg har et rødt 16A400V CEE udtag i carporten for tiden. Så jeg skal vel "nøjes" med et 16A CEE hanstik, er det ikke korrekt? Er der ikke noget med at et 32A hanstik ikke kan sættes i et 16A udtag? (beklager mine manglende kundskaber...)

muller
muller Apr 30 '14

På Harald's hjemmeside sælger de gummikabel i 50m ruller. Jeg skal nok kun bruge en halv meter (fra vægudtag til ladeboks). Er der nogen der har investeret i et længere stykke kabel og er interesseret i at sælge en stump fra? :-)

cvitting
cvitting Apr 30 '14

Jeg kommer helst den 7. maj, men hvis dette ikke bliver til noget, kommer jeg i morgen. Jeg VIL hilse på og høre mere ... :-)

Hookmaker
Hookmaker Apr 30 '14

@Muller + andre: HUSK lige at ladeboks kun gør nytte ved 32A. Dvs har du kun et 16A udtag på væggen eller kommer til et sådant derude, ja så kan du godt glemme ladeboksen...;-)

SÅ det skal være 32A.

KS
KS Apr 30 '14
@cvitting:
Vi laver også boksene den 7 - så du og tsla mfl også kan få bygget jeres ladebokse
Bianco
Bianco Apr 30 '14
Citat fra muller

På Harald's hjemmeside sælger de gummikabel i 50m ruller. Jeg skal nok kun bruge en halv meter (fra vægudtag til ladeboks). Er der nogen der har investeret i et længere stykke kabel og er interesseret i at sælge en stump fra? :-

Hej Muller, hvis du skal lave en fast installation, så skal det monteres med gråt installationskabel. Det sorte gummikabel er kun til mobile løsninger/forlængerledninger. 

muller
muller Apr 30 '14

Er det helt no-go at have en "mobil" løsning liggende "fast" i sin carport?

Kiefer
Kiefer Apr 30 '14

@Hookmaker: En ladeboks fungerer jo også på 16A og man slipper for at skulle tage sit ladekabel ud/ind konstant. Så jeg er ikke helt enig i at den kun gør nytte ved 32A, det er korrekt at du SKAL have en ladeboks ved 32A og kan i princippet undvære ved 16A hvis du har single lader. Jeg er nu glad nok for at jeg har sat en op i min carport så bare kan sætte kablet i bilen uden at tænke på at jeg skal huske at tage den med når jeg kører...

@Muller: Om det er no-go zt have en mobil løsning i sin carport, afhænger vel lidt af situationen, hvad tænker du når du skriver "mobil"?

Der kan være lidt diskussion om hvor du måske placerer en måler i det tilfælde at du har et ladeabonnement eller ej, der må jo ikke kunne måles andet end el til bilen på den, men det kommer man jo udover hvis måleren er placeret i selve laderen, så kan du godt lave din lader til at være en mobil udgave. Jeg har selv brugt et sort gummikabel med et 16A rødt CEE hanstik monteret som jeg så har sat til mit 16A CEE udtag i carporten.

Jeg har single lader i min bil, så derfor min installationbygget til 16A.  Forøvrigt kan jeg anbefale greenline.dk de sælger kabler pr. meter med fri fragt, så er du fri for at købe 50 meter når du kun skal bruge 1 meter :-)

/Martin

muller
muller Apr 30 '14

@Kiefer: det lyder som præcis det setup jeg havde forestillet mig, og også med samme begrundelse. Med mobil mente jeg kun at den kunne tages ud af stikket, og ikke var moteret med installationskabel som Bianco foreslår. Jeg havde tænkt mig at bygge laderen med et rødt 16A CEE stik, sætte det i udtaget, og så skrue boksen en lille smule fast på carport væggen. Så bliver det jo lidt en hybrid mellem fast og løs installation, som måske ikke er helt efter bogen?

Men pointen var netop at få en fast installation i carporten som ikke kostede 8.000 kr, og ikke var knyttet til et abonnement. At den så lader med 16A og ikke 32A er for mig underordnet. Har pt. single lader i bilen, og ingen udvidet mastesikring til at trække 32A - og heller ikke noget behov for dette.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »