Loading...
dk

Fødselsdag :) | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k Dec 1 '15

I morgen den 2 december 2015, er det 1 år siden jeg fik min P85.. sikke et år.. tallene er gjort op, og jeg kan se det har været det hele værd.. Jeg har kørt 74.297 km, jeg har har fyldt cirka 6000 kWh på hjemme, af dem er der kommet cirka 6000 kr. retur.. så det er cirka 6500 kr i strøm på 74.297 km.. resten er ladet på SUC, ganske lidt på clever.. Jeg har fået penge for cirka 62.000 km.. det er 74.000 kr for de første 20.000 km. og 88.200 for resten.. det er 162.200 minus lidt forsikring og strøm så giver det netto afdrag på omtrent 155.000 kr.. i det er min skatte besparelse ikke talt med.. men det er cirka 5000 kr pr måned netto kontant.. (fordi jeg gik fra firma bil til privat) så det i sig selv er 60.000 kr.. Men det er bare tal.. for hele fornemmelsen i at være TMS kørende er i sig selv fantastisk :) håber de kommende år kommer til at gå lige så godt som det forgående :) 

Batteri tal er det er gået fra 79 kwh til cirka 75/76kwh. jeg har droppet at se på hvor mange det lader til tybecial.. det falder mere eller mindre hver dag.. men fakta er at man kan bruge de  kwh der i bilen.. og det er nemmest med energi appen åben og procent sat til.. og 100% er sku altid 100% :) men min max rækkevidde ved landevej i det vejr vi har nu er cirka 375 km.. og for mig til en dag er det nok :)

håber alle nye og gamle ejere er lige så glad og tilfreds :) 

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 1 '15

Hej Kristian

Tillykke med årsdagen i morgen :-) Det er dejligt positivt at læse. Er faktisk glad for at du alligevel beholdte din gamle P85 blandt andet fordi så kan vi alle følge med i hvordan en TMS med så mange kilometer på tælleren ter sig :-) Jeg har det lidt lige som dig mht. typical og kWh. Jeg har også sat den til procentvisning og bruger energiappen en del på de længere ture. Håber at vi ser dig til byggedag i Jylland, så vi ikke kun er deltagere som ønsker at lære om lydisolering, men at der rent faktisk også er nogen repræsenteret som har erfaring med lydisolering og som ønsker at dele ud af den erfaring :-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 1 '15
SuneH
SuneH Dec 1 '15
Tillykke Kristian70k (lader til dit navn matcher antal km per år ret godt)
Hvor mange gange har du haft bilen til service og hvad er der blevet lavet? Det er interessant info for os begyndere.
Kristian70k
Kristian70k Dec 1 '15

:) vil meget gerne deltage.. svigermor fylder år den dag (ja det kom sku lidt bag på mig:)) men håber jeg kan komme afsted alligevel! 

jeg har min første gang tilgode endnu, har haft en del besøg ved tesla århus, men ikke fordi det er en mandags bil, mest mindre ting der lige skulle laves.. 

Har fået skiftet side ruder fordi de blev ridset, det var ikonet Kiefer der kunne fortælle mig det var en garanti sag :) det var en dag i middelfart vi snakkede om det.. 

så har jeg fået skiftet min drive unit, efter 33.000 km.. men igen det gik ret smertefrit..  ellers er der lige andre ting som de har skiftet.. men mindre.. alt på garanti.. har de klassiske ting som dug i baglygterne, og de små ting.. men det er alt sammen noteret og de laver det når der er lidt mere ro på.. min oplevelse med tesla service århus er super god.. de går sku langt for en.. håber i også har den oplevelse.. 

Kristian70k
Kristian70k Dec 1 '15

Citat fra Gustavsfar1

Hej Kristian

Tillykke med årsdagen i morgen :-) Det er dejligt positivt at læse. Er faktisk glad for at du alligevel beholdte din gamle P85 blandt andet fordi så kan vi alle følge med i hvordan en TMS med så mange kilometer på tælleren ter sig :-) Jeg har det lidt lige som dig mht. typical og kWh. Jeg har også sat den til procentvisning og bruger energiappen en del på de længere ture. Håber at vi ser dig til byggedag i Jylland, så vi ikke kun er deltagere som ønsker at lære om lydisolering, men at der rent faktisk også er nogen repræsenteret som har erfaring med lydisolering og som ønsker at dele ud af den erfaring :-)

Det med procent har godt nok fjernet mange bekymringer.. man får jo helt smadret tarmen hvis man ikke kan lade til det den står til oprindelig.. men kWh det kan man forholde sig til.. og der lader min som skrevet cirka 75/76 på fra 0 til 100% :) det kan jeg sagtens få til at hænge sammen.. det er jo stadig plus 400 på en sommerdag med lette skiftende vinde :) 
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 1 '15

Lige nøjagtig ;-)

Kristian70k
Kristian70k Dec 1 '15

BTW don't miss out..https://www.facebook.com/Discovery/ #racingextinction - et program der viser hvordan det virklig står til i de forskellige afkroge.. og hvor vigtigt det er der er folk som kæmper i mod.. Tesla er med i programmet.. se evt. trailer.. 

lysmanden
lysmanden Dec 2 '15
Tillykke med dagen idag. Spændene beretning
Flemming
Flemming Jan 31 '16
Så blev vores S85 2 år og det er blevet til 67000 km med et forbrug på 13910 Kwt eller 208 Wh/km hvilket passer helt overens med Tesla rækkeviddeberegner på Deres hjemmeside.
Bestilte bilen i maj 2013 og leveret 1 februar 2014, sååååå det var en lang ventetid og My.tesla
Blev sjekket op til flere gange daglig det sidste halve år inden leveringen.
Vi troede i starten ikke rigtig på at der ville komme de lovede SC, men der tog vi fejl, og vi er
I dag imponeret over at man på under 2 år har kunne etablere 216 SC i Europa.
På vores første ture i Tyskland hvor der endnu ikke var SC klarede vi os med lidt alm. 22 KW ladere
Og hotellernes tilbud om opladning. Har siden været i Polen, Slovakiet, Østrig, Frankrig, Belgien,
Holland og Tyskland uden nogen somhelst ladeproplemer.
Vi har haft en del børnesygdomme på bilen, som Tesla løbende har løst på fornemmeste vis, så
Vi har kun ros til værkstedet på Amager.
Så vi er et par meget tilfredse Teslaejere.
Flemming
Flemming Jan 31 '16
Så blev vores S85 2 år og det er blevet til 67000 km med et forbrug på 13910 Kwt eller 208 Wh/km hvilket passer helt overens med Tesla rækkeviddeberegner på Deres hjemmeside.
Bestilte bilen i maj 2013 og leveret 1 februar 2014, sååååå det var en lang ventetid og My.tesla
Blev sjekket op til flere gange daglig det sidste halve år inden leveringen.
Vi troede i starten ikke rigtig på at der ville komme de lovede SC, men der tog vi fejl, og vi er
I dag imponeret over at man på under 2 år har kunne etablere 216 SC i Europa.
På vores første ture i Tyskland hvor der endnu ikke var SC klarede vi os med lidt alm. 22 KW ladere
Og hotellernes tilbud om opladning. Har siden været i Polen, Slovakiet, Østrig, Frankrig, Belgien,
Holland og Tyskland uden nogen somhelst ladeproplemer.
Vi har haft en del børnesygdomme på bilen, som Tesla løbende har løst på fornemmeste vis, så
Vi har kun ros til værkstedet på Amager.
Så vi er et par meget tilfredse Teslaejere.
Maho
Maho Jan 31 '16

Tillykke Flemming. Det er sgu at være ægte frist-mover. For at SuC var oppe at køre, var afgørende for mit køb, da Teslaen er vores primære bil og denne skal kunne køre sydpå (med rimeligt tidsforbrug:-)

Bluecoffee
Bluecoffee Jan 31 '16

Tja, jeg kastede mig også ud i det på forventet efterbevilling i foråret 2013 - og ventede og ventede og ventede til 19.december samme år. Nu 61000 km senere kan jeg helt skrive under på Kristian70K's og Flemmings positive erfaringer, bortset fra det om Århus, hvor jeg ret beset kun har prøvet SuC uden for værkstedets åbningstid. Har i alt væsentligt kun godt at sige om både bil og service. Bare en lille ting: Dejligt at høre, at det trods alt er lykkedes for nogen at få Tesla til at dække ridser i ruden på garantien. Jeg prøvede det samme i København, men fik desværre nej. Jeg kunne købe en ny forrude til 8000 kr., hvis jeg ville... Så jeg vil da gerne høre lidt mere om, hvordan du, Kristian70K og evt. Kiefer fik Tesla til at sluge den kamel?

Kiefer
Kiefer Jan 31 '16

Bluecoffee: Det vart ikke ridser i foruden, det var ridser i sideruden forårsaget af rudehejset.

/Martin

MrCoffee
MrCoffee Feb 1 '16
Kiefer, kender du ikke den nye model hvor du kan sænke forruden, det er Musks svar på kompensation for manglen af cabriolet i sortimentet.
Kiefer
Kiefer Feb 1 '16

Vil det sige det var derfor de her lå i handskerummet?

https://fantasyfairesl.wordpress.com/events/silent-auction/unzipped-tesla-goggles/

:-)
/Martin

Henrik1968
Henrik1968 Feb 1 '16

@Kiefer

Jeg har samme problem formodentlig forårsaget af sidehejset. Blev dog afvist ved sidste check med begrundelsen "du er selv ansvarlig for at rense under gummilisten". Jeg har aldrig oplevet noget tilsvarende problem med andre biler.

Hvad var dit "winning argument"?

/Henrik