Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

The_Stig
The_Stig Aug 14 '15

@Tue

Jo - det har du nok ret i, fokus ligger "heldigvis" andre steder :-) og der skal jo nok også mere end 100 biler til EU inden de bestiller et skib...?

Sithfury
Sithfury Aug 14 '15

@The_Stig jeg tror ikke Tesla er oppe i den størrelse hvor de booker et helt skib, men nok nærmere x antal containere, på et skib.

The_Stig
The_Stig Aug 14 '15

@Sithfury

Nej det har du nok ret i, men mon ikke de anvende alm. lavdæksskibe og så får 1/4 dæksareal sammen med alle de X5´er, ML´er, og andre EU biler der produceres i Goods Own Country som skal afskibes til Rotterdam?

Hyrtig
Hyrtig Aug 14 '15

Så har jeg bestilt min Tesla S85D til levering primo november 2015 - 14 dage tidligere hvis jeg bekræfter min ordre endeligt nu. Jeg har gjort købsaftalen betinget af, at bilen leveres indregistreret til mig inden udgangen af 2015 for at sikre afgiftsfriheden - så mon ikke Tesla sørger for dette?

I øvrigt oplyste Tesla at jeg var kunde nr. 20 der bestilte en Tesla i dag - så jeg tror de har travlt inden bilen pålægges afgift - og i øvrigt kommer der prisstigninger på både bil og pakker på 3% fra på mandag, den 17. august 2015.

Jeg glæder mig til november..........

MVH/Lars Hürtig

The_Stig
The_Stig Aug 14 '15

@Hyrtig

Nu brugte du vel linket til 10tkr I rabat? Ellers bør du vel begynde forfra...

Kiefer
Kiefer Aug 15 '15

TheStig: Jeg tror ikke du kan få en betinget købsaftale ved at bruge et referencelink, her er du nok nød til at gå ned i butikken.

/Martin

BlackPanther
BlackPanther Aug 15 '15

Ohhh ohhh ohhh  :-)
Anslået leveringstidspunkt har ændret sig fra September til Slut august - September

Snart T dag :-)

KimT
KimT Aug 15 '15

Det står min nu også til ! Jeg har dog skrevet til Århus i torsdags for at høre om de havde en mere præcis dato, da jeg har en leasingbil der er opsagt pr. 31/8. Så jeg skal have fundet en løsning hvis leveringen bliver senere end 1. uge af sep.

BlackPanther
BlackPanther Aug 15 '15

@KimT
Du burde jo, hvis der er retfærdighed til, få den ca. en uge før mig da jeg bestilte min d. 30 juni ;-)

status:
30/6 ordre dato
31/6 bestillingstidspunkt
11/7 produktion start
16/7 Produktion slut
7/8   Fakturadato
15/8 Ændret lev. tidspunkt fra September til Slut august - September

Forummets indlæg er redigeret af BlackPanther Aug 15 '15
Hyrtig
Hyrtig Aug 15 '15

Til Kiefer & The Stig: Ja, naturligvis har jeg benyttet mig af rabatmuligheden via en kammerat, og med hensyn til den købsforbeholdet har jeg fået Tesla til at sende mig en bekræftende mail.

krumling
krumling Aug 15 '15

september

--> Late September

--> October

...arrg!!

The_Stig
The_Stig Aug 15 '15

@Kim

Hvis alt andet mislykkes kan du jo bruge "gomore" - der er biler til korttidsleje til absolute fair prices

Asger
Asger Aug 18 '15
Så blev det endelig min tur. Helt klart en oplevelse som hvis Jul, fødselsdag og Hjallerup marked var samlet på en og samme dag. Tak til alle som fik mig overbevist om at P85D var det rigtige valg.
Chris
Chris Aug 18 '15
Damn den ser godt ud med de grå fælge Asger. Very nice. Tillykke med den.
Forummets indlæg er redigeret af Chris Aug 18 '15
JL
JL Aug 18 '15

@Asger: Er vild med den grå farve og bliver aldrig træt af at se billeder af Tesla'er - lige meget hvor mange billeder jeg ser :-) Tillykke med den!

BlackPanther
BlackPanther Aug 21 '15

Ny status :-) :-) :-)
30/6 ordre dato
31/6 bestillingstidspunkt
11/7 produktion start
16/7 Produktion slut
7/8   Fakturadato
15/8 Ændret lev. tidspunkt fra September til Slut august - September
21/8 Afhentningstidspunkt: Thursday, September10 

"jul" om 20 dage........ ohhh, kan ikke vente :-)

KimT
KimT Aug 21 '15

Jeg har intet hørt - (se mine datoer lidt længere oppe) !!!!

Skrev til DS i sidste uge (han var væk ind til torsdag), skrev igen fredag. Ringede nok 6 gange i onsdags og lagde en besked. Stadig ingen svar. Kører forbi Århus på vej hjem fra arbejde. Har som nævnt et andet sted en leasing bil der skal afleveres 31/8, og en lille uge kan vi vel nok undvære bil nr. 2

Forummets indlæg er redigeret af KimT Aug 21 '15
Pim
Pim Aug 21 '15

Jeg føler mig også lidt snydt nu...

28/6 ordre dato
28/6 bestillingstidspunkt
11/7 produktion start
24/7 Produktion slut
7/8   Fakturadato
21/8 Afhentningstidspunkt: September22  

Men de gør sig vel bare lidt mere umage med min bil, de har nok hørt at jeg er krakiler :-)

Kiefer
Kiefer Aug 21 '15

Pim: Hvor er det du føler dig snydt?

3 måneder fra du bestiller til du kan afhente din bil synes jeg da er helt fint, vi andre måtte i perioden 2013/2014 vente mellem 5 og 7 måneder fra bekræftelse af bestilling, til bilen kunne afhentes.

/Martin

Pim
Pim Aug 21 '15

Kiefer: Det var et svar til MrTesla, som bestilte et par dage senere, men afhenter knap 14 dage før.

Jeg sammenligner med situationen nu, ikke med hvordanden var tidligere.

Dette emne er sticky