@Tue
Jo - det har du nok ret i, fokus ligger "heldigvis" andre steder :-) og der skal jo nok også mere end 100 biler til EU inden de bestiller et skib...?
@Tue
Jo - det har du nok ret i, fokus ligger "heldigvis" andre steder :-) og der skal jo nok også mere end 100 biler til EU inden de bestiller et skib...?
@The_Stig jeg tror ikke Tesla er oppe i den størrelse hvor de booker et helt skib, men nok nærmere x antal containere, på et skib.
@Sithfury
Nej det har du nok ret i, men mon ikke de anvende alm. lavdæksskibe og så får 1/4 dæksareal sammen med alle de X5´er, ML´er, og andre EU biler der produceres i Goods Own Country som skal afskibes til Rotterdam?
Så har jeg bestilt min Tesla S85D til levering primo november 2015 - 14 dage tidligere hvis jeg bekræfter min ordre endeligt nu. Jeg har gjort købsaftalen betinget af, at bilen leveres indregistreret til mig inden udgangen af 2015 for at sikre afgiftsfriheden - så mon ikke Tesla sørger for dette?
I øvrigt oplyste Tesla at jeg var kunde nr. 20 der bestilte en Tesla i dag - så jeg tror de har travlt inden bilen pålægges afgift - og i øvrigt kommer der prisstigninger på både bil og pakker på 3% fra på mandag, den 17. august 2015.
Jeg glæder mig til november..........
MVH/Lars Hürtig
@Hyrtig
Nu brugte du vel linket til 10tkr I rabat? Ellers bør du vel begynde forfra...
TheStig: Jeg tror ikke du kan få en betinget købsaftale ved at bruge et referencelink, her er du nok nød til at gå ned i butikken.
/Martin
Ohhh ohhh ohhh :-)
Anslået leveringstidspunkt har ændret sig fra September til Slut august - September
Snart T dag :-)
Det står min nu også til ! Jeg har dog skrevet til Århus i torsdags for at høre om de havde en mere præcis dato, da jeg har en leasingbil der er opsagt pr. 31/8. Så jeg skal have fundet en løsning hvis leveringen bliver senere end 1. uge af sep.
@KimT
Du burde jo, hvis der er retfærdighed til, få den ca. en uge før mig da jeg bestilte min d. 30 juni ;-)
status:
30/6 ordre dato
31/6 bestillingstidspunkt
11/7 produktion start
16/7 Produktion slut
7/8 Fakturadato
15/8 Ændret lev. tidspunkt fra September til Slut august - September
Til Kiefer & The Stig: Ja, naturligvis har jeg benyttet mig af rabatmuligheden via en kammerat, og med hensyn til den købsforbeholdet har jeg fået Tesla til at sende mig en bekræftende mail.
@Kim
Hvis alt andet mislykkes kan du jo bruge "gomore" - der er biler til korttidsleje til absolute fair prices
@Asger: Er vild med den grå farve og bliver aldrig træt af at se billeder af Tesla'er - lige meget hvor mange billeder jeg ser :-) Tillykke med den!
Ny status :-) :-) :-)
30/6 ordre dato
31/6 bestillingstidspunkt
11/7 produktion start
16/7 Produktion slut
7/8 Fakturadato
15/8 Ændret lev. tidspunkt fra September til Slut august - September
21/8 Afhentningstidspunkt: Thursday, September10
"jul" om 20 dage........ ohhh, kan ikke vente :-)
Jeg har intet hørt - (se mine datoer lidt længere oppe) !!!!
Skrev til DS i sidste uge (han var væk ind til torsdag), skrev igen fredag. Ringede nok 6 gange i onsdags og lagde en besked. Stadig ingen svar. Kører forbi Århus på vej hjem fra arbejde. Har som nævnt et andet sted en leasing bil der skal afleveres 31/8, og en lille uge kan vi vel nok undvære bil nr. 2
Jeg føler mig også lidt snydt nu...
28/6 ordre dato
28/6 bestillingstidspunkt
11/7 produktion start
24/7 Produktion slut
7/8 Fakturadato
21/8 Afhentningstidspunkt: September22
Men de gør sig vel bare lidt mere umage med min bil, de har nok hørt at jeg er krakiler :-)
Pim: Hvor er det du føler dig snydt?
3 måneder fra du bestiller til du kan afhente din bil synes jeg da er helt fint, vi andre måtte i perioden 2013/2014 vente mellem 5 og 7 måneder fra bekræftelse af bestilling, til bilen kunne afhentes.
/Martin
Kiefer: Det var et svar til MrTesla, som bestilte et par dage senere, men afhenter knap 14 dage før.
Jeg sammenligner med situationen nu, ikke med hvordanden var tidligere.