Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Sep 25 '15

Så:
Ordre bekræftet

Din Model S befinder sig nu i produktionskøen på vores fabrik i Fremont, Californien.

Så begynder den lange ventetid...igen... :-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 25 '15
Chris
Chris Sep 26 '15
@Martin. Troede ventetiden ville være mindre spændt, når man venter på første bil end på anden. Man ved trods alt meget præcist, hvad man venter på. Det er ikke tilfældet. Altså spændingen er ikke mindre. Mytesla checkes fortsat op til flere een gange om dagen. Men måske er det så netop fordi den første er solgt, og man glæder sig helt vildt til at mærke den fede fornemmelse af spark i rygger når man accellererer ned ad motorvejstilkørslen og tænker. FEEEDDDTTTT. Afsendt fra fabrik 8. september. Ingen ny opdatering på Mytesla fra i går kl 22.35 til i dag kl 0726.
Kiefer
Kiefer Sep 26 '15

Det fedeste er nu engang at ventetiden er halveret i forhold til første gang og kun en brøkdel af hvad den indtil videre har været på nummer 2 Tesla. Vi havde da håbet på at nummer 2 og 3 ville komme samtidig i år, men det har vist lange udsigter...

/Martin

FedthaS
FedthaS Sep 26 '15
Min bils status på my tesla skiftede for 1 uge siden til "production complete - your model s is now in transit from the factory" hvad har i oplevet som typpisk leveringstid efter denne udmælding?
Mboe05
Mboe05 Sep 26 '15

Har lige bestilt min 85D i dag. Glæder mig til en ekstra julegave.

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 26 '15

@Martin. Hvilken udgave blev det denne gang?

FreePower
FreePower Sep 26 '15
Hvis jeg bestiller en 85D imorgen, hvad vil jeg kunne forvente ift. leveringsdato? Og hvis efter 1/1-2016 koster det mig så extra grundet afgiftfritagelse fjernes?
Hvad bør jeg som min. vælge i extra udstyr?
Tak :)
The_Stig
The_Stig Sep 26 '15
Citat fra FedthaS Min bils status på my tesla skiftede for 1 uge siden til "production complete - your model s is now in transit from the factory" hvad har i oplevet som typpisk leveringstid efter denne udmælding?
Typisk 60-65 dage
FedthaS
FedthaS Sep 26 '15
Ok passer meget godt med levering i slut november som der også står :) takker :)
Kiefer
Kiefer Sep 26 '15

Frederik8: Det jeg har fået oplyst er, at hvis du bestille inden den 1.10 kan de nok godt nå at levere inden den 31.12. 

Hvad der sker derefter med prisen og afgifterne er der i øjeblikket ingen i DK der kan svare på, heller ikke dem der lovgiver på området...

/Martin

The_Stig
The_Stig Sep 26 '15

Bestilt 15 marts (til levering nov. 2015)

Bekræftet 28 marts

17/7 ændrede status fra in production planning til; in production

23/7 fra production til in transit

18/9 your Tesla are preparing for delivery

Så nu er den her - men vil stadig gerne vente med at modtage den til 1/11-15 så er mønterne nemlig samlet

Kiefer
Kiefer Sep 26 '15

@Gustavsfar1: Forskellen fra før er ingen læder, ingen bagudevendte sæder + autopilot og + premium interiør.

Premium interiør er lidt noget pjat, for den eneste grund til at den er valgt til, er på grund af elektrisk bagklap. resten er mere eller mindre ligegyldigt.

Jo du får tågelys (bruger jeg aldrig) og kurvelys (har jeg haft i snart 5-6 år nu og lægger ikke mærke til det).

/Martin

Kiefer
Kiefer Sep 26 '15

The_Stig: Må da være monster stressende at vide bilen bare holder ude i Århus og ikke hjemme i garagen?

/Martin

FreePower
FreePower Sep 26 '15
@Kiefer-tak.
Kan man anvende fortrydelsesret hvis de ikke leverer inden 31/12? :)
Kiefer
Kiefer Sep 26 '15

Frederik8: Tesla medarbejdere har udtalt at man godt kan fortryde hvis bilen bliver pålagt afgifter. Men få det lige på skrift fra dem når du har bestilt. 

/Martin

FreePower
FreePower Sep 26 '15
@Kiefer
Tak. Og så lige et suppl. spørgsmål.
Nu køber jeg den online og skal betale 15K i depositum. Dette uden at snakke med en Tesla medarbejder. Bør jeg vente til mandag og få det bekræftet først før jeg bestiller og betaler depositum eller er det ligegyldigt.
SuneH
SuneH Sep 26 '15
Du kan godt købe nu og betale de 15 k online. Du har 14 dages fortrydelsesret på onlinekøb ifølge købeloven, og i den periode kan du jo så få skriftligt svar fra tesla at salget kan fortryder hvis de ikke leverer inden 31.12. Jeg fik bekræftelsen på e-mail i sin tid, og når du har den, kan du bekræfte dit køb inden de 14 dage er gået, så de kan komme i gang med at fremstille bilen så hurtigt som muligt. Så: bestil nu, få bekræftelse fra tesla i løbet af par dage, og giv så afkald på resten af de 14 dages fortrydelsestid.
SuneH
SuneH Sep 26 '15
Lige lidt supplerende info: jeg havd svært ved at lykkes med at betale med kort online den aften jeg bestilte, så da den automatiske bekræftelsesemail kom, prøvede jeg at lave en straksoverførsel på de 15k. Men tesla fik ikke pengene. Der gik flere dage med mails frem og tilbage før min bank undersøgte sagen. Det viste sig, at overførslen var blevet afvist af Teslas bank, som ikke ville acceptere straksoverførsler (!). Så hvis det driller at betale online, kan det altså bedre betale sig at lave en almindelig overførsel. Det virkede i anden omgang for mig. Bestilte i august, så mindre tidspres end nu.
Forummets indlæg er redigeret af SuneH Sep 26 '15
DeaconWP
DeaconWP Sep 26 '15

Frederik8: Nu husker du vel forhåbentlig at købe via et link, der kan give dig en rabat på minimum 10.000 kr?

FreePower
FreePower Sep 26 '15
Tak Sune og ja Deacon :)
Dette emne er sticky