Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

PeterE
PeterE Nov 6 '15
Så lykkedes det :)

God oplevelse ude i Brøndby, fantastisk gennemgang af alt i bilen og lige en tur ekstra med polermaskinen bagpå. Tilfreds? Meget (!)
KXR
KXR Nov 6 '15
Peter, super flot bil, ses på vejen, hvad er det du har købt?
PeterE
PeterE Nov 6 '15
@KXR, tak :) S85D med det meste...skal bare have nogle andre fælge...vi ses derude :)
mortenlarsen
mortenlarsen Nov 6 '15

De 56 dage må da være rettet imod referal programmet, har ikke noget med leverings dato at gøre

jhyldgaard
jhyldgaard Nov 6 '15
@SpaceX, så vidt jeg kan regne ud, så er der lige præcis 56 dage til den 31/12
Benjamin
Benjamin Nov 6 '15

hehe nu må i forstå at grunden til at jeg så dette tal som værende levering er fordi det er det eneste der foregår i mit hoved for tiden, har my.tesla åben i en fane tæt på altid og trykker F5 i den fane ofte :) men ja det giver super meget mere mening det er et referral udløbs tal.

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 6 '15

Benjamin det hedder "Teslahjerne" :D

Benjamin
Benjamin Nov 7 '15

det er hårdt og forvirrende for min dagligdag og omgivelser, glad for at jeg ikke skulle have en fra fabrikken og vente i flere måneder. hvordan klarede i andre det her "tesla hjerne"? mine venner og bekendte har det også hårdt fordi de skal høre på mig :)

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 7 '15

Ja man burde kunne gå på orlov i en periode inden modtagelsen og også i en rum tid efter modtagelsen...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 7 '15
Climber
Climber Nov 7 '15
Ja, der er jo tale om en slags barsel.
SuneH
SuneH Nov 7 '15
@Benjamin: de 2,5 måneder siden jeg trykkede Bestil til min drømmebil d. 18. august, har været de længste i mit liv. Nu er der noget der tyder på, at jeg får den indenfor de 10-14 dage, kan snart ikke vente længere...
Benjamin
Benjamin Nov 7 '15

@SuneH lyder dejligt og tillykke :) hvornår fik du datoen? har du fået endelig faktura også så?

FedthaS
FedthaS Nov 7 '15

@suneH jeg bestilte den 24/8 og har levering den 17/11 og jeg er ved at døøøø!!!! :P

Jeg var faktisk ikke helt klar til at invisterer den slags penge i en bil lige nu, og gik faktisk og ventede på at brugt priserne kom ned hvor jeg kunne være med (ca. 500.000). Men så endte det jo med at regeringen med beslutning om afgift fra 1/1-16 og jeg var tvunget til at tage en hurtig beslutning.. og jeg endte med at købe bil for 850.000 og alt hvad der heder ferier osv. er aflyst i 2016 lol :P :P men ventetiden er noget af det værste jeg har oplevet.. jeg har lavet hvad der efter mit hus nok bliver mit anden største køb i mit liv og så kan det fandme ikke gå hurtigt nok hehe...

Jabba
Jabba Nov 8 '15

Kørte ved et tilfælde forbi Vallensbækvej i dag og tog et par hurtige billeder (i rigtig dårlig kvalitet med masser af genskær). I lokalet stod der vel 10 biler der vel skal leveres til spændte kunder næste uge.

Forummets indlæg er redigeret af Jabba Nov 8 '15
SuneH
SuneH Nov 9 '15

@Benjamin & FedthaS

De 10-14 dage jeg skrev tidligere, kom fra My tesla, hvor der stod et leveringsinterval 15. - 22. nov.

Her til morgen har jeg fået min Final Invoice, og heri står der leveringsdato 20. november. Så intervallet, de meldte ud, ser ud til at holde. Men har ikke fået datoen bekræftet direkte fra min DS.

Jer, som har modtaget jeres biler: Er der generelle erfaringer med, om datoen i Final Invoice plejer at holde, eller om det bare er et felt de skal udfylde med noget det lyder plausibelt, og de så ringer/mailer med den rigtige dato?

Ragster
Ragster Nov 9 '15

Der er vist bare et felt de skal udfylde, i min Final Invoice siger datoen: Leveringsdato 10/11/2015 men har nu haft bilen i 10 dage ;-) Kan anbefale at maile eller ringe til dem, og husk de sætter først plader på bilen så snart de har udbetalingen, så jeg skyndte mig at overføre det aftalte beløb så det ikke var grund til udsættelse :-) Glæd jer ;-)

SuneH
SuneH Nov 9 '15

Tak for svar Ragster. Jeg forstår dog ikke helt hvad du mener med udbetalingen; jeg betaler HELE det udestående beløb (dvs totalprisen for bilen fratrukket mit depositum på 15.000 som jeg lagde ved bestillingen) med en banknoteret check ved overdragelsen.

Det du omtaler må være i forbindelse med finansiering/billån?

Ragster
Ragster Nov 9 '15

SuneH du har helt ret, mit tilfælde er med finansering, pointet er at Tesla ikke sætter plader på før de har deres udestående. Udbetaling - depositium eller hele beløbet - depositium :-)

I dit tilfælde tror jeg de skal bruge en kopi af checken, før leveringen af bilen, men ring til dem og hør :-)

Forummets indlæg er redigeret af Ragster Nov 9 '15
SuneH
SuneH Nov 9 '15

Ahh, ja. Det giver mening. Så er det derfor de ønsker en scannet version tilsendt pr mail inden. Tak for svar.

IlTempoGigante
IlTempoGigante Nov 9 '15

@SuneH, rækkefølgen af begivenheder omkring levering kan ikke være helt fastlagt fra Tesla's side. Jeg har endnu ingen beskeder omkring dato for udlevering andet MyTesla der siger Nov. - Start. Dec. men final invoice modtog jeg 3/11. Her står der i øvrigt at udleveringsdato er 27/11.

Dette emne er sticky