Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Docthomassen
Docthomassen Dec 14 '15

Uuuulovligheder!, som Onkel Anders ville have sagt. 

Det er sgu snyd.

gronkjaer
gronkjaer Dec 14 '15

Tror ikke du helt kan regne med numrene. Havde valget mellem en 110xxx og denne 113xxx, Maria som jeg talte med mente, at de begge var til samme leveringstid. Så du skal nok ikke være mere nervøs end jeg er.... Du ved sommerfugle i maven, og tynd mave... ahhahaha..

lassevilmar
lassevilmar Dec 14 '15
Min har nummer 112xxx og hedder stadig "afsendt fra fabrikken". Den har dog her til aften fået tidspunkt 27. dec - 3. jan. Jeg har lige talt med dem, og de bekræfter at den er i Tillburg, og at de vil vende tilbage med afhentningstidspunkt indenfor en uge!!
Forummets indlæg er redigeret af lassevilmar Dec 14 '15
gronkjaer
gronkjaer Dec 14 '15

min står stadig på sidst i december først i januar ???

move
move Dec 14 '15
Hvis man slår et smut forbi Tesla for at se, om ens bil er på lageret. Hvor skal man så se efter stel/Vin nummeret på bilen?
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 14 '15

I forruden nederst til venstre ud for rattet

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 14 '15
Grasmus
Grasmus Dec 14 '15

Jeg venter spædt på min S85D - status ændrede sig i torsdags til "in Transit for pickup or delivery" tænker den så må være kommet til landet, men idag kom er for første gang en forventet leveringsdato på - desværre først den 27. December - 3. Januar - er der nogen som har erfaring med på det seneste om de datoer holder når bilen er i transit til levering ? og hvad sker der med afgiften hvis det først bliver 3. januar ?

Thor
Thor Dec 14 '15

Grasmus - hvornår bestilte du din bil? Da min skiftede status til forventet levering, så kom den samme dag som forventet første dag. Jeg kender dog en, som har første dag d. 17 december - han har ikke hørt fra dem endnu.

NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 Dec 14 '15

Har netop set på mytesla...Leveringsdato 17 dec!

Er dette en dato man kan sstole på?

TeslaFreak
TeslaFreak Dec 14 '15

Fik hentet min i dag 70D, Panorama glastag, Solid Black, Autopilot, Premium Interiør og Lys tilføjelser, Sort Alcantara-himmel, Sorte next generations lædersæder VIN 110x, kom ca. 30 minutter for tidligt men tror det passede meget godt i deres skema for kom til med det samme.

Der var desværre en del små ridser i den sorte lak. Fik at vide de ikke havde haft tid til at polere bilerne så det skulle jeg komme ind og få gjort i januar. Havde egentligt tænkt at den skulle have Opti Coat så nu ved ikke om det skal vente til den har være hos Tesla igen først.

Jeg kørte ind og købte vintermåtter til den i Kristinehøj med det samme, og forbi Købe SUC på vej hjem, der holdte heldigvis kun 4 andre, så fik hurtigt ladet op mens jeg fik noget mad.

Vel hjemme må jeg sige det er den fedeste bil jeg nogen sinde har siddet i, TACC er virkelig fedt at køre med. var godt nok noget nervøs de første gange den skulle bremse ned, men man vender sig hurtigt til det. Autopiloten var ikke så glad for alt det vand på vejbanen på motorvejen så den slog hurtig fra igen.

Min Windows Phone/Tesla Companion crasher når jeg åbner appen, så den har jeg ikke meget gavn af. min iPad med Tesla appen ser dog ud til at virke fint.

SuneH
SuneH Dec 14 '15
NewTeslaowner: Du får sandsynligvis et opkald snart, så kan I aftale nærmere.
Forummets indlæg er redigeret af SuneH Dec 14 '15
Thor
Thor Dec 14 '15

@Teslafreak

Jeg kontaktede min DS, da jeg også havde en del ridser på vores solid sort. Jeg har også bestilt Opticoat, og der bliver den poleret. Jeg var lid fræk, og skrev til dem at jeg i forbindelse med en opticoat har betalt for en polering. Så spurgte jeg efter vintermåtter i stedet. Min DS skrev at "han helt ekstraordinært har fået bevilliget mit ønske om et sæt vintermåtter i kompensation". Så jeg kørte forbi Kirstinehøj. :) 

Da jeg kommer derud, så vil jeg egentlig heller have et Type 2stik, og det var ikke et problem.

Så kontakt dem, og sig at du har betalt for en polering, og om de kan kompensere for det på en måde.

TeslaFreak
TeslaFreak Dec 14 '15

@Thor det nævnte jeg godt for dem derude. Havde nemlig læst det. Han sagde bare at jeg ikke skulle regne med det. Men det være jeg skal skrive til ham. Har nu købt vintermåtter men en Type 2 ville ikke gøre noget. Hvem er din DS?

Thor
Thor Dec 14 '15

Det skader aldrig noget at prøve. De er jo ret presset på levering, og de ved, at det nok står skidt til i visse situationer. Min DS hedder Marc Hørlyck. Jeg er dog lidt usikker på efternavnet.

Pigen i serviceafdelingen på Kirstinehøj var dog meget imødekommende, men jeg ved ikke om de egenrådigt kan træffe sådan en beslutning.

TeslaFreak
TeslaFreak Dec 14 '15

Tak Thor jeg prøver :)

Thor
Thor Dec 14 '15

Bare sørg for, at skriv det så diplomatisk som muligt. Det kommer man generelt længst med.
Jeg gjorde dem ikke opmærksom på om jeg havde en holdning til, om det var dårlig service eller ej, at de først havde tid til Januar / Februar.

Jeg spurgte simpelthen bare, om de ville gå med til en form for kompensation, da jeg alligevel havde betalt for en polering i forbindelse med Opticoat. Og så rosede jeg dem ellers for en gennemført bil. ;)

DeaconWP
DeaconWP Dec 14 '15

Grasmus. Hvis du har bestilt senest 8 oktober, så sker der bare det, at den kommer d. 3. januar. Prisen bliver den samme.

lassevilmar
lassevilmar Dec 15 '15

Så kom det længe ventede opkald!!! 19. dec kl 11.00 i Brøndby skal vi hente vores 85D med vin 112xxx, på trods af at forventet levering var 27.-03.
Den har fået leveringstidspunkt på MyTesla, men status står stadig som "...afsendt fra fabrikken".
Jeg tror ikke man skal stole det mindste på MyTesla. Jeg fik at vide at den var på en særtransport fra Holland :)

PeterC
PeterC Dec 15 '15

Har fået "final invoice" på "MyTesla" med faktura dato dato 16/12.

Stadig "in transit from the factory" og levering sat til 25. november - 2.december (overskredet for længst).

VIN: 1033xx

Nogen der har erfaring med, om "final invoice" datoen betyder noget for leveringstiden?

lassevilmar
lassevilmar Dec 15 '15

Jeg lige fået final invoice idag.

Dette emne er sticky