Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

KimT
KimT Dec 23 '15

Tesla har jo alle oplyninger på den så de kan bare indregistrere den. SKAT siger vel bare bilen fysisk skal være i DK inden den må indregistreres. Jeg tror da nok at bilerne er landet i DK. At du så måske ikke når at få den inden 1/1 tror jeg ikke betyder det store lige her og nu. Men jeg tror da de gør alt for at nå det for at undgå tvist med SKAT

larscoling
larscoling Dec 23 '15

Tesla har solgt mange biler som stadig ikke er ankommet til DK og jeg fornemmer efter at have talt med dem flere gange at Tesla-DK har svært ved at nå at få dem til DK inden 31/12.

jasspinner
jasspinner Dec 23 '15

Hej

Jeg har også bestilt min nye Tesla for ca. 1 mdr. tid siden og inden jeg bestilte bilen fortalte jeg sælgeren at jeg skulle have bilen inden 28. december, da vi rejste på ferie til udlandet d. 29/12 og først var tilbage efter nytår.

Jeg har løbende spurgt sælgeren om leveringstiden på bilen, da jeg ved bestilling blev oplyst at bilen stod i Holland og klar til levering.

Jeg blev så endeligt ringet op af Tesla for 3 dage siden hvor vi aftalte, at vi kunne afhente bilen d. 26/12 kl.16.

Jeg bliver så i går ringet op af Tesla hvor de siger, at de desværre ikke kan overholde leveringstiden alligevel. Jeg bliver spurgt om jeg ikke kunne sende en anden person som kunne afhente bilen?

Jeg spørger om det er deres løsning på deres problem med leveringen? Jeg siger at jeg ikke ønsker at bringe anden person i den situation, at hvis der sker en skade på bilen efter afhentning. Hvorpå der bliver svaret at der er jo forsikring på bilen.

Jeg siger derfor at hvis de ikke kan levere som først aftalt, så må vi jo annullere aftalen og der får jeg at vide at så taber jeg mit depositum.

Jeg beder om, at der er en chef der kan ringer til mig og bliver lovet at han ringer mig igår, men har endnu ikke hørt noget selvom jeg har rykket igen her til morgen!

Jeg ærligt sige, at jeg er meget skuffet over måden at Tesla vælger at takle deres leverings problemer på.

Ligeledes har jeg fået sat lade stik op samt brugt omkostninger i banken for lån og banknoteret check.

Det er ikke den bedste måde at starte et samarbejde på når jeg sammenligner det med vores tidligere køb af biler hos Audi. Hvor servicen har være super og yderst professionelt.

Jeg håber at få en afklaring i dag med Tesla og vender tilbage når der er noget nyt.

DeaconWP
DeaconWP Dec 23 '15

jasspinner. Den her sag er sgu nem. Der er overhovedet ikke nogen som helst problemer i den.

Du betaler da bare bilen med den check, som du har fået lavet.

Og så indregistrerer de den da bare med det nummer du skal have. Så står den ved Tesla, indtil du kommer hjem fra ferie og så selv henter den. Så aftal en afhentningsdato der passer dig, men betal den så snart du kan, så de kan få den indregistreret.

Trylle trylle trylle, så er den skid slået.

God ferie.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Dec 23 '15
DeaconWP
DeaconWP Dec 23 '15

Hvad synes du om det?

Har jeg ikke fortjent en kop kaffe for min gode ide?

larscoling
larscoling Dec 23 '15

Tesla formår måske slet ikke at levere bilen indregistreret inde 31/12 - Så er det jo ikke fornuftigt på forhånd at have betalt for en bil der er risiko for ikke bliver indregistreret i år - hvem betaler for den ekstra registreringsafgift der på løber 1/1 2016  -  Gør Tesla ?   NÆPPE

Det virker ikke som om Tesla har  styr på leveringssituationen  - Jeg har haft 4 forskellige leveringsdatoer:

Primo december
Medio december
28. december
31. december

Min bil er stadig ikke i DK og Tesla har haft en hel måned hvor de har sagt at de kunne levere rettidigt, men det er dog ikke sket!  

Man kan så overveje om de formår at overholde den sidste leveringsdato. Historikken taler klart imod og i min optik lyser ALLE advarselslamper, så jeg stoler ikke længere på Teslas evne til at levere rettidigt og ej heller på deres evne til at kommunikere herom. 

Forummets indlæg er redigeret af larscoling Dec 23 '15
DeaconWP
DeaconWP Dec 23 '15

Ja, det er straks værre med dig Lars. Du risikerer godt nok at stå lidt svært.

Jabba
Jabba Dec 23 '15
Citat fra larscoling

Hvad sker der når Tesla ikke formår at levere bestilte biler inden 31/12? Jeg er selv bekymret for om min når at blive leveret rettidigt.

Der er flere der på skrift har fået bekræftet at bliver bilen ikke leveret inden 31/12 så får man depositum tilbage. 

larscoling
larscoling Dec 23 '15

Der er stor risiko for at Tesla ikke formår at levere en række biler rettidigt inden 31/12 2015  -   Så, som jeg lige forstår det, står jasspinner samt en række andre i samme uheldige situation som mig ??????

Forummets indlæg er redigeret af larscoling Dec 23 '15
jasspinner
jasspinner Dec 23 '15
Hej igen,

Jeg har nu fået min nabo til at modtage bilen på min hjemmeadresse/p-kælder, hvor Tesla leverer bilen med overdragelse til min nabo. Bilen vil efterfølgende blive gennemgået og taget billeder af bilen og sendt til mig.
Det var det bedste løsning for at få bilen inden nytår.
Tesla har lovet at give en gennemgang af bilen senest 2 dage efter levering.
Håber at andre i samme situation kan finde løsning mht. levering inden nytår.
gronkjaer
gronkjaer Dec 23 '15

Så blev det endelig mig til at få en S85D..  Nøj hvor kører den bare godt !!:-)

120281
120281 Dec 23 '15
Jeg fik endelig mailen. Hentes 30/12 kl. 17 i Vallensbæk. Så kan jeg få lidt ro på.

God Jul alle sammen.
Mboe05
Mboe05 Dec 23 '15
Citat fra larscoling

Der er stor risiko for at Tesla ikke formår at levere en række biler rettidigt inden 31/12 2015  -   Så, som jeg lige forstår det, står jasspinner samt en række andre i samme uheldige situation som mig ??????

Jeg havde selv forespurgt om ikke jeg kunne vente med levering i starten af januar 2016, selvfølgelig med registrering i 2016. Der bliver vist ikke mange til salg af årgang 2016, men det ville Tesla ikke.
Hvis blot bilen er bestilt inden 8/10-15 skal den leveres i 1. halvår 2016 for at undgå afgift.
gronkjaer
gronkjaer Dec 23 '15

Jeg havde leveringsdato d. 29/12, min fik en opringning i dag om jeg ville hente den... Så der er håb for jer endnu...

ElPeter
ElPeter Dec 23 '15
Jeg var hos Tesla på Kirstinehøj idag og de lød rimeligt fortrøstningsfulde mht at levere alle biler senest 31/12. Selvfølgelig ikke en officiel udtalelse, men det var i hvert fald udmeldingen fra den person jeg talte med.
Lennartbj
Lennartbj Dec 24 '15
Så to vogntog fyldt med nye teslaer lidt efter Slagelse i går, så nogen bliver snart glade...
SuneH
SuneH Mar 2 '16

Har I lagt mærke til at denne tråd - som tidligere var en af de mest aktive med mange indlæg hver dag - er gået helt i stå?

Lidt trist er det jo.

DavidS90D
DavidS90D Mar 2 '16
Og hvordan gik det med de biler bestilt efter 8/10 ?

Fik alle deres bil inden Champagnepropperne sprang?

Twinauto
Twinauto Mar 2 '16
Det vil jeg da håbe, der er masser af nye biler til salg ex efgift
Thor
Thor Mar 2 '16
Jamen, vi bestilte vores omkring November. Jeg kan faktisk ikke huske den eksakte dato, og troede jeg kunne se den på My Tesla i kvitteringen. Men den kan jeg ingen gang finde.

Anyway, vores var sat til levering lidt før Midt December. De ringede, og rykkede overtagelsen frem - så det  var alletiders! Mit indtryk er, at alle har fået deres biler til tiden. Jeg kender to andre som bestilte efter 8/10, og de modtog også deres. Så mon ikke alle har fået deres biler? :) Ellers var der vel næsten kommet et indlæg om det herinde, kunne jeg forestille mig.

Dette emne er sticky