Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

homer
homer Aug 21 '13
@Peter.

Min bestilling er også på en P85, med alle tilvalg (dog ikke 21" fælge) 

På teslaforum er det nogle nordmænd som snakker om at P85 måske leveres før 85 og 60 versionerne. Men mon ikke det er den lange ventetid som for folk til at opfinde leverings mønstre :)

Forummets indlæg er redigeret af homer Aug 21 '13
Admin44 Administrator
Admin44 Aug 22 '13
@Søren Det tror jeg du har ret i.
KS
KS Aug 23 '13
Så fik jeg også en telefonopringning fra Tesla. Desværre så holdt det tidligere leveringsvindue ikke helt - men fik en bekræftet dato - 11 oktober kl. 10 - før hvis det skulle vise sig at den er klar før.

Blev spurgt til om jeg ønskede serviceaftale, hvordan jeg ønskede at betalt, om jeg ønskede at bestille vinterfælge med samtidig, samt hvor bilen skulle forsikres.

Glæder mig nu endnu mere til den 11 oktober - så får jeg alligevel en god fødselsdagsgave i år - den største vel fra mig selv..

Med hensyn til service så ligger prisen for 4 år omkring 20k - så jo, dette ønsker jeg naturligvis - dog faktureret på regning for sig selv. Fælgene fra Tesla ønsker jeg ikke, da jeg syntes de standard 19" er så kedelige, og har kontaktet Dekkhallen.no, som har et godt tilbud til Tesla ejere. 18.500 norske for et sæt Polarwheels, med dæk og dæktrykssensorer. Forsikring skal være hos Tryg, og betalingen kommer som en bankoverførsel.

Fik at vide at de nu har deres egen klargøringsmand, som lægger en ære i at bilerne kommer til at fremstå perfekt ved levering, og samtidig spurgte jeg om muligheden for at få lagt et lag Opti Coat på, for at få den til at stå endnu bedre. De vil checke om dette er muligt, og så vende tilbage..
Krogh
Krogh Sep 2 '13
Levering 16. sep, bliver spændende! Nu er det også "kun" godt 3 år siden den blev bestilt og depositum betalt ;o) 

Mht forsikring, så spørg Alka, de har en yderst fornuftig pris!

KS
KS Sep 6 '13
Fik mail fra Tesla igen i dag. Leveringstidspunkt ændret.. Igen, Igen.

Dog denne gang i den rigtige retning, så levering er nu aftalt til mandag den 30 september kl 12. Er de klar før dette så levering i løbet af weekenden op til den 30, hvilket vil passe rigtigt godt ind i den arbejdsmæssige situation.

supergaard
supergaard Sep 14 '13

Hvor er det spændende at følge, og håber de første ejere skriver herinde om deres erfaringer. 

Fra nyhedsbrev: "De første kunder i Danmark kører nu rundt i deres Model S! Vær på udkig efter en Models S komme susende lydløst forbi dig på vej til deres nye hjem landet over!"

En gut skrev på Teslas officielle forum at det røde CEE-stik ikke kommer før 2014, kan nye ejere bekræfte at der kun følger mormorlader med?!

Spændende mht opticoat, har jeg selv tænkt mig!

dennisogmia
dennisogmia Sep 17 '13
Fik en mail i weekenden om at nu er leveringen begyndt, men har intet hørt fra Tesla omkring min bestilling.. -Er der nogle her på forum som har været heldige allerede og ha fået leveret og hvor lang tid går der fra man får et VIN nr. til man kan forvente at få bilen leveret?? :)
Admin44 Administrator
Admin44 Sep 17 '13

Hej Dennisogmia

Er det en mail fra Tesla i USA eller var det en dansk mail? Skiftede din status på teslamotors.com til noget nyt?

Jeg ved der går 45 dage fra bilen er færdigproduceret til den er i DK. Dette via Holland hvor den samles igen for at undgå beskatning.

mvh

Peter

dennisogmia
dennisogmia Sep 17 '13
Det var en dansk nyhedsmail, fra Tesla Danmark

Har vedhæftet et billed af den..

Kan da godt se at oktober/november bliver svært at opfylde, da jeg bestilte fik vi afvide at alle som bestilte nu ville i hvert fald helt sikkert få den i år, men det bliver vel efterhånden også svært..

Var ikke klar over at det var for at undgå beskatning at den blev samlet i Holland..:)
Admin44 Administrator
Admin44 Sep 17 '13

Hej Dennis

Ok. den mail fik jeg også og den er ganske misvisende i teksten synes jeg. Hvis din status på Teslamotors ikke har ændret sig så er det bare at vente på du bliver kontaktet af en Tesla medarbejder.

Forummets indlæg er redigeret af Admin44 Sep 18 '13
Bluecoffee
Bluecoffee Sep 17 '13
Hej med jer,
Jeg har været i kontakt med Tesla i dag og fik at vide, at trods den seneste mails generelle løfte om snarlig levering, så bliver det for mit vedkommende først til December, formentlig en "julegave" omkring den 23. Efter nogle tekniske kiks blev min reservation fra april først konfirmeret i begyndelsen af juli. Så det ender nok med, at vi får udskudt leveringen til næste år, så I andre kan komme lidt hurtigere til:-)
dennisogmia
dennisogmia Sep 17 '13
Men bare det bliver før Jul er jeg nu også tilfreds, håber at jeg kan se frem til en levering i starten af December, bestilte slut Februar.. :)
angel
angel Sep 20 '13
Citat fra Krogh Levering 16. sep, bliver spændende! Nu er det også "kun" godt 3 år siden den blev bestilt og depositum betalt ;o) 

Mht forsikring, så spørg Alka, de har en yderst fornuftig pris!

Håber du fik din bil til tiden og med alt ekstraudstyr og tilbehør?! Kan også anbefale Codan, har fået et tilbud på omkring 7.000 kr. Min Sig 410 skulle være klar på mandag og er længe ventet...

kell6240
kell6240 Sep 23 '13

Ja det er spændene har du fået din

Krogh
Krogh Sep 24 '13
Ja jeg fik bilen kl 12 sidste mandag, og den kører fantastisk!, glæd dig!
KS
KS Sep 26 '13
Henter min kl. 13 i dag, mere nyt og forhåbentligt senere..
homer
homer Sep 26 '13

Spændt på at høre tilbage fra de første dk tesla s ejere.

KS
KS Sep 26 '13

Opdatering på levering:

Hentede i dag kl 13.00 min super lækre, dejlig røde og helt vilde Model S på Kirstinehøj i Kastrup. Bilen stod uden for Tesla's klargøringscenter/servicecenter, og der var masser af andre S'er på pladsen bagved Tesla, og 3 stykker inde på værkstedet til klargøring. Der var vel ialt ca 20 stk i forskellige farver, med forskellige interiørfarver, og fælge. Det var helt vildt, og jeg fortryder ikke et øjeblik at have valgt en Signature rød farve. Interiøret er lyst brunt, og det passer helt fantastisk til bilen, ligesom de store 21 tommer grå fælge bestemt ikke gør oplevelsen af bilen dårligere.

Egentligt var levering først planlagt til den 11 oktober, men da afsendelse og klargøring i USA gik hurtigere end forventet blev leveringen rykket frem til mandag den 30 september. Men da bilen allerede forlod Holland, hvor batteri, drivetrain og fælge blev monteret i mandags, var den i Danmark allerede onsdag eftermiddag.  Jeg blev kontaktet af en DS’er som spurgte til om jeg ville have den før, og naturligvis ville jeg da det.

Havde ikke brug for den store gennemgang af bilen, da jeg allerede har surfet al information omkring hvordan bilen fungerer, så det var slet ikke nødvendigt. Efter en hurtig overlevering, og en hurtig inspection af bilen, som står super i lak, nydeligt poleret og klar til afgang, var det tid til en tur tilbage på arbejde. Jeg var hos kunde ganske tæt på servicecentret, men kunne alligevel ikke dy mig for at lige tage en kort tur på motorvejen for at føle min nye bil. Den er simpelthen bare for lækker! Den er bare for hurtig, og jeg ville ønske at jeg kunne køre i den hele tiden.

Interiøret står også helt som det skal, så der er ingenting at sætte fingrene på, måske lige de manglende tågelygter, som står på min due-bill til eftermontering når de engang er klar til det – men jeg kan sagtens leve uden disse et stykke tid.

Men det var tid til at smutte tilbage på arbejde i et par timers tid, så S matte stå alene på gaden i København S, hvilket også gik glimrende.

Da arbejdet var færdigt, så var det igen tid til at smutte ned i bilen og så køre hjemad, så igen ud på motorvejen og sydpå imod Køge. Der var en tæt trafik, som der jo altid er på Køge Bugt motorvejen om eftermiddagen, og jeg fik rigeligt tid til at få prøvet masser af regenerativ opladning – altså at få samlet strøm op når bilen triller farten af. Helt super, og man slipper for at bruge bremsen, når bilen skal ned i fart. Da jeg modtog bilen var creep ligeledes aktiveret, hvilket betyder at bilen opfører sig som bil med automat gear, og langsomt triller fremad når “speederen” ikke aktiveres. Efter lidt tids kørsel i kø på motorvejen fandt jeg dog ud af, at bilen ikke ville stoppe helt, og jeg skulle bruge bremsen for at gøre et totalt hold, hvorfor jeg slog creep fra. Jeg er normalt vant til at køre med automat gear, men måtte sande, at det var mere mig med creep slået fra, og dermed have muligheden for at trille bilen til stop.

Gjorde holdt på tankstationen ved Solrød for lige at få lidt væske, og måtte hurtigt sande at bilen tiltrækker sig stor opmærksomhed. Der var adskillige der tog billeder af bilen, og endnu flere der nød bilen og fik sig et par kig – både på og ind i bilen. De flest var helt veldt fascinerede over den store skærm inde i bilen, selvom den var slukket. Tilbage ved bilen blev jeg overrumplet af de første, der ville vide mere om bilen, så jeg måtte i gang med at fortælle og vise frem – og det bedste af alt, er altså at vise ”motorrummet” frem…

Men kunne ikke blive på tanken hele dagen, så turen gik igen hjemad, hvor mine unger ventede hjemme. Ingen af dem vidste noget om at det var i dag bilen skulle hentes, så da jeg kom hjem blev de noget overraskede, og ville straks med ud at køre. Undervejs fik de 2 leget lidt med skærmen, og fundet det musik de havde lyst til at høre, og da skærmen er lige så let at styre som en iPad, gik det særdeles nemt for dem at finde rundt i systemet. De kunne også fortælle at S’eren var meget bedre at køre i, meget bedre end den C-klasse som vi også har (skal af med den her til december) – og der er meget mere plads – både i bredden og i højden, men så sandeligt også til benene.

Hjemme igen efter små 180 kilometer tilbagelagt havde bilen så lidt over 240  kilometer tilbage på batteriet, og efter de små ”forsøg” som man naturligvis har på en første tur, er dette helt tilfredsstillende. Da min ladestander ikke er færdiginstalleret endnu, og jeg har en ide om at køre til Ballerup for at arbejde i morgen, så har jeg måtte lade bilen stå til aften – så der er juice nok til i morgen – i hvert fald til at komme på arbejde og få sluttet bilen til strøm – vi har en god 16A 400V installation, som jeg nok kan få lov til at suge lidt på, så der er til turen hjem plus lidt ekstra.

I morgen skulle ladestanderen så være klar herhjemme, og den kan blive ladt helt op.

Med hensyn til ladning, så har jeg valgt en løsning fra Clever med en lejet boks der kan levere 32A 400V ved ladning, så jeg kan lade op på 4,5 timer om natten – hvor Modstrøm kan levere gratis strøm fra 24 til 06 hver dag (PSO afgifter og distribution til netselskab slipper man ikke for). Efter jeg indgik aftale med Clever, har jeg dog erfaret at der er flere spillere på vej med interessante lademuligheder – en af dem er Elbilsupport.dk, der til en ganske fornuftig pris også kan levere en 32A ladeboks til en interessant pris. Hvad mere interessant er – er at også disse har aftale med SKAT om tilbagebetaling af afgifter – og tilbagebetaler næsten det samme som Clever.

Nå, men hvorom alt er, så er det en fantastisk bil – lige så fantastisk som jeg havde forestillet mig så jeg er bestemt ikke skuffet J

Til alle jer andre der får levering en af de nærmeste dage – glæd jer!

kell6240
kell6240 Sep 27 '13

Det er bare dejligt jeg kan smart heller ikke vente mere skulle have haft min mellem 1 /9 og 1/10

og det er det jo snart, jeg bestilte min sidste år da vi var i Miami hvor vi prøvede bilen og så var jeg solgt

muller
muller Sep 27 '13
@kseitzberg
Fedt at høre, tusind tak for at poste lidt Info til os stakler, som skal vente en hel måned mere ;-)
Og tillykke med den!
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»
Dette emne er sticky