Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Apr 28 '14

Slut juni giver god for en Tesla god meningmenig, det er igen afslutningen af et kvarta... Lige som mange af os andre får du også din bil til en kvartalsafslutning. Begynder der at danne sig et mønster? ;-)

/Martin

Tue
Tue Apr 28 '14
Anna har bekræftet at min leveres sidste uge i maj. Jeg bestilte dog også i januar, ca. 1 måned før FrederikC.

/Tue
MicTheCat
MicTheCat Apr 30 '14
Hej alle. Har bestilt min S85 i sidste uge d. 22.4 og levering sat til Juli. Dette tror jeg dog ikke holder og det passer jo også dårligt med ferie, meen kan være fruen må sejle båden hjem alene i år selv om det officielt bliver hendes bil. Men kunne godt tænke mig at vide om nogen ved noget om hvor mange Model S der efterhånden triller rundt i DK. Gerne også tallet for Sønderjylland ;-)
kajakaj
kajakaj Apr 30 '14

1.4.14 var der 223 model S i DK. Samme dato kørte der 4000 stk i Norge og 50 i Sverige. Kender ikke fordelingen i Danmark, men mener der kører nogen i Vamdrup, Kolding, Fredericia, Vejle, Århus, Søften, Mørke, Langå, Ulstrup, Bjerringbro, Thorning, Støvring, Ålborg og sikkert en del flere jeg ikke har hørt om.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Apr 30 '14
MicTheCat
MicTheCat Apr 30 '14
Tak for svar Kaj. Glæder mig sygt til at være med på vognen og har med interesse læst indlæg her. Specielt dine deriblandt kortege kørslen hjem fra Odense. Jeg er tæt på overbevist om at vores også skal i pitstop hos Morten
Bianco
Bianco Apr 30 '14
Citat fra mhampen mhampen En time siden Hej alle. Har bestilt min S85 i sidste uge d. 22.4 og levering sat til Juli.

Hej MHampen, jeg bestilte 21/3, og har levering sat til Juli, så du skal nok forberede dig på at det nemt kan blive hen i august. 

Tommelfinger-regning: Bekræftet bestilling til VIN ca 4 uger, VIN til produktion ca. 5 uger, Produktion til udleveringen 6-8 uger.

Men lad os alligevel krydse fingre for at de har sat produktionstempoet op :-)

kajakaj
kajakaj Apr 30 '14

@Michael - jeg kan kun anbefale at få bilen opticoat behandlet så hurtigt som muligt, for at beskytte lakken inden der kommer småridser. Behandlingen hærder lakken og der gives 5 års garanti, Morten giver gerne gode råd og vejleder om vaskemetoder. Der kan være ventetid, så reserver evt. tid når bilen går i transit ca. 14 dage inden levering.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Apr 30 '14
MicTheCat
MicTheCat Apr 30 '14
@Mikkel. Tusind tak for den regel. Dvs du snart eller har fået VIN?
MicTheCat
MicTheCat Apr 30 '14
@Kaj Enig tak for oplysning. Så snart jeg får Info om levering vil jeg bestille tid hos Morten. Du har overbevist mig
Hookmaker
Hookmaker Apr 30 '14

Enig - og den er bare så nem at vaske i hånden..;-) 

brianmassesson
brianmassesson Apr 30 '14

Som jeg har skrevet tidligere - Morten er simpelthen for cool... Laver bare et fantastisk stykke arbejde og er så servicemindet... Respekt for det :-)

Bianco
Bianco Apr 30 '14
Citat fra mhampen @Mikkel. Tusind tak for den regel. Dvs du snart eller har fået VIN

21/3 Bekræftede jeg bestilling, 15/4 skiftede reservations nr. til VIN.

Forventer: ca. 20/5 Produktion & ca. 7/7 Levering. MyTesla siger bare; lev. juli.

Ventetiden føles allerede lang ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Bianco May 1 '14
MicTheCat
MicTheCat Apr 30 '14
Hej Mikkel puha håber de datoer holder for dig det er jo som en gyser. Og vi skal jo ikke engang vente så længe som de der allerede har fået leveret.

Vedr. Detailing så kan det være den gamle Volvo skal en tur til Odense inden salg. Så kommer den nok først i køen når der skal vælges mellem til salg V70'er
JensMelhede
JensMelhede May 1 '14

Dejligt at så mange er tilfredse med Detailing, men jeg vil sikre lidt balance for dem som overvejer andre løsninger :-)

Jeg har valgt at benytte vejledning og produkter hos bilvask.nu. Dvs. flere dages hygge med først håndvask/tørring, så lakforsegler af både bil og de fede 21" mørk grå fælge og slutteligt en gang carnauba voks. Lakforsegler holder ca. 1 år og voks ca. ½år. Faktisk er hjulene det som tager længst tid, da jeg er gåen ind igennem alle egerne og har givet hele bunden også - noget ømme hænder har det givet :-)

Jeg synes at denne løsning giver et lidt specielt "forhold" til bilen da man jo er rundt i alle kroge og hjørner flere gange og lærer den godt at kende. Resultatet er rigtigt flot, lægger snart billeder op, så man kan se at selvgjort ikke er yt :-)

Watch out for sølvpilen derude.....

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 1 '14

Jens Melhede - Michael fra Bilvask.nu har kontaktet mig og har takket for alle de kunder jeg sender hans vej, da det er ham jeg anbefaler at købe af. :-) Gør det selv er sjovt og man lære sin bil at kende, det giver jeg dig helt ret i (tidskrævende dog)

Kiefer
Kiefer May 6 '14

Så er tallene for april kommet:

Ser ud til at der er kommet lidt gang i salget af VW eUP, og LEAF har fået langet nogen over disken i april måned, det er ret tydeligt at se for Tesla, at det er første måned efter en kvartalsafslutning, med kun 15 udleverede. ser ud til at vi holder os til de ca. 10% af hvad de udleverer i Norge, her blev der "kun" udleveret 171 stk. i april måned jf. det norske Tesla forum.

Ville egentlig skrive at det må være svært for Tesla DK at planlægge når man en måned får 80 biler og næste måned kun 15, men det er de vel næsten ved at være vant til, man må jo næsten håbe de opsparer så meget afspadsering at medarbejderne kan holde fri i de to første måneder af et kvartal ;-)

/Martin

MicTheCat
MicTheCat May 11 '14

Så kom der VIN på min bil i fredags

22/4 Bekræftede jeg bestilling 

09/5 Skiftede reservations nr. til VIN.

MyTesla siger nu levering august, det er som forventet og lige efter sommeferien ;-)

/Michael

TwoChops
TwoChops May 11 '14
Håber, du har noget vigtigt at beskæftige dig med i sommerferien. Ellers bliver ferien ulideligt lang :-)
MicTheCat
MicTheCat May 11 '14
Jep det har du ret i. Vi skal ikke på bilfrie men bådferie. Så det ville være mere end ulideligt at få at vide bilen er klar til levering medens man ligger ude i Lillebælt ;-)
TwoChops
TwoChops May 11 '14
Min kom faktisk 14 dage før oprindelig lovet. Så nok bedst at sejle uden telefon ;-)
Sider: «« « ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... » »»
Dette emne er sticky