korrekt at du ikke kan springe fra når der er finalized. så har du skrevet en bindende kontrakt og kun såfremt Tesla friviligt invilliger kan du ikke trække tilbage.
du betaler depositum på 30.000 kr efter du har bestilt og betaler rest beløbet ca. 1 uge før levering.
lige hvor lang forventet leveringstid er pt. ved jeg ikke. men ville ikke overraske mig hvis det er omkring 4-8 mdr.
jeg gætter på at du godt kan bestille til levering et bestemt tidpunkt længere ude i frmtiden - f.eks. levering oktober 2014
Depositum er kun 15.000 kr. nu, som trækkes ca. en uge efter bestilling og resten ved levering.
Jeg bestilte sidst i sept. og kunne få leveret i januar, så det er 4 måneders leveringstid
Man kan faktisk godt opsige aftalen, man kan efter 4 mdr fra aftalen er underskrevet skriftlige anmode om at få sin bil leveret af Tesla, hvis de ikke allerede har givet en definitiv leveringsdato. Kan de ikke det indenfor en måned kan man så kræve sine penge tilbage og ophæve aftalen, men det er nok de færreste der tør lave det sats :)
16 måneders ventetid er ved at være overstået. Får min blå MS den 22. November. Det bliver super lækkert. Godt nok også ved at være træt af at leveringstiden bliver rykket hele tiden... Så skal vi bare lige have fat i en elektriker der kan lave et 400V 16A CE stik i garagen.
@LarsR,
Bilen blev først tilgængelig i app'en få timer efter levering. Tesla åbner først for adgangen når bilen er din - dvs når du har underskrevet leveringspapirene, og de efterfølgende har tastet det ind i deres system.
Var i øvrigt forbi Tesla Service Center i dag for at få sat vinterdæk på.
Kan fortælle at der stod 3 klar til levering i udleveringen, og de var igang med at klargøre adskillige andre. Der var både sorte, perlehvid, grøn, brun, går og signature røde. Da jeg var ved at få sat dækkene på, kom der en autotransporter med yderligere en sending. Heriblandt også en i blå og lys grå. Den eneste rigtigt "røde" var en demobil, som stod på liften. Tror den eneste farve der ikke var til stede var en helt hvid. Interiøret var alt, både hvidt, gråt, lyst brunt - både performance og ikke, og så modtog de de første modeller med stofindtræk. Selv dette ser faktisk ganske glimrende ud.
Havde en lang snak med klargøringsfolkene og service delivery personalet, som kunne fortælle hvor meget bedre bilerne er blevet end de første leveret - sidste år. Selv i forhold til min - det blot blev leveret for 1,5 måned siden, kan man se forbedringer - helt specifikt få er "himlen" blevet rigtigt meget bedre tilpasset ved listerne.
@kseitzberg
Tak for info. Så venter jeg en månedstid eller to inden jeg checker igen :-)
Læste ellers om nogen på et tidspunkt, der havde fat i bilen allerede udenfor fabrikken i USA. Ville gerne have dyttet lidt med hornet på irriterende tidspunkter af døgnet hvis jeg kunne ;-)
Derudover tak for dine altid informative posts!
Jeg forstår stadig ikke det reservationssystem. Jeg har VIN nr. 19xxx, (bestilte i det tidlige forår), og jeg kan måske håbe på at få bilen lige inden jul. Jeg under selvfølgelig alle jer med VIN nr. 22-25000 alt godt, og skønt, at I får jeres leveret her i november - stort tillykke med det! Men..., nå, man har godt af en ekstra lektion i tålmodighed:-)
Lader til slut dec levering stadig er muligt. Slutter mig til flokken med færdigproducerede biler.
vin: 24902
Produktion færdig
@BlueCoffee - Levering til EU har generelt været ca. 3 mdr forsinket siden i sommers.. de mest konkrete leverings tidspunkter til dk som var kommunikeret i foråret var første leveringer i Juni 2013 - disse blev så September (ca. 3 mdr. forsinkelse)
Din levering bliver muligvis også 3 mdr. senere end først antaget da du bestilte i foråret (der troede alle at det ville starte i Juni)
Til din orientering så er jeg EU reservations holder #553 (Bestil i 2011) med tildelt VIN 17xxx.
i princippet burde jeg være bland de første 1500 biler til Europa (1000 stk Signature+500 regulære). men pga. logistik til de enkelte lande kan man ikke tage et reservations eller vin nummer som et udtryk for hvornår man får leveret, det afhænger bl.a. også af hvornår man har finalized sin konfiguration..
Norge startede først da deres type godkendelse var hurtig klar (der var en enkelte nordmand som selv havde importeret en bil fra USA inden og derfor var alt klar i Norge da Tesla officielt skulle til at indregistere bilerne.) - bl.a. derfor gik det meget nemmere at komme i gang i Norge.
Jeg havde i foråret fået en forventet levering Aug-Sept, og den bliver nu leveret i næste uge (står pt. hos Tesla dk) - altså ligeledes 3 mdr. forsinkelse.
Efterhånden som tiden går og flere bliver leveret kan du forvente at dette bliver mindre og mindre - i dit tilfælde måske 1-2 mdr, og dem som bestiller nu kan nok regne med at få den til den tid de forventer.
Bilerne bliver i øvrigt kun bedre og bedre, hvorfor du på en måde kan være glad for at levering hele tiden trækkes ud - hvis det da er en trøst.
Fik min leveret i dag kl 11 - bestilte i 2011 og var godt klar over at det ville gå lang tid inden levering.
Alt er som det er bestilt. ingen klager her fra - kun jubel.