Har været uden internet de sidste flere dage pga rejse. Men ser nu at min også er i produktion. Så mon ikke den også er med skibet d. 26. hvilket i så fald ville være en fin gestus som fødselsdagsgave :-)
Har været uden internet de sidste flere dage pga rejse. Men ser nu at min også er i produktion. Så mon ikke den også er med skibet d. 26. hvilket i så fald ville være en fin gestus som fødselsdagsgave :-)
Ved i om der er andre skibe end det som sejler d. 26, og som tesla sender biler med i Januar?
Min bil har været færdig produceret siden d. 29 December, det er godt nok lang tid hvis den skal vente en måned på at komme med skib?
Nu skal vores biler jo lige være færdige først, så skal de med tog til NYC og derfra videre. Vores skib er ikke et der sejler d. 26 januar. Men der sejler skibe hele tiden, så ingen problemer der...;-)
@Carl, det ville da være fedt hvis både Ken, du og jeg fik bil samme dag - så kender jeg én der se MEGA meget bedre ud på dagen.....;-)
Min P85D blev sendt fra Tesla fabrikken i Fremont Californien i fredags, mon ikke den er med containerskibet d. 26 :-)
@Carl, @Henrik og i andre:
Så er der dømt gruppeudlevering! Til dem af os som er tidligere model s ejere er der jo ikke behov for meget Demo tid. Aflever check, Få nøgler, Race. Så kan de snildt udlevere en håndfuld biler samtidig.
@Hookmaker, @Ken, ja, det bliver sgu sjovt. Gad vide hvilken dag de kan ramme for udlevering. Rejser nu videre og er uden net de næste 5 dage. Så er spændt på opdateringer...
har fået svar tilbage fra Tesla og de bekræfter at den er rykket tilbage, men har endnu ikke en forklaring på hvorfor.. Tålmodighed... Tålmodighed..
Igår blev min S85D rykket fra "sidst i april" til "maj"
(VIN 73705, bekræftet 2014-11-11)
NOOOOOOOOOOOO
Min S85D har siden jeg bestilt den, dagen efter annonceringen stået til Late March... idag står den til slutningen af april..
Andre der oplever det samme?
RN445322
5YJSA7H27FFP70971
Hej Sithfury
Min S85D (bekræftet 21/10/14) har hele tiden heddet April (og gør det stadig i skrivende stund). Jeg kan imidlertid se, at mit RN nummer er noget lavere end dit, hvorimod mit VIN nummer er højere (ved ikke om det har nogen betydning).
I det norske elbilforum er der rigtig mange, der skriver, at deres bestilling er blevet rykket til senere levering her inden for de sidste dage. (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19021.60.html)
Synes der er rigelig lang tid til april, så håber da ikke det nu kommer til at hedde maj.... :-)
VH
Jan
Min P85D (68510) er også gået i produktion i går eller i dag. Hvad siger man ? Ca. 8 uger efter start produktion ?
Jamen så kan man jo udlede, at der er opstået et eller andet på fabrikken, der forsinker hele produktionen lige nu.
Færdig, og afsendt fra fabrikken.....så sent i Februar kan nok ikke holde. Håber på fart i fragtbåden :-) - Produktionen tog 16 dage.
Hej Jesper, min bil P66298 stod også til "i produktion" i lang tid (mere end 14 dage, frem til ca. 15 januar), men jeg snakkede med tesla og den havde kun været i produktion i et par dage var blevet sendt fra fabrikken d. 29 december. Man kan bare ikke altid regne med den information der står på "My tesla", så hvis det er der du har datoerne fra er den sikkert sendt for lang tid siden.
Som IT konsulent, er det svært for mig at forstå at Tesla, har så svært ved at opdatere feltet omkring bilens status. Det burde være den simpleste opgave for et firma, som mere betegner sig som IT firma frem for bilproducent!
Mange kommende Tesla ejere sidder med garanti ofte og kigger på denne status med stor interesse. Når feltet ikke opdateres kontaktes diverse medarbejdere for at høre, om der er "noget gjaldt" med produktionen af bilen. Det må koste en masse ressourcer, der nemt vil kunne sparres. Samtid er det første kontakt mange mennesker har med Tesla, og hvis man allerede i ordreprocessen giver et indtryk af, at man ikke har styr på tingene, vil det helt sikker skade Tesla´s renommé og troværdighed.
Jeg har sagt det før. Jeg mener at troværdigheden er altafgørende for Tesla. Bestiller man en Tesla, gør man det ud fra løfter om holdbarhed og kommende, ikke udviklede, funktioner og opdateringer. (For ikke at snakke om at hele el-delen i forhold til almindelig forbrændings motorer.)
Det er meget anderledes end ved bestilling af andre biler. Her køber du en bil med de funktioner, der nu engang allerede er lavet og testet i bilen.
Tesla vil få en kæmpe udfordring, hvis fx de lovede funktioner omkring "Autopilot" ikke bliver leveret, eller der opstår problemer med batterilevetiden/kvaliteten og Tesla ikke giver en 100% tilfredsstillende service. Med et sådant problem, vil Tesla hurtig kunne se deres ordretilgang styrtdykke.
Hvis Tesla vil gå forrest, skulle de få opdateret disse informationer, og endda tilbyde bedre service end deres konkurrenter. F.eks. synes jeg det kunne være fedt, hvis man kunne følge med på et web. cam, når det blev ens tur til at når produktionsbåndet. Alternativt man på MY TESLA, fik et billede fra udvalgte arbejdsstationer.
Claus: Det med at købe bilen ud fra løfter om kommende forbedringer skal man jo passe rigtig meget på med. De forbedringer der kommer på bilerne, kommer jo kun på de nye der blever produceret efterfølgende og kan ikke eftermonteres på den du allerede har fået. Skal du altid have det sidste nye fra Tesla betyder det at, du skal skifte din bil hver gang der er gået 5-6 måneder. Det er godt nok mange penge at bruge på bil ;-)
/Martin
Der er rigtig mange ting Tesla løbende kan forbedre i eksisterende biler med SW løsninger - og det HAR DE JO LOVET er inkluderet og vil ske henover tid.
Der er ingen tvivl om at de har fået fat i markedet, men de skal klart forbedre deres kommunikationsmekanisme.
OG så betyder det altså en hel del, at kunderne er tilfredse, Consumerreports måling viser den HØJESTE kundetilfredshed nogensinde - det er bestemt ikke at kimse ad. (Men der er sikker den faktor inkluderet, at alle dem der er gået i Tesla også på forhånd har betragtet sifg selv som en slags BETA-testere på et helt nyt bilsegment).
Så blev jeg informeret om at min P85D (VIN 7116x) går i produktion næste uge. Bestilt og bekræftet omkring 15/11-14
Mon ikke slut marts leveringen holder :)
@MrCoffee, der tror jeg du tager fejl, jeg arbejder selv i en mega koncern, og selvom muligheden er der, sker det aldrig. Chain of command og beslutningsprocesser er ofte ligeså lange som virksomheden er stor. Desuden er de "konventionelle" bilproducenter vandt til at have publikum i deres hule hånd, dvs. de leger med koncepter (men kun indenfor givne rammer bestemt oppefra), så bygger de en konceptbil eller 7, dem viser de i i årevis frem på diverse biludstillinger og endelig efter en 5-6 år kommer der endelig (måske) noget ud, som overhovedet ikke lever op til de forventninger, de kunder der har fulgt med på konceptet havde håbet på. Den procedure har Tesla allerede bevist at de kan slå med flere længder.