Der er i England og Frankrik vist en hel del 43KW AC standere (63A 3 faser), de fleste (hvis ikke alle) Chademo er 50KW DC strøm.
/Martin
Der er i England og Frankrik vist en hel del 43KW AC standere (63A 3 faser), de fleste (hvis ikke alle) Chademo er 50KW DC strøm.
/Martin
@DeaconWP - i den sammenhæng så er 11.000 jo ingen penge. Kan lige forestille mig kone og børn stå og brokke sig over at den lader for langsomt og så er feriestemningen på plads :-)
@P85DK. Ja lige netop. I får så AC power dobbelt så hurtigt som os, der ikke køber/købte dobbelt lader. Og dobbelt så meget familieglæde. B-). Det er nemt en flok pengesedler værd.
Og finder du nogen af de standere, som Kiefer henviser til, så har du jo fuld udbytte af investeringen, op til de 22 KW du kan trække. Jeg tror faktisk jeg vil genoverveje, om jeg vil bestille med dobbeltlader. Jeg plejer at være meget nærig overfor mig selv, når jeg skal nyde livet. Og jeg må indrømme, at det nogen gange har store omkostninger. F.eks. alt for mange omveje, for at få gratis strøm. Det bruger tiden. Som jeg kunne nyde med familien, og som jeg kunne bruge på, at besøge de ting vi ville have mest lyst til, ikke bare de ting, der ligger tæt på en Super Charger. Den større frihed, vil nok være meget værd, målt i livskvalitet. Og med henvisning til en tidligere udtalelse her på forum, så kan man jo suge en masse KWH på den halve tid, og få en ordentlig portion, når man køber en "tankning" for 99 kr hos en dansk leverandør. Uden at spilde sin tid på at vente på "value for money"
Jo, der er sørme også gode ting ved at have en dobbeltlader. :-)
Nu er min leverings tidspunkt ændret fra Maj til slut April.. :-) så håber det holder.. ;)
@ DeaconWP - det er rart at kunne retfærdiggøre sine investeringer :-)
@Jesperbang - lyder som om du først havde fået en af de langsomme, men at de nu har tunet den lidt ;-)
he he.. ved hvor mange gange jeg trykkede opdatere i de efterfølgende dage.. og da den efter 3-6 dage var bygget færdig blev jeg helt nervøs for, de havde været for hurtige.. og derefter de 6-7 uger, det tog inden jeg kunne få fingerne i den.. :) nu 12.000 km.. going strong :)
@SQLCPH Man kunne forestille sig, at din bil var afbestil af en anden, og passede med den konfig. som du også havde bestilt.
Min P85D blev færdig produceret for 5 uger siden (29 dec.)
Status er stadig at den er afsendt fra fabrikken.
Jeg ringede til Tesla i Danmark, men de vidste ikke mere om hvornår den bliver leveret.
Jeg har før hørt at nogen af jer har ringet til Holland og der kunne få en mere præcis status, hvor finder i kontakt oplysningerne til dem der kan oplyse mere præcis status?
/Nicolaj
Her:
Tesla Europa ITO-toren, 11e verdieping Gustav Mahlerplein 76A 1082 MA, Amsterdam Nederland+31 20 258 3916