Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Ruderen
Ruderen Jan 24 '14

Jeg bestilte den 24 oktober og har stadig intet hørt. Hvornår bestilte i @sjensen, @DerHansi, @Ole65?

kajakaj
kajakaj Jan 24 '14

Bestilte 26.9. Gik i produktion ca. 7.1. Færdig produceret 23.1. Er nu i transit, men har endnu ikke fået en leveringsdato - regner med det bliver medio marts.

PBP
PBP Jan 24 '14

Imponerende - jeg bestilte 16/5 2013. Levering marts!

Ole65
Ole65 Jan 24 '14

Bestilte (og bekræftede) samme dag som kajakaj. Min står stadig som værende "in production" på My Tesla, men har fået oplyst af Holland, at den er færdigproduceret. Holland oplyste, at levering vil ske i begyndelsen af marts, men mon ikke det kan ende med medio marts, som kajakaj også anfører.

kajakaj
kajakaj Jan 24 '14

Hej Peter. 16.5 !!! Var det til hurtigst mulig levering, eller har du selv valgt levering i marts?

PBP
PBP Jan 24 '14

Fandt ud af at de undervejs havde "glemt" at bilen skulle leveres med læder interiør. Heldigvis forhørte jeg mig inden levering. Det viste sig at bilen de ville levere i Januar var forkert. Eneste mulighed var så at gå om i køen igen og vente til marts, og det passer mig bedre.

rms
rms Jan 24 '14

Gik i produktion d. 14.1. så hvis det er samme produktions tid som kajakaj så skulle den være færdig produceret i næste uge :)

120281
120281 Jan 24 '14

De skal have biler afsted i marts pga. kvartal regnskab kan man udlede af det i skriver :-)

JF
JF Jan 24 '14

Var forbi Tesla's servicecenter på Kirstinehøj i dag. De fortalte at produktionstiden er afhængig af bilens farve, da der samles flere biler i samme farve som så males samtidig. Derfor kan bilen reelt være i produktion mellem 2 og 4 uger, hvor den måske afventer et farveskift i nogle uger.

Når bilen er færdigproduceret skulle der ifølge Tesla's oplysninger i snit gå ca. 39 transitdage, før bilen ankommer til Kirstinehøj.

Bilen leveres i stumper til Amsterdam. Drev og batteri ankommer seperat og monteres først i Amsterdam. Dette for at undgå noget EU importskat på hele biler, som ikke gælder for import af reservedele :-) Det er da godt at de er kreative, så prisen ikke påvirkes unødigt af tossede import regler.

I øvrigt oplyste de at inden for 1½ til 2 måneder forventes at CHAdeMO adapteren er klar til salg i EU. De er ved at teste den netop nu.

Jeg bestilte min ligesom Ruderen den 24. oktober. Den har været under produktion i én uge netop i dag. Håber det også bliver en marts levering til mig.

rms
rms Jan 24 '14

JF så kan jeg godt starte min countdown på ~39 dage, gik i "Production Complete" indenfor de sidste 2 timer :-) spændt på om ultimo februar holder, måske hvis transporten for medvind, noget der kan bestilles :) ?

Renedyhr
Renedyhr Jan 24 '14
Så kom min P85 i sort også i produktion . Bekræftede d. 23/10. Er blevet lovet Marts, regner stærkt med at det holder :-)
christer
christer Jan 25 '14
Nu er den opdateret til Produktion færdig. Det er kun 8 dage siden produktionen startede. Så nu regner jeg med en levering i begyndelsen af marts. Ahhh forår....
JF
JF Jan 25 '14
Så blev min også afsendt fra fabrikken... :-) Bekræftet 28. oktober 2013. Gik i produktion 17. januar 2014. Afsendt fra fabrikken i dag 25. januar 2014. Med forventeligt 39 transitdage, vil den kunne være klar til levering i starten af marts :-))
Forummets indlæg er redigeret af JF Jan 25 '14
Plar
Plar Jan 26 '14

Er det normalt der stadig kuner et Rn nr. på My Tesla 4 uger efter endelig bekræftelse, så KajaKaj fik efter en uge?

JF
JF Jan 26 '14

@Plar jeg havde mit RN nummer de første 6 uger, hvorefter det skiftede til et VIN nummer.

Plar
Plar Jan 26 '14

JF så er jeg mere rolig. vi er jo lovet bilen til maj så det håber vi selvfølgelig  holder. Sommer fælge bliver bestilt i næste uge inden de store pris stigninger

Hookmaker
Hookmaker Jan 26 '14

Jeg havde kun RN nr. i de første 3 måneder, så det kan du ikke regne med. Generelt ser det ud til at bestilling til en kvartalsafslutningsmåned, er bedst for levering - her strenger Tesla sig lidt mere an..;-)

120281
120281 Jan 26 '14

@Plar - hvilke prisstigninger er det du snakker om ? Er det på fælge eller alle optioner eller hvad har du hørt/set ?

Plar
Plar Jan 27 '14

Det har intet med TMS priserne og gøre, vi har valgt Vossen 22" disse er steget 500kr pr fælg siden nov. og der kommer snart nye stigninger, gælder også sommer dæk i tilsvarende str. besparelsen vil ligge på ca. 5000 kr. ved og bestille nu

120281
120281 Jan 27 '14

De er også flotte de 22" Vossen fælge - men det må også være hårdt at køre med, samt tør ikke tænke på prisen på dækkene når de skal skiftes. Men ok har man råd til en bil til 700-900k så er det nok ikke et problem :-)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»
Dette emne er sticky