Loading...
dk

Vedr. køb af Tesla før 01.01.2016 | Tesla Forum

KasperD
KasperD Dec 5 '15
Hej allesammen.
Efter nøje overvejer er jeg blevet enig med mig selv om at sælge min 5 måneder gamle Audi A4 og forhåbentlig anskaffe mig en Tesla. Mit budget er omkring 650.000 kr. og ud fra det har jeg fundet 2 modeller som er ret interessante.

1. Spritny Model S 70 i sort med næste gen. lædersæder, Premium interiør og belysning og sikkerhedspakke.

2. Brugt Model S 85 fra 2014, kørt 30.000 km. Gråmetal, panorama glastag, smart air suspension, tech pakke, sikkerheds pakke, sort dellæder, lys pakke, parkeringssensor, dobbeltlader. <br /><br />

Mit spørgsmål går så på hvad i synes der giver mest mening i forhold til ny vs gammel model, 70 vs 85 osv. osv.

Hvad tænker i er det bedste valg?

Kan forstå at autopilot kan eftermonteres i den ny model.

På forhånd mange mange tak og rigtig god weekend.
Forummets indlæg er redigeret af KasperD Dec 5 '15
Thor
Thor Dec 5 '15

Hvornår er 85'er udgaven fra?

Jeg har selv bestilt en ny 70D fra Teslas. Men jeg har da luret lidt på Mobile.de, og været lidt ærgerlig over, at jeg måske ikke har haft mere is i maven. Der er nogen fornuftige biler derinde til tider. Dog kender man ikke skadehistorik m.v

Anyway. Jeg kan ikke klare IKKE at have soltag. Jeg er ikke den mindste af mine venner, og jeg har ikke nok frihøjde over hovedet, hvis der ikke er soltag i. Og jeg måler kun 183cm. Dette er dog primært et problem bagi. Men jeg vil have, at folk kan sidde ordentligt. Derudover er det lækkert, at der kommer lys ind foroven. Specielt fordi min udgave er knaldsort. Sort interiør, sorte sæder og sort lak.

Som Deacon rådgav mig til: Find ud af, hvad som er need to have og hvad er nice to have. Jeg begyndte pludselig at kigge på modeller, som havde rigeligt udstyr i forhold til mit behov. Jeg fandt ud af hvad jeg ville have, og handlede derefter. Hvis du har mulighed for det, så prøv en med soltag og en uden. Med soltag, får man 3-4 cm til loftet.

TeslaFreak
TeslaFreak Dec 5 '15

Autopilot hardwaren kom i slutningen af 2014/2015 så det er nok kun 70eren der har det.

Jeg har personligt købe en ny 70D med nextgen sorte lædersæder, premium, glastag og autopilot. så mit valg faldt på den nye.

Men jeg valgte selv en uden glastag og kun med RWD og det fortrød jeg og fik den lavet om til denne 70D. Uden glastaget kan du ikke sætte tagbøjler på.

Jeg har det sådan at glastag og dual motor, ikke kan efter monteres om nogen år, det kan et større batteri. Men det afhænger også af dit forbrug, da 85 kan køre en smule længere. 85eren har 79kwt fra ny mens 70eren har 69kwt tilgængelig. 85eren er så lidt brugt, så forskellen er nok ikke så stor. D modellen er en smule mere effektiv. Du kan sammenligne rækkeviden her: https://www.teslamotors.com/da_DK/models#battery-options

husk du får 10.000 i rabat på den nye hvis du bruger et link http://ts.la/frej6706

Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Dec 5 '15
Brian1
Brian1 Dec 5 '15

@KasperD -
Her er et godt valg: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85-5d/2689597

Forummets indlæg er redigeret af Brian1 Dec 5 '15
SuneH
SuneH Dec 5 '15
Hej Kasper
Jeg er enig med Thor i at glastaget er nødvendigt hvis du skal køre med voksne bag i. Hvis du har små børn eller kun kører med dig selv og kæresten, så kan du godt klare dig uden glastag. Sikkerhedspakke, ekstra belysning mm er i mine øjne overflødigt. Det samme gælder vinterpakken. Om man er til lædersæder eller ej, er vist en smagssag. Nogen sværger til dem, andre foretrækker stof. NeXT gen sæder er nice, men igen ikke noget jeg ikke kunne leve uden. Dobbeltlader får du kun yderst sjældent brug for. På SuperChargere gør det ingen forskel, og de fleste kan ikke få lavet en installation hjemme med de 32 A som gør, at du får glæde af dobbeltladeren. Derimod ville jeg overveje lydpakken, da standardlyden ikke er alt for imponerende. Det skal siges, at jeg kommer fra en Octavia og Audi A1, så er bestemt ikke vandt til ultra god lyd, og alligevel synes jeg standardanlægget halter lidt...

Iøvrigt er parkeringssensor standard, derfor forstår jeg ikke det er fremhævet for 85'eren i din tekst.

Bottomline: i de to du beskriver, ville jeg tage 70'eren HVIS du ikke skal have voksne på bagsædet, og kan leve med den lidt kortere rækkevidde som 70'eren har.
Riel
Riel Dec 5 '15
Billigt og flot udgave....
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 5 '15

Husk at Premium Interiør og Lys tilføjelser ikke kun er lys. Her er listen over hvad den indeholder:

- En række forbedringer af pasform og finish i interiøret, herunder brugen af materialer af højere kvalitet, samt forbedret interiørbelysning
- Nappalæder armlæn og instrumentbord
- Elektrisk bagklap
- Tåge- og kurvelys
- Dørhåndtag med belysning
- Indvendig effektbelysning
- Alcantara-Himmel og Detaljer

Kiefer
Kiefer Dec 5 '15

Jeg må tilstå at jeg KUN købte premium interiør for at få den elektriske bagklap, Alt det andet kunne jeg godt have undværet...

/Martin

muller
muller Dec 5 '15

Parkeringssensor har ikke altid været standard. Oprindeligt var det en selvstændig pakke, og i midten af 2014 blev det flyttet til Tech pakken. I marts/april 2015 blev store dele af Tech pakken standard, herunder parkeringssensorerne.

Niels
Niels Dec 5 '15
premium lys er en 'nyere' ting. den brugte s85 har sandsynligvis stadig elektrisk bagklap samt diverse ind/udstignings lys - hvis det er væssentligt er det nødvendig at tjekke den specifikke bil da det historisk har været lidt random hvor meget/ludt lys der kom med uanset valg af pakker.

jeg ville prioritere awd og glastag og dernæst vinter pakken for at få sæde varme til børn (hvis man køre med sådan nogle - som voksen er det fedt på første række, men lige så fedt for de små på bagerste) 70 eller 85 er lige fedt da forskellen i brugbar kapacitet ikke er stor, mener det er 6-7 kw og ikke 15 som man skulle tro.
KasperD
KasperD Dec 6 '15
Mange tak for svar allesammen.

Kan fornemme er det er den nye model der trækker mest men må se hvad det ender med.

Mange tak for svar.
Hilbert
Hilbert Feb 8

Bilbasen Model S 4/2014  - Den får ikke for lidt.

Auto. nødbremse, Auto. parkering, Auto. start/stop, Blindvinkelassistent

Fartpilot, adaptiv, Fjernlysassistent, Head-up display, Soltag, elektrisk, Vognbaneassistent

Mon prisen også er uden told og moms?,)

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85-5d/4202978

fmm1000
fmm1000 Feb 8
En S har da ikku HUD og heller ikke bilndvinkeladvarsel.
P85DK
P85DK Feb 8

Tesla mener oprigtigt at blindvinkelsadvarsel er de gule makeringer der kommer om bilen i displayet

Hilbert
Hilbert Feb 8

Men har I bemærket at bilen er fra 4/2014 - altså uden AP. Derfor er alt nævnt udstyr fraværende?

Jeg ville blot ikke nævne ordet "bondefangeri".

Forda
Forda Feb 8

Firmaet electro comfort er hjemmehørende i Sandness Norge...og der skal betales 40.000 kr for indreg