Loading...
dk

Oplevelse med RDIO | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Apr 15 '14

Hej.

I dag på vejen hjem fra Ålborg mod Århus hvor der alligevel ingen biler var på vejene grundet alle andre end mig åbenbart har taget fri tænkte jeg at når jeg nu alligevel havde lidt over en time at gøre godt med, at jeg lige så godt kunne udforske funktionaliteten af RDIO. Jeg fandt et stykke musik der vel passede til lejligheden nu er det jo en californisk bil, så på med noget Beach Boys :-)

Jeg valgte et album og starte med første nummer spiller uden problemer...næste nummer... hvad pokker det næste nummer var så ikke Beach Boys, nå tænkte jeg, det var nok mig der havde fjumret rundt. På med et Beach Boys album igen, igen samme oplevelse, første nummer Beach Boys, andet nummer noget helt helt andet. Det gentog sig hver eneste gang jeg valgte et album, næste nummer vælger den et eller andet random...Pænt irriterende, jeg forventede at et album var et album og ikke en shuffle af hvad "nogen" nu synes jeg skal høre. Det burde Tesla rimelig nemt gøre bedre :-(

Bortset fra Teslas implementation som er helt i skoven og mere stressende end godt er, synes jeg egentlig der er pænt med numre at vælge imellem, tror ikke jeg har kunnet søge efter et stykke musik som ikke er at finde, det kan selvfølgelig også bare være mig der er rimelig fantasifuld hvad angår ønsker :-)

Jeg oplevede heller ikke at når den endelig fandt et stykke musik at der var problemer med forbindelsen, alle numre spiller uden afbrydelser.

Jeg kan se at Tesla har indtastet et brugernavn og adgangskode á la 23424345@teslamotors.com, så man kan sikkert indtaste sin egen hvis man ville have egne spillelister, jeg er bare bange for at den måde hvorpå Teslas udviklere har valgt at implementere RDIO ikke vil være anderledes uanset hvilken konto man vælger at benytte.

Jeg tror egentlig hellere jeg vil sætte en x GB USB fætter til bilen og så lægge min egen musik på den, end at sidde og blive frustreret over oplevelsen med RDIO, så Tesla, det er en ommer! :-(

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Apr 15 '14

Enig, RDIO er lidt noget kvaj - jeg bruger det efterhånden ikke længere.

KS
KS Apr 15 '14

@Kiefer:

Selv med egen RDIO konto kan man kun spille "stationer" ikke albums - fandt en post på RDIO's support, og årsagen er Tesla's implementering af RDIO - eller mangel på samme. Det skulle komme i en "senere" version

sjensen
sjensen Apr 15 '14

Fra mit perspektiv er rdio på Tesla p.t. en lang række musik-radiostationer - bare uden reklamer, hurtigt videre til næste nummer med venstre tommelfinger og mulighed for at påvirke musikvalget med "likes". Jeg er rimelig godt tilfreds.

NOELON
NOELON Apr 15 '14

Både godt og (meget) skidt. Første dag efter opdateringen prøvede jeg Rdio sammen med stemme kontrollen og var egentlig meget imponeret når jeg med 110 i timen derudaf bad den om at spille 'John Mayer Paradise Vallye' eller 'Bruce Springsteen Born to Run' det imponerede mig (og min passager) faktisk at den fandt og listede en række relevante træffere. Men som I beskriver så er det blot en radiostation, som skal have et udgangspunkt. Men det er endnu ikke lykkedes mig at finde et dansk udgangspunkt, Jeg har prøvet 'Gasolin Rabalderstræde' og 'Lis Sørensen Verden er i farver' - obskure resultater. Måske det skyldes den amerikanske konto fra Tesla.... Men vi er jo ikke alle amerikanere.. gad vide hvordan den tyske/østrigske scklager tradition implementeres...

Kiefer
Kiefer Apr 15 '14

sjensen: Ja, hvis man skal betragte den som en radio-kanal hvor man vælger første nummer og derefter kan skippe videre hver gang man kommer til et nummer man ikke selv har valgt, så er den rigtigt implementeret, men det kan jeg i min vildeste fantasi ikke forestille mig kan være hensigten med systemet i det lange løb. For mig virker det mere til at være noget man har hastet igennem udviklingen og så derefter i næste versioner begynder at rette op på fejlen man introducerede fra start af.

/Martin

NOELON
NOELON Apr 15 '14

@Kiefer. Det er præcis det man bevidts gør. Du vælger et udgangspunkt og de generer en lang playliste med numre der ligner det du startede med. Der findes adskillige systemer og algoritmer der afgør playlisten og Rdio bruger så deres... Pointen ved at gøre dette er at der skal betales lang mindre i Royalty til pladeselskaberne end hvis du spiller/streamer de musiknumre du vælger. Generelt set skal du enten acceptere repklamer eller dette 'Radio' koncept hvis du ikke vil betale en månedlig fee a'la Wimp og Spotify. Og for mig giver det kun mening at betale hvis jeg kan have det på alle platformne: Mobil, Bil og hjemme (Sonos). - og med bredbånd fra YouSee får jeg det anyway 'gratis' derhjemme.

Og tro mig jeg kender denne branche ganske godt. Jeg har implementeret TDC Play og YouMusik.

kajakaj
kajakaj Apr 16 '14

Lidt spændende at prøve Rdio, men den finder mange numre, som jeg må skippe forbi. Er tilbage på min USB med mine egne ca. 3000 numre - det virker.

Bluecoffee
Bluecoffee Apr 16 '14

Tak for insideinfo, Carl. Jeg havde også glædet mig til streamingmuligheden, men er heller ikke særlig overbevist af den løsning, vi har fået. Er der nogen, der ved, om amerikanerne er spist med af det samme, eller om de faktisk kan vælge numre på deres tjeneste? Selv har jeg abonnement hos Wimb, så i det omfang, der er signal til telefonen, kan man jo stadig streame via den og bluetooth videre til bilen. Det kræver fokus på telefonen, så man må holde stille, mens man vælger numre mv. Svagheden er, at telefonsignalet stadig er temmelig svingende, såsnart man kommer ud af de større byer. Med Rdio har jeg ikke oplevet udfald, bortset fra at bilen indimellem helt har sluppet 3 eller 4g-forbindelsen, men det må jeg nok have Tesla til at kigge på.

JensMelhede
JensMelhede Apr 16 '14

Med Wimp kan man jo bare køre i offline mode, så er du uafhængig af 3 eller 4G.

6 dage og 15 min. til levering/afhentning :-)

Kiefer
Kiefer Apr 17 '14

Havde familien med i bilen  i dag på langtur (tur fra Århus til nord for Ålborg) og må nok indrømme at jeg snart hellere ville have betalt 5,- mindre for bilen end at have oplevet oplevelsen med rdio, og ikke mindst skulle høre brokkeriet fra først ungerne og dernæst konen, og uanset hvilke argumenter jeg kom med hvorfor det var som det var, var "folk" helt ligeglade og kaldte det noget "#€%...

Til sidst faldt der lidt ro over familien igen da jeg lovede aldrig at bruge rdio igen i deres nærhed, men i stedet sørge for at der kommer en USB fætter i bilen med det musik de gerne vil høre. 

/Martin

muller
muller Apr 18 '14
Ja, de bliver hurtigt forvænt- de skarn :-)
Hookmaker
Hookmaker Apr 18 '14
Martin, få dine unger til at skrive en kort nekrolog over rdio til Elon, det tror jeg vil gøre indtryk. De repræsenterer jo i højeste gradedes fremtid han gerne vil være på forkant med....;-)
Renedyhr
Renedyhr Aug 23 '14

Virker Rdio ikke mere eller er det min Tesla som der er noget galt med?

Kiefer
Kiefer Aug 23 '14

Godt spørgsmål, har den nogensinde virket?? ;-)

Må nok indrømme at jeg ikke har brugt den meget længe.

/Martin

brianmassesson
brianmassesson Aug 24 '14
@Renedyhr tror jeg havde samme problem som dig, kunne ikke få det til at virke. Prøvede at restore Tesla Account inde i indstilling, men ingen forbindelse, prøvede også at genstarte, stadig ingen forbindelse. Men næste gang jeg skulle ud og køre virkede det igen. Men det kunne være rart hvis de snart fik opdateret rdio så det virker ordentlig mht. Afspilning af hele album osv.