DU= drive unit også kaldet motor :-)
Drive Unit =
Reduktionsgear ca 1:9, inkl. den 5 kr. pakning som fejler på de tidlige Teslaer.
AC motor
DC - AC inverter, som giver strøm til motor og får strøm fra motor v regen.
AC motor styringselektronik
Batteri og driveunit er dækket af 8 års garanti og ubegrænset kilometer. Så der går mange år før pengepungen behøver bekymre sig :)
Tryl: De skifter hele DU, men som Bianco skriver, så er det en lille del som ikke koster så meget der fejler. De smider ikke DU'en væk, men reparerer den og sætter den i den næste Tesla som har problemet. Selve motorens forventede levetid er 1,5 mio Miles = 2,4 mio kilometer, jeg tror det er fint at få den skiftet efter dette. Mon ikke de snart også har rettet den pakning eller hvad det nu er, så den også kan holde til 2,4mio kilometer.
Som jeg husker så sagde Tesla (Musk?) for et år siden at DU holder mindst 200.000 miles = 300.000 km.
Og for et måneds tid siden sagde Musk at de var tæt på the million mile DU. Og det skal forstås som 1,5 million km uden nogen form for service.
Hmm, mine har indtil nu kun holdt ca. 30.000km. Der er langt op til de 300.000km...
/Martin
Mon ikke det er bedre med din nye bil Martin? Det er jo stort set kun 13´ eller tidlig 14´ modeller som har DU issues.