Loading...
dk

Hvem har rekorden i DK :-)?? | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 16 '15

DU= drive unit også kaldet motor :-)

T3S7A
T3S7A Dec 16 '15

Drive Unit, er vel motor+inverter+gearboks.

kajakaj
kajakaj Dec 16 '15
Du er drive unit som består af motor og inverter. Inverteren laver strøm af bremseenergien og lagrer den på batteriet. Mener også at den konverterer batteriets jævnstrøm til vekselstrøm som motoren skal bruge.
Bianco
Bianco Dec 16 '15

Drive Unit =

Reduktionsgear ca 1:9, inkl. den 5 kr. pakning som fejler på de tidlige Teslaer.

AC motor

DC - AC inverter, som giver strøm til motor og får strøm fra motor v regen.

AC motor styringselektronik

Tryl
Tryl Dec 16 '15
Det lyder som om at man skal skifte motor med samme frekvens som man skifter olie på min gamle bil. Du bekymre mig da lidt. Det er vel kun de første 4 år den er dækket på garantien? Hvad koster det at skifte sådan en fætter?
Klaus_
Klaus_ Dec 16 '15

Batteri og driveunit er dækket af 8 års garanti og ubegrænset kilometer. Så der går mange år før pengepungen behøver bekymre sig :)

Tryl
Tryl Dec 17 '15
Ok. Jeg var ikke klar over at driveunit også var dækket af 8 års garanti som batteriet. Det beroligere mig da lidt. Men er der nogen der kender prisen på at få skiftet en DU? Det koster jo ca. 45.000 kr at vælge Dual motor. Tænker derfor om prisen for at skifte DU er den samme?
Raymond
Raymond Dec 17 '15

Tryl: De skifter hele DU, men som Bianco skriver, så er det en lille del som ikke koster så meget der fejler. De smider ikke DU'en væk, men reparerer den og sætter den i den næste Tesla som har problemet. Selve motorens forventede levetid er 1,5 mio Miles = 2,4 mio kilometer, jeg tror det er fint at få den skiftet efter dette. Mon ikke de snart også har rettet den pakning eller hvad det nu er, så den også kan holde til 2,4mio kilometer.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Dec 17 '15
Bianco
Bianco Dec 17 '15

Som jeg husker så sagde Tesla (Musk?) for et år siden at DU holder mindst 200.000 miles = 300.000 km.

Og for et måneds tid siden sagde Musk at de var tæt på the million mile DU. Og det skal forstås som 1,5 million km uden nogen form for service.

Tryl
Tryl Dec 17 '15
Ok. Tak for svar.
Kiefer
Kiefer Dec 17 '15

Hmm, mine har indtil nu kun holdt ca. 30.000km. Der er langt op til de 300.000km...

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 17 '15

Mon ikke det er bedre med din nye bil Martin? Det er jo stort set kun 13´ eller tidlig 14´ modeller som har DU issues.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 17 '15
Sider: « 1 2